Kan mails naar oude mailadres niet meer openen via Outlook

  • 24 February 2024
  • 16 reacties
  • 145 keer bekeken

Ik werkte altijd met livemail nu is Microsoft overgestapt naar outlook.com  

Ik heb een outlook.com account aangemaakt en Microsoft heeft oude mijn live account verwijderd er komt nog steeds mail binnen op mijn oude mailadres maar kan het niet meer openen. Wel met kpn.com/webmail

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt


16 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Live Mail was een emailprogramma waarvan Microsoft de ondersteuning stopgezet heeft.

Het emailadres wat u in dit programma gebruikte heeft Microsoft echter niet verwijderd. Dat bestaat nog gewoon. Dat kunt u gewoon gebruiken op Outlook.com. Of in elk ander emailprogramma naar keuze.

Reputatie 7
Badge +13

Is het nog gelukt @Infoforum? Het e-mailadres is inderdaad niet zomaar verdwenen en je zou deze gewoon moeten kunnen instellen.

Het Windows live mail adres is inderdaad niet verdwenen want die mail komt ook nog binnen,

dat kan ik zien als ik kpn.com/webmail opent, maar hoe komt het dat ik bij kpn.com/webmail

wel de mail kan lezen van Windows livemail maar de mail van outlook.com staan daar niet bij.

Reputatie 7
Badge +24

Het Windows live mail adres is inderdaad niet verdwenen want die mail komt ook nog binnen,

U had helemaal geen live mail adres. U had en heeft nog steeds gewoon een KPN mail adres.

dat kan ik zien als ik kpn.com/webmail opent, maar hoe komt het dat ik bij kpn.com/webmail

Omdat het gewoon een KPN mail adres is.

wel de mail kan lezen van Windows livemail maar de mail van outlook.com staan daar niet bij.

Omdat het verschillende mail adressen zijn. U heeft nu een extra Outlook adres aangemaakt. Maar dat had helemaal niet gehoeven.

Reputatie 7
Badge +11

MS maakt de overgang van MAIL in Windows 11 naar Outlook voor Windows 11 ook wel erg moeilijk @Nick83 .

Zelf heb ik geen account (meer) bij MS, maar MS doet het voorkomen alsof je een account bij MS moet hebben om binnen de MS Webstore Outlook te kunnen downloaden en als je niet heel goed leest maak je weer een account bij MS aan om de vervolgstappen te kunnen doen en daar was ook ik bijna ingetrapt @Infoforum 

Gelukkig werk ik hoofdzakelijk met de KPN Webmail.

 

Reputatie 7
Badge +24

Is er nu een gratis Outlook te downloaden dan? @Nomen Nominandum 

Reputatie 7
Badge +11

De opvolger van MAIL voor Windows heeft nu Outlook in de naam staan @Nick83 

Het zal wel een speciale uitgeklede versie zijn van Outlook voor Windows.

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij gebruik of gebruikte @Infoforum het programma "Live Mail". Zie plaatje wat ik hierboven geplaatst heb. Dat is een heel oud programma van ver voor Windows 11 wat toendertijd onderdeel was van het "Essentials Pakket".

https://tweakers.net/nieuws/116911/microsoft-stopt-volgend-jaar-met-ondersteuning-van-windows-essentials.html

In dat programma gebruikte @Infoforum gewoon een KPN mail account. Niks bijzonders dus denk ik.

Maar ik denk dat da programma nu misschien niet meer werkt. Of niet meer start ofzo. En dus moet er iets anders komen. 

Als er een gratis versie van Outlook zou zijn, dan zou dat een oplossing kunnen zijn voor @Infoforum.

Reputatie 7

Ook Windows Mail wordt ondertussen uitgefaseerd en vervangen door de gratis versie van Outlook.

Het lijkt er echter wel op dat je dan ook een Microsoft account moet hebben om die te installeren.

Reputatie 7
Badge +24

Ook Windows Mail wordt ondertussen uitgefaseerd en vervangen door de gratis versie van Outlook.

Het lijkt er echter wel op dat je dan ook een Microsoft account moet hebben om die te installeren.

Ja, dat zat ik inderdaad ook al te bekijken. En je krijgt mogelijk reclame als je geen betaald abonnement neemt. Heerlijk dit…

https://apps.microsoft.com/detail/9nrx63209r7b

Reputatie 7
Badge +11

Het is mij gelukt zonder MS account van de Outlook versie voor Windows gebruik te maken, vraag me geen details, zoals ik eerder schreef kost het veel uitzoekwerk en gaat het heel omslachtig.

 

Reputatie 7

Ook Windows Mail wordt ondertussen uitgefaseerd en vervangen door de gratis versie van Outlook.

Het lijkt er echter wel op dat je dan ook een Microsoft account moet hebben om die te installeren.

Ja, dat zat ik inderdaad ook al te bekijken. En je krijgt mogelijk reclame als je geen betaald abonnement neemt. Heerlijk dit...

Nee, reclame krijg je niet. Op onze gezinscomputer (Windows 10) gebruiken we sinds een weekje of twee de gratis versie van Outlook en dat werkt prima.

Reputatie 7

Het is mij gelukt zonder MS account van de Outlook versie voor Windows gebruik te maken, vraag me geen details, zoals ik eerder schreef kost het veel uitzoekwerk en gaat het heel omslachtig.

Een maandje terug ging dat bij mij ook probleemloos en zelfs heel makkelijk (klik) maar nu helaas niet meer.

En ook het onderstaande is wat mij betreft niet wenselijk.

 

Allemaal handige reacties die ik van jullie krijg. Nick83 schreef dat ik geen ander mailadres had hoeven aan te maken maar mijn ………...@kpnmail.nl adres was ineens verdwenen dus ik moest wel. Ook als via verkenner naar de mail ga opent hij outlook. Dit ...…...@outlook.com adres is gratis en inderdaad het eerste dus bovenste mailbericht wat ik binnen krijg als ik outlook.com opent is een reclame mail maar dat is niet erg. Nu nog mijn vraag  “hoe krijg ik de outlook mail te zien in kpn.com/webmail” ???

 

Reputatie 7

Nick83 schreef dat ik geen ander mailadres had hoeven aan te maken maar mijn ………...@kpnmail.nl adres was ineens verdwenen dus ik moest wel.

Nee, jouw @kpnmail.nl adres is niet weg, die bestaat nog steeds tenzij je hem in https://email.kpn.com verwijderd hebt.

 

Nu nog mijn vraag  “hoe krijg ik de outlook mail te zien in kpn.com/webmail” ???

Dat zal niet gaan.

 

Reputatie 7
Badge +18

Nu nog mijn vraag  “hoe krijg ik de outlook mail te zien in kpn.com/webmail” ???

 

Als je ingelogd bent in KPN webmail dan in het linkerscherm kiezen voor E-mailaccount toevoegen.
Dan je outlook.com e-mailadres en het wachtwoord daarvan invullen en hij staat erbij, net getest met een nieuw account dus dat werkt nog steeds.

 

Het toevoegen van een KPN e-mailadres (@hetnet.nl) aan New Outlook werkt bij mij trouwens nog steeds, de vraag is of je New Outlook überhaupt wilt gebruiken gezien ze alles opslaan in de Cloud (zie afbeelding van wjb).
Je kan dan toch beter naar bijvoorbeeld Thunderbird overgaan voor je KPN mail of toch voortaan KPN webmail gebruiken, dan heb je ook geen last van die reclame.

Reageer