Vraag

Ik kan geen mails versturen naar Hotmail of Gmail versturen vanuit mijn KPNplanet account

  • 12 June 2024
  • 5 reacties
  • 52 keer bekeken

Sinds kort kan ik vanuit mijn KPNplanet mail geen mails meer versturen naar Hotmail of Gmail adressen. Ik krijg steeds de melding dat het niet verzonden kon worden en dat het bericht opgenomen is in de concepten.

 Andere adressen zijn geen probleem en mail ontvangen van een Gmail of Hotmail adres lukt ook.

Wat gaat er mis en hoe kan ik dit oplossen?


5 reacties

Hoi ik heb het zelfde met planet sinds een paar dagen heb ik windows 11 met windows 10 had ik geen probleem maar nu wel weer ik heb een vpn verbinding en dat vind KPN niet leuk als jij een VPN verbinding hebt zit daar het probleem

Ik heb geen VPN en heb nog steeds Windows 10. Daar zit het probleem dus helaas niet.

ik kan weer mails versturen ik ken jou probleem.

je maakt jou account aan met planet en dan moet je niet aanklikken op smmt en pop maar die er boven staat

De inkomende mail staat op Imap, de uitgaande op smtp met als poort 587. Dat laatste had ik namelijk gevonden op internet. Dat deze poort minder geblokkeerd wordt door hotmail en gmail dan de gebruikelijke 25 poort. Helaas helpt het niet.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @CorryW. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het niet lukt om een e-mail te versturen naar een Hotmail of Gmail adres. Lukt het wel om via KPN Webmail een mail te versturen?

Reageer