Beantwoord

Kan via Thunderbird geen e-mail meer versturen, wel ontvangen

  • 8 February 2024
  • 14 reacties
  • 359 keer bekeken

kan via thunderbird geen email meer versturen wel ontvangen

icon

Beste antwoord door GeSp 8 February 2024, 12:22

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Eddy br 

 

Voor de uitgaande mail is tegenwoordig ook nodig om authenticatie te gebruiken.
Heb je dat ook al ingesteld voor jouw KPN mailaccounts in Thunderbird?
Zie de onderstaande afbeelding, zo staat het bij mij ingesteld:

De 1ste keer vraagt hij dan om het wachtwoord, dat is dus hetzelfde wachtwoord als voor inkomende mail / webmail. Je kan dan aanvinken dat hij dat wachtwoord onthoud anders moet je het elke keer opnieuw invoeren.

 

Je kan hier meer vinden over mail: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail.htm
en hier vind je de benodigde instellingen voor de servers:

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

thks wist van deze verandering niets af

Moet ik ook de beschrijving KPN E-mail gebruiken wanneer ik een telfort emailadres heb?

Ik kan ook op dit moment geen email verzenden maar wel ontvangen.

Reputatie 7
Badge +21

De instellingen gelden voor e-mailadressen die eindigen op:

@kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @snelnet.net, @on.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsnet.nu, @onsneteindhoven.nl, @onsnetnuenen.nl, @xs4all.nl, @telfort.nl, @tip.nl, @tiscali.nl en @tiscalimail.nl.

bron:   Hoe stel ik e-mail in op laptop of PC | KPN.com

Reputatie 7
Badge +9

Moet ik ook de beschrijving KPN E-mail gebruiken wanneer ik een telfort emailadres heb?

Ik kan ook op dit moment geen email verzenden maar wel ontvangen.

De beschrijving lijkt me gewoon iets naar je eigen keuze. Je kan het ook Zakelijk, Mailbox Anne-marie of Postbus Pieter noemen.

De rest van het invulformulier moet je wel juist invullen volgens de handleiding.

Zo staat het op dit moment. Ik wil liever pop3 blijven gebruiken zodat emails lokaal wordt behouden.

 

Maar deze instelling werkt nu niet meer hoewel het een paar dagen geleden goed was. Dus wat moet er nu veranderen?

Er staat wel een gebruikersnaam in de tweede veld van de instellling. Ik had het alleen verwijderd om mijn privacy te bewaren.

Oh en het downloaden van emails bij het opstarten van T-Bird is expres niet aangevinkt.

Reputatie 7
Badge +9

Inkomende server: pop.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 995 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Maar hoezo wil je POP? Als je meerdere devices hebt is het sowieso onhandig in het gebruik.

Reputatie 7
Badge +21

Je kan ook kiezen voor POP3, maar op de KPN website staat IMAP alleen als “aanbevolen”.

Dit zijn de instellingen POP3

Inkomende server: pop.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 995 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Maar jij geeft aan dat je problemen hebt met het verzenden van mail, dus kijk vooral naar de SMTP instellingen. Die zijn voor uitgaande mail,  POP en IMAP zijn voor inkomende mail.

Het lukt niet. Wat moet er worden ingevuld op dat plekje “Authentication method” ? Ik heb nog nooit een wachtwoord van KPN gebruikt,. Moet het de wachtwoord van de modem worden?

 

Met de instelling in de afbeelding verschijnt een veld waarin ik moet iets aangeven.

Of moet smtp.kpnmail.nl smtp.telfort.nl?

Reputatie 7
Badge +21

Nee, het wachtwoord van het e-mailaccount. Hetzelfde wachtwoord als wat je gebruikt voor de inkomende pop server.

Eindelijk lukt het! Ik zocht de veld om het wachtwoord in te vullen in de instelling maar die bestaat niet. Pas nadat je probeert een mailtje te zenden verschijnt het veld waarin het wachtwoord moet worden ingetypt.

Ik koop je een bier de volgende keer dat je in Amsterdam bent!

 

@RBxx,

Hoe kan ik nu jou antwoord markeren als beste antwoord? Kan alleen een “Like” vinden.

Reputatie 7
Badge +21

Dat gaat niet @TelV.
Je hebt je vraag gesteld in een bestaand topic en alleen de topicstarter (de “auteur”) of een KPN moderator kan een beste antwoord aanwijzen. Dat is ook al gebeurd.

Dat gaat niet @TelV.
Je hebt je vraag gesteld in een bestaand topic en alleen de topicstarter (de “auteur”) of een KPN moderator kan een beste antwoord aanwijzen. Dat is ook al gebeurd.

Jammer Ruud. Ik had daarover niet gedacht. De volgende keer misschien. ;)

Reageer