Beantwoord

Ik kan geen e-mail meer verzenden en ontvangen, inloggen in webmail lukt nog wel. Sta ik op een blacklist?

  • 15 February 2024
  • 1 reactie
  • 78 keer bekeken

Mijn KPN email account voor verzending en ontvangen is geblokkeerd.  Kan wel in mijn Inbox via de Webmail. Het zou kunnen dat dit is gebeurd door mijn IP-adres in een Blacklist te plaatsen door een kwaadwillend derde persoon.

icon

Beste antwoord door GeSp 17 February 2024, 00:06

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Van Renoton 

 

Of jouw IP adres op een blocklist staat maakt helemaal niets uit want je ontvangt/verzend mail via de KPN mailservers.
Gebruik je soms een VPN dienst, die willen ook nogal eens zo'n probleem veroorzaken.

Krijg je een foutmelding te zien in je mailprogramma, welk e-mailprogramma gebruik je?
Kan je wel mails verzenden via KPN webmail?

Kloppen je mailinstellingen nog wel, zie deze pagina voor de juiste instellingen: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Reageer