Beantwoord

Kan geen email verzenden

  • 8 November 2020
  • 8 reacties
  • 90 keer bekeken

Sinds gisteren kan ik geen email meer verzenden

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 12 November 2020, 22:14

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @Worden en welkom op het forum! Wat gebeurt er wanneer je een e-mail probeert te versturen? Krijg je een foutmelding in beeld en gebeurt dit bij alle e-mail adressen of één bepaald e-mail adres? Mocht het bij één bepaald e-mail adres gebeuren, controleer dan of het e-mail adres dat je invoert klopt en correct gespeld is. Vraag anders degene die je wilt mailen om jou eerst een e-mail te sturen zodat je die kunt beantwoorden. Benieuwd of dat wel goed gaat.

Controleer ook of het wel lukt om een e-mail via de Webmail te versturen. Als dat het geval is kun je de instellingen van het e-mail programma of app dat je gebruikt nalopen. Zorg dan dat het deze instellingen heeft als je IMAP gebruikt:

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Ik ben benieuwd of het hiermee lukt! Laat je je bevindingen weten?

Hoi ik krijg sever niet beschikbaar of kan geen verbinding maken met de server. 

Inkomend staat op 993.

Uitgaande staat op587

Met web mail lukt het wel

Reputatie 7
Badge +18

Helder, welk programma gebruik je voor de mail?

Dat weet ik niet

Reputatie 7
Badge +18

Kun je hier dan een foto plaatsen van de app of het programma waar je op klikt wanneer je de mail gebruikt? Ook wil ik je vragen om een foto sturen van de instellingen in dit programma, het scherm waar je de inkomende server e.d. ziet. Zorg hierbij wel dat eventuele privégegevens afgeschermd zijn. 

Reputatie 7
Badge +18

Ik heb niets meer vernomen dus ik ga er vanuit dat de oplossing inmiddels gevonden is. Zo niet, laat het gerust weten.

Hoi soms lukte het maar nu vanaf gisteren weer 

Reageer