Beantwoord

Mijn Onsmail e-mailadres werkt niet

  • 10 March 2024
  • 12 reacties
  • 94 keer bekeken

Ik heb bij een bitcoin bedrijf mij ingeschreven onder mijn onsmail adres (ex ons brabantnet)

Nu kan ik geen post meer binnenhalen die ze mij gestuurd hebben en kan ik ook geen geld opnemen

Wat kan ik doen?

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 11 March 2024, 14:19

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Werkt het adres nog wel?

Reputatie 7
Badge +9

Wat lukt er niet precies, wat gebeurt er exact?En waar loop je op vast?

 

Ik weet dat ik post ontvangen heb op mijn onsmailadres maar ik kan me ook vaag herinneren (ahum)  dat ik dat adres heb omgezet in een KPN mailadres.

Maar hoe kan ik nu nog onsmail naar boven halen?

Opnieuw account aanmaken op onsmail lukt me niet, alleen een KPN extrensie is een optie

Werkt het adres nog wel?

Nou

Als ik vanuit mijn werkaccount mail naar onsmail stuur krijg ik de melding:

Image
Het bericht aan xxxxxx(mijn naam)@onsmail.nl kan niet worden afgeleverd.
Uw bericht is geweigerd vanwege beveiligings- of beleidsinstellingen in onsmail.nl.
Reputatie 7
Badge +24

Opnieuw account aanmaken op onsmail lukt me niet, alleen een KPN extrensie is een optie

Dat is niet waar. Gewoon het volledige adres intikken. Dan werkt het gewoon.

Binnen MijnKPN kun je nog wel degelijk een mail-alias aanmaken met de ons…. extensie @Kolle1311 

Je moet dan in het invulveld niet alleen de gegevens vóór het @ ingeven maar tevens de toevoeging ons….

Als je de gegevens nà het @ niet ingeeft voegt KPN er automatisch kpnmail.nl aan toe.

Als het gelukt is moet je alles via de KPN webmail kunnen verwerken.

 

 

Binnen MijnKPN kun je nog wel degelijk een mail-alias aanmaken met de ons…. extensie @Kolle1311 

Je moet dan in het invulveld niet alleen de gegevens vóór het @ ingeven maar tevens de toevoeging ons….

Als je de gegevens nà het @ niet ingeeft voegt KPN er automatisch kpnmail.nl aan toe.

Als het gelukt is moet je alles via de KPN webmail kunnen verwerken.

 

 

Ik ga het proberen

Reputatie 7
Badge +24

Nog een kleine aanvulling: een nieuwe emailbox aanmaken met dat adres gaat niet. Want daarbij moet dat dan altijd op kpnmail.nl eindigen. Maar binnen de mailbox kunt u wel een alias maken met dat adres.

Dat schreef ik dus ook, een alias aanmaken.

Reputatie 7

Welkom op de community @Kolle1311. Als je jouw Onsmail-adres als een alias wilt aanmaken in MijnKPN kan dat. Je kunt bij een alias het stukje achter de @ zelf typen. Als je het volledige e-mailadres daar invoert kan je die gebruiken. Is het daar gelukt? Als het nog niet gelukt is kan je ons ook bellen op 0800-0402, dan kan er direct met je meegekeken worden.

Dank voor de suggesties. Ik heb een onsmail alias aangemaakt en ik ontvang idd wel weer mail via het hoofdaccount. Helaas ben ik wel de mails kwijt die in de tussenliggende tijd waren verzonden maar soit: dat is mijn eigen schuld en ik wacht af wat de gevolgen daarvan zijn.

Reputatie 7

Als er mail is gestuurd naar het adres terwijl het niet bestond zal men een autoreply hebben gekregen dat het adres niet bestond. Als een persoon je mailde zal hij/zij dat gezien hebben. Als het een organisatie is niet, daarbij is de mail geautomatiseerd en worden dat soort reacties niet opgemerkt.

Hopelijk vallen de gevolgen mee. Alle mail die nu gestuurd wordt krijg je in ieder geval weer.

Reageer