Beantwoord

Kan geen mails ontvangen kpnmail

  • 17 February 2024
  • 23 reacties
  • 227 keer bekeken

Wij hebben net een nieuwe laptop, maar we kunnen geen mails ontvangen. Zou iemand me duidelijk kunnen uitleggen hoe ik dat moet doen? In de uitleg van de website van KPN staan 3 stappen. Maar ik krijg die vensters niet die er staan. Ik kan het woordje extra en accounts niet vinden. 

icon

Beste antwoord door N.N. 21 February 2024, 11:31

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Via de webmail, zie onderstaande link, kun je de mail afhandelen @cjhoek 

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

 

Reputatie 6
Badge +5

Wij hebben net een nieuwe laptop, maar we kunnen geen mails ontvangen. Zou iemand me duidelijk kunnen uitleggen hoe ik dat moet doen? In de uitleg van de website van KPN staan 3 stappen. Maar ik krijg die vensters niet die er staan. Ik kan het woordje extra en accounts niet vinden. 

Welk programma gebruik je voor de e-mail?

Mozilla Thunderbird.

Reputatie 6
Badge +5

Klik eens op het ‘hamburger’ icoontje. Dan nieuw account, bestaand e-mail adres. Lukt het dan wel ?

Dan krijg ik de melding: Thunderbird kan de instellingen van uw e-mailaccount niet vinden. Ik was wel verder gekomen en ik heb het nu ook veranderd naar de goede instellingen, maar nog steeds krijg ik dezelfde melding als ik op “opnieuw testen” klik.

 

Reputatie 7
Badge +11

Via de webmail, zie onderstaande link, kun je de mail afhandelen @cjhoek 

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

 

Is bovenstaande wèl gelukt @cjhoek ?

 

Reputatie 6
Badge +5

Dat zou toch moeten werken.

Stel het anders handmatig in. De gegevens kan je op de volgende webpagina vinden: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Via de webmail, zie onderstaande link, kun je de mail afhandelen @cjhoek 

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

 

Is bovenstaande wèl gelukt @cjhoek ?

 

Ja, dat lukt wel. Maar ik heb geen zin om elke keer naar de site van KPN te gaan als we een mailprogramma hebben.

Dat zou toch moeten werken.

Stel het anders handmatig in. De gegevens kan je op de volgende webpagina vinden: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Dat heb ik al gedaan. Maar meteen met stap 1 moet je naar “accounts” gaan. En dat zie ik dus nergens staan. En dat venstertje aan de rechterkant heb ik ook nooit gezien.

Reputatie 6
Badge +5

Ik snap niet wat je na stap1 doet, maar probeer eens het volgende:

In het hamburgermenu klik je op nieuw account, bestaand e-mailadres.

Na het invullen van je naam, e-mailadres en wachtwoord klik je op Doorgaan,
Daarna kies je voor de configuratie. IMAP of POP3. Als je niet weet welke keuze je moet maken dan lijkt het mij verstandig om IMAP te kiezen.
Klik dan op handmatig configureren.

Vul dan in bij inkomende server:

Hostnaam: imap.kpnmail.nl
Poort: 993
Verbindingsbeveiliging: SSL/TLS
Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord
Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres

En bij de uitgaande server:

Hostnaam: smtp.kpnmail.nl

Poort: 465
Verbindingsbeveiliging: SSL/TLS
Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord
Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres

 

Succes.

 

Bij de uitgaande moest ik inderdaad iets veranderen, maar bij de ingaande post zeiden ze dat de inkomende server al bestaat.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @cjhoek. Wat vervelend dat het niet lukt om jouw e-mailadres op de juiste manier in te stellen. Heb je al eens geprobeerd om het e-mailadres helemaal opnieuw in te stellen in Mozilla Thunderbird. Wanneer alles goed werkt kan je het oude account verwijderen. 

Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd.

Maar Mozilla staat ook op onze oude computer, maar die is helaas kapot en kan niet meer gemaakt worden. Dus ik kan hem daar ook niet af halen. Of heeft dat er niets mee te maken?

Reputatie 6
Badge +5

@cjhoek

Een account op een andere PC is geen probleem.

Maak eens een screenshot van je instellingen en plaats die hier.

Wel je e-mailadres even 'zwartlakken'.

 Bovenstaand is ingaand en onderstaand is uitgaand.

 

Reputatie 7
Badge +11

 Bovenstaand is ingaand en onderstaand is uitgaand.

 

 

SMTP-poort moet 587 zijn @cjhoek 

Reputatie 6
Badge +5

@Nomen Nominandum Poort 465 werkt bij mij prima.

@cjhoek Zet de verbindingsbeveiliging bij je uitgaande mailserver eens op SSL/TLS

Eindelijk is het opgelost. Ik moest inderdaad de verbindingsbeveiliging veranderen. Dank jullie wel voor al jullie hulp.

Reputatie 7
Badge +11

@Nomen Nominandum Poort 465 werkt bij mij prima.

@cjhoekZet de verbindingsbeveiliging bij je uitgaande mailserver eens op SSL/TLS

Poort 465 is niet de poort die KPN voorschrijft, het moet gewoon 587 zijn @JanBar 

Reputatie 4
Badge +4

Blijkbaar worden beide poorten gebruikt... E-Mail versturen - SMTP server instellen

Reputatie 7
Badge +11

Blijkbaar worden beide poorten gebruikt... E-Mail versturen - SMTP server instellen

Maar niet door KPN, die gebruikt uitsluitend 587 beveiligd.

 

Reputatie 6
Badge +5

@Nomen Nominandum Dan mag een moderator daar antwoord op geven.
Ik heb in antwoord op @cjhoek mijn instellingen bekeken. En ik gebruik toch echt poort 465. Op mijn PC en ook op mijn telefoon.

Reputatie 7
Badge +21

Hieronder vind je de juiste instellingen voor het instellen van een e-mailadres volgens het IMAP protocol:

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Reageer