Beantwoord

Kan geen email meer versturen na telfort overnamen

  • 13 October 2020
  • 9 reacties
  • 1026 keer bekeken

Een goede morgen.

Sinds (ik denk 2 weken) kan ik geen mail meer versturen vanaf me telefoon met mijn telfort account .

Mijn email is op mijn telefoon gewoon via IMAP aangemaakt. 

Ook als ik account opnieuw instellen aantik kan ik daarna geen mail versturen maar wel ontvangen.

Dit is heel irritant, Ik heb al een paar keer gehad dat ik een mail beantwoorde en die blijf dan dus in mijn concepten map staan. Hoe kan ik dit oplossen.

 

Groeten Sturm

icon

Beste antwoord door Raymondt 14 October 2020, 13:07

Bekijk origineel

9 reacties

Hallo @SUnger , kun je wèl in de webmail je email afhandelen?

 

ja als ik inlog gewoon via de kpn website gaat het wel.

En ook op mijn pc werkt het gewoon nog via mijn outlook.

Maar op de telefoon niet meer.

 

Hallo @SUnger , dan zal je op je telefoon de instellingen nog even na moeten lopen.

 

Dit is wel een heel simpel antwoord.

Hij heeft het altijd gedaan . En imap stel zichzelf in.

Daar hoef je niks voor te doen.

Maar op u advies heb ik geprobeerd heb ik hem geprobeerd opnieuw in te stellen.

EN ik krijg dan een melding dat de service op dit moment off line is.

En dat ik contact op moet nemen met de klantenservice.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @SUnger ,

Het antwoord van JanD is inderdaad heel simpel, maar wel het enige kloppende. Het stelt zichzelf ook zeker niet in, daar zul je wel degelijk iets voor moeten doen. Waarom het nu niet meer werkt terwijl dat het altijd gedaan heeft zou te maken kunnen hebben met de migratie die er geweest is van het mailplatform. Mijn collega Alexandra heeft er al e.e.a. over uitgelegd op het Telfort-forum.

Op welke manier heb je hem opnieuw ingesteld? Mijn advies is om de instellingen na te lopen aan de hand van de instructies op de website, of eventueel (dat is soms nog verstandiger) het huidige e-mailaccount te verwijderen, en hem opnieuw aan te maken volgens de instructies.

“Op welke manier heb je hem opnieuw ingesteld? Mijn advies is om de instellingen na te lopen aan de hand van de instructies op de website, of eventueel (dat is soms nog verstandiger) het huidige e-mailaccount te verwijderen, en hem opnieuw aan te maken volgens de instructies.”

Dit heb ik al een paar keer gedaan voor ik contact zocht. Maar hij geeft steeds aan dat er iets met de server is.

Soms doet hij het ineens weer even met 1 of 2 mails om vervolgens me mails weer niet te versturen.

gister heb ik 2 mails kunnen versturen maar nu licht het er weer uit,  De instellingen zijn zo als ze volgens KPN zouden moeten zijn. Maar er is sinds de migratie steeds een probleem .

Reputatie 7
Badge +24

Het probleem is het versturen van mail. Dat lukt niet. Dat heeft niets met IMAP te maken. Want IMAP is alleen voor het ontvangen van mail. Niet voor het versturen van mail. Je zult aan de instellingen van de uitgaande mailserver moeten sleutelen. Dat moet zijn: smtp.telfort.nl, poort 587, SSL/TLS ingeschakeld en met authentie. Inloggen dus.

Dus ipv "kpnmail" vult u "telfort" in. Alhoewel "kpnmail" ook gewoon werkt denk ik. En onderaan je volledige e-mail adres als gebruikersnaam en het wachtwoord daarbij. Zoals je ziet ben ik een oud Planet klant en "kpnmail" werkt bij mij ook gewoon.

Heb me Email app er afgehaald en een ander er opgezet en nu is het probleem opgelost.

De outlook app werkt schijnbaar niet met KPN Bedankt voor het meedenken.

 

Groeten Sturm

Reputatie 7

Fijn om te lezen, @SUnger. Om het probleem om te lossen heb je een nieuwe mail app gedownload. Bedankt voor je bericht! :)

Reageer