Beantwoord

Ik zou e-mailadressen willen aanpassen/veranderen, wat is hierin handig?

  • 1 February 2024
  • 7 reacties
  • 115 keer bekeken

Ik zou graag mijn e-mailadressen willen aanpassen/veranderen

1x prive / familie; kennissen

1x zakelijk / belasting; bank; enz

1x vrijwilligerswerk

1x huidige e-mailadres / die nadat ik iedereen geïnformeerd heb laat vervallen

ik wil graag weten:

  • wat mijn e-mailaccount is.
  • kan ik de tenaamstelling van mijn e-mailaccount wijzigen ?
  • wat kan het nut zijn van meerdere e-mailaccounts
  • is het verstandig meerdere e-mailaccounts te hebben
  • wat is mijn hoofd-e-mailadres ? (kan ik deze laten vervallen of wijzigen)

Wat kunt u mij adviseren

icon

Beste antwoord door AriënC 1 February 2024, 23:43

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Een mailbox kan je zien als één Amerikaanse brievenbus 📬
Deze maak je normaal per gebruiker aan, of binnen een bedrijf eventueel ook per afdeling aan. Aan een mailbox kan je meerdere aliassen hangen. Als je bijvoorbeeld piet@voorbeeld.nl hebt aangemaakt, dan kan ook bijvoorbeeld pieter@voorbeeld.nl aan die mailbox koppelen als alias, of ikbenpiet@voorbeeld.nl, om maar wat voorbeelden te noemen.

Verder kan je alle soorten mails verdelen in aparte mappen, waarvoor je berichtregels kan aanmaken.

Mails die je krijgt van (bijv.) jan@vrijwilligerswerk.nl kan je vanzelf doorsturen naar de map vrijwilligerswerk.

 

Hier kan je jouw mailadressen beheren:
https://email.kpn.com/

Hier kan je jouw mails online bekijken:
https://webmail.kpnmail.nl/

Hier vind je instructies om je mail op je computer of tablet / smarthone in te stellen.

 

Admin: voorbeeldadressen aangepast naar adressen die minder waarschijnlijk echte adressen (kunnen) zijn

dankjewel 

is het nuttig meerdere e-mailaccount te nemen

bijvoorbeeld een account met e-mailadres speciaal voor webshoppen; zodat alle reclame die je dan weer krijgt op een e-mailadres terecht komt

Reputatie 7
Badge +9

Als je mails goed wilt scheiden tussen privé en shopping, dan kan dat. Maar onthoud dat je maar beperkt aantal mailboxen hebt, en beperkt aantal aliassen.

Dus dit moet je niet verder uit gaan kristalliseren in mailboxen voor werk, prive, shoppen, registratiemails, verenigingen, zorg, sociale media, belasting. Want uiteindelijk kan je dit prima in mappen verdelen in een mailbox.

is het verstandig om veiligheidsredenen het e-mailadres voor shopping ook aan een aparte e-mailaccount te hangen ?

Reputatie 7
Badge +9

Ik zou het niet zozeer om veiligheidsredenen noemen, zolang je overal unieke sterke wachtwoorden voor gebruikt. Maar mocht er bij een webwinkel (voor de zoveelste keer ergens) een database met mailadressen uitlekken, dan krijg je de spam die aan de geadresseerde uitgelekte mailadressen gericht is, niet in je stroom voor privé mails.

Uit ervaring weet ik dat KPN spamfilters goed voor elkaar heeft.

oke 

ik ga volgende week aan de slag met mijn e-mailadressen

Dank voor je adviezen.

Ik ga nu mijn ogen aan de binnenkant bekijken (slapen)

 

Groetjes

PW59

Reputatie 7
Badge +19

Hoop dat je goed geslapen hebt @PW59. Zoals je ziet denkt de KPN online community flink met je mee. Mocht je later nog andere vragen hebben, stel ze gerust! 

Reageer