Vraag

Sommige mails komen niet binnen, ook niet in spam/webmail

  • 11 June 2024
  • 20 reacties
  • 205 keer bekeken

Heel veel mais komen gewoon binnen. Maar sommige krijg ik niet binnen, ook niet in spam of webmail. Soms van bedrijven maar soms ook van privé personen. Ze zeggen mij via (app of sms) dat de mail is verstuurd en sturen dan ook een cc naar een andere huisgenoot maar bij komt hij niet binnen. 


20 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Als je via de KPN webmail een mail naar jezelf stuur, komt die dan wel aan @Anneliesvr ???

 

Reputatie 7
Badge +10

@Anneliesvr 

Is er een patroon te ontdekken ? Bijv. bijlages, emails met (bjiv. Youtube) links ? De afzenders krijgen die emails niet retour ? Ontvangt die huisgenoot alle emails wel goed ?

Ja dat lukt wel. 
Net via de mail contact gehad met het abuse-team. Bewijzen gestuurd dat de mails van zender wel verstuurd zijn naar het juiste adres maar niet aangekomen zijn in mijn mailbox. In dit geval gaat het over 2 verschillende partijen in een tijdsbestek van een week (kan ze ook niet in de web-mail zien) De rest van de mails komen wel aan. 
Jullie team geeft aan dat jullie sommige mails wel kunnen zien (die ik niet kan zien) en sommige mails kunnen jullie ook niet zien. Maar jullie team zegt mij niet verder te kunnen helpen. 

Ik hoop toch echt dat jullie mij kunnen helpen, wil er wel op kunnen vertrouwen dat mijn mails binnenkomen. 
 

Reputatie 7
Badge +10

@Anneliesvr

Kijk eens in MijnKPN. Zie je daar accounts die jij niet hebt aangemaakt ?

Heeft iemand in KPN webmail gerommeld met de instellingen (filters, blokkeerlijst, "forward", etc. ) ? We hadden hier op het forum recentelijk een geval waar een “hacker’ waarschijnlijk een “forward” had ingesteld zodat bepaalde email werd doorgestuurd zonder dat de eigenaar van het email-account dat wist.

In de zoek functie van de KPN webmail zitten nog wel een aantal storende foutjes. Dus daar moet je even “creatief zijn” met het zoeken.

Emails die op de blokkeerlijst in de KPN webmail staan worden door de KPN “uit de lucht gehaald” voordat zij bij jouw emailaccount verschijnen.

Reputatie 7
Badge +10

@Anneliesvr 

Is er bepaald herkenbaar patroon bij de emails die niet worden ontvangen ? Bijv. afzender, emailadres, etc. ? 

Verander ALLE wachtwoorden van alle emailaccounts en van MijnKPN. Zorg er ook voor dat alle wachtwoorden (ook die van MijnKPN) STERK zijn en verschillend.

Bedankt, ik ga ermee aan de slag en kom er op terug 

Reputatie 7
Badge +10

@Anneliesvr 

Aangezien bij een andere persoon waarschijnlijk hetzelfde gebeurd was ben ik zeer benieuwd wat hier aan de hand is.

Alles wachtwoorden aangepast. Maar het probleem is helaas niet opgelost. 
Het blijft een raar iets. Het gaat om zover ik weet om 1 Prive persoon waar ik geen mails van ontvang, en 1 bedrijf waar ik geen mails van ontvang. 

Ik waardeer het zeer dat u de moeite neemt om mij te antwoorden en probeer te helpen! 

Reputatie 7
Badge +10

@Anneliesvr

Veranderen van de wachtwoorden is bedoeld om mogelijke toegang door vreemden tot jouw emailaccounts te blokkeren. Het probleem op zich wordt hiermee niet opgelost.

Zorg ervoor dat jouw profiel hier op dit forum volledig is ingevuld. Vermeld bij “opmerkingen” de afzenders waarvan de email niet binnenkomt. Als dat gebeurd is plaats dan hier een nieuwe reactie. Ik hoop dan dat @Raymondt (van “KPN Abuse”) bereid is om eens in de logs van de KPN emailservers te kijken of email van die afzenders wel bij de KPN binnenkomt. Zo ja, dan kunnen de logs een indicatie geven wat er dan fout gaat. Misschien heeft @Raymondt nog andere suggesties ?

Komt die email niet eens binnen bij de KPN dan moeten de emailproviders van de afzenders eens gaan kijken of er bij hen iets mis gaat en zo ja wat er mis gaat. Bij welke providers zitten de afzenders ?

Gedaan ✅ 

 

Reputatie 7
Badge +10

@Anneliesvr

Correctie: je moet uiteraard de emailadressen van de “probleem afzenders” vermelden.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Anneliesvr ,

Ik heb even voor je gekeken wat ik kan zien, en ik zie dat je geen mail ontvangt van 2 domeinen, eentje eindigend op .com, en eentje eindigend op .es.

Het .com domein: ik zie 4 mails naar je gestuurd op 11 juni (2 rond half 10 in de ochtend, 2 rond kwart voor 6 in de middag)

Het .es domein : ik zie 2 mails op 4 juni, eentje rond 18:15 en eentje rond 18:45.

Als je die niet ontvangen hebt, dan heb je mogelijk (zoals al gesuggereerd) een filter in je webmail staan, die ervoor zorgt dat je bepaalde mail niet te zien krijgt.

Kun je eens inloggen op webmail.kpnmail.nl ? Rechtsbovenin staat een icoon van een tandwieltje, en als je daar op klikt, kies je in het menu voor ‘Instellingen’. In het scherm wat dan verschijnt klik je links op ‘Email’ en vervolgens op ‘Filter Regels’. Je krijgt dan een overzicht te zien van de ingestelde mailfilters. Je kunt ze daar bekijken, aanpassen en eventueel verwijderen.

@Raymondt Er staan geen filters aan zoals je op bijgevoegde screen kan zien. 
 

Het klopt dat het om een .com en om een .es gaat. Ik weet ook niet of het verstandig is om op dit openbare forum een complete mailadres vermelden @WMG-N ? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Anneliesvr ,

Er staan geen filters aan zoals je op bijgevoegde screen kan zien. 

Nee inderdaad. staat er misschien iets op de lijst van geblokkeerde afzenders?

Ik weet ook niet of het verstandig is om op dit openbare forum een complete mailadres vermelden

Nee, dat is niet verstandig, in dit geval ook niet nodig. Ik weet in dit geval om welke adressen het gaat, en da's genoeg.

Nee er staan ook geen geblokkeerde afzenders tussen. 
is er nog een anders iets wat het zou kunnen zijn? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Anneliesvr ,

Ik heb e.e.a. nog even uit laten zoeken, en de mails in kwestie hebben een tag waardoor ze in je inbox in de categorie ‘Nieuwsbrieven’ komen. In de inbox heb je bovenaan een tabje waar je die in kunt zien. Ik ga er vanuit dat je ze daar terug kan vinden.

Mocht je deze splitsing overigens uit willen zetten, dan kan dat gewoon. In je inbox staat rechts een dropdown menu ‘Weergave’, in dit menu kun je onder het kopje ‘Postvak In’ de optie ‘Categorieën gebruiken’ uitvinken.

Hi @Raymondt ,

Heel fijn dat je zoveel moeite doet om dit probleem op te lossen.

Ik heb het nagekeken, maar ook in ‘nieuwsbrieven’ verschijnen de mails niet. Overigens heb ik de ‘categorieën gebruiken’ uitgezet. 

Ik hoop oprecht dat het we het probleem uiteindelijk wel weten te vinden.

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +10

@Anneliesvr

Ik wilde niet mijn mening opdringen maar het leek mij zeer onwaarschijnlijk dat de tag "Nieuwsbrieven”  (ik vind het “niet leuk” dat de KPN webmail hier voor mij beslissingen maakt) de oorzaak was van dit probleem.

Zit jouw huisgenoot (die een CC-tje krijgt van die emails) ook bij de KPN ? Zo ja, vermeld dan het emailadres van jouw huisgenoot bij “Opmerkingen”. Dan kunnen de software jongens van de KPN ook die emails bekijken en vergelijken met wat jij binnenkrijgt.

Welk emailprogramma gebruik je ? Heb je recentelijk een programma geïnstalleerd ?

 

@Raymondt 

Heeft de KPN misschien onlangs een software update gehad die dit probleem veroorzaakt ?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Anneliesvr ,

Ik heb het nagekeken, maar ook in ‘nieuwsbrieven’ verschijnen de mails niet. Overigens heb ik de ‘categorieën gebruiken’ uitgezet. 

Dan kan ik niet anders concluderen dan dat iets of iemand in die mailbox geweest is en de mails verwijderd heeft. Het wijzigen van het wachtwoord wat onlangs gebeurd is zou dat probleem opgelost moeten hebben. Zijn er mogelijkheden om de mails opnieuw te laten sturen? We kunnen dan eens kijken hoe dat nu gaat.

@WMG-N nee huisgenoot en zoon zitten bij Gmail en hotmail. 
Zelf gebruik ik Apple mail op iPhone en iMac. En in dit geval heb ook de webmail geraadpleegd om te kijken of de mails daar zijn aangekomen. Recentelijk zijn er geen updates geweest of programma’s geïnstalleerd zover ik weet. 

@Raymondt 

Net even bij de het .com adres geprobeerd en hij komt binnen🎉. Het .es ga ik navragen. Dit is in ieder ff al positief. 
 

Reageer