Vraag

Vollopende mailbox

  • 30 September 2019
  • 9 reacties
  • 207 keer bekeken

Je mailbox zit (bijna) vol. Wie kent hem niet die tekst. Leeg maken dus. En daar ligt het probleem.
Als ik naar Webmail ga wordt daar aangegeven hoeveel ik gebruikt heb van de 1G die er is. Klopt dus. Echter als ik vervolgens mail wil verwijderen dan zie ik ……………. vrijwel geen mail. Waar zit die dan? Nu is het opmerkelijk dat de pc behoorlijk lang staat te draaien voordat in beeld verschijnt een (klein) aantal mails. En als ik die verwijderd heb kan ik zien dat ik wel 1% vrije ruimte heb gecreëerd. Wat overigens opvalt bij het nalopen van de mappen van de mailbox is dat een map (bijv. Postvak IN) mail bevat en dus geen titel heeft zoals een map waar niets in zit en waar dan boven staat "Geen berichten". Daaruit zou je af kunnen leiden als je zo'n simpele ziel bent als ik dat alle mappen zonder de titel "Geen berichten" mails zouden moeten bevatten. Echter als dat al zo is, verschijnen die niet in beeld. Om een idee te geven: ik heb de pc eens 10 minuten laten draaien om de mail te vertonen. De mappen Postvak IN en Spam o.a. laten dan hun inhoud zien, de overige niet. De vraag is "wat is hier aan de hand?"
Voor de volledigheid: de zich misdragende account was tot recent een POP3 account, maar is na een keer geheel verwijderd te zijn terug gekeerd als een IMAP account.
Wie weet niet alleen waardoor dit probleem veroorzaakt wordt, maar vooral ook hoe ik de kwestie moet oplossen. Voor mijn mail gebruik ik Outlook en de pc draait op Windows 10

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24
In webmail, staan daar misschien ook nog extra mappen waar mail in zit? Prullenbak leeg?
Sub mappen zijn in sommige gevallen wel en in andere gevallen niet zichtbaar. Hoe dat kan ontgaat me.
De prullenbak (en de spam map) zijn uiteraard leeg.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Flexile, welkom op het KPN forum! Ik begrijp dat je de melding te zien krijgt dat je mailbox bijna vol is. Je bent vervolgens al ingelogd op Webmail, dat is een goede stap om mee te beginnen. Ik begrijp dat je er vanaf daar niet helemaal uit komt, omdat het inladen lang duurt en je niet (in) alle mappen iets te zien krijgt. Dat is gek, we helpen je hier graag verder om het op te lossen.

Het is wel apart dat het inladen zo lang duurt, dat je niet altijd alle submappen te zien krijgt en er niet altijd iets in de mappen wordt weergegeven. Welke internetbrowser gebruik je om Webmail te openen? Maakt het verschil als je het probeert met een andere browser, bijvoorbeeld Google Chrome of Mozilla Firefox? Lukt het ook om Webmail te openen vanaf een ander apparaat en te kijken of je dan alle mappen en inhoud wel te zien krijgt?
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Flexile, ik heb niets meer van je gehoord, ik ga er vanuit dat dat een goed teken is. Mocht je toch nog vragen hebben of als ik iets voor je kan doen, laat het dan gerust weten.
Nee, dat is geen goed teken, ik was even van de radar. Maar ik ben er weer en het probleem ook.
Ik gebruikte Microsoft Edge en heb dat vervangen door Google Chrome, Op de pc bleef het probleem bestaan, maar op mijn Samsung S5 (met Google Chrome) krijg ik wel meerdere gevulde mappen. Daar staan dus wel allerlei berichten. Maar niet in alle (sub)mappen. Dit begrijp ik dus niet.
Reputatie 7
Badge +19
@Flexile Jammer om te horen dat het nog niet opgelost is. Goed dat je het laat weten.

Dus als ik het goed begrijp zie je de e-mails wél in Webmail staan als je vanaf je telefoon inlogt? En niet vanaf je computer, ook niet als je een andere browser gebruikt. Of heb je jouw e-mailadres ingesteld in het e-mailprogramma op je telefoon? En als je het wel kan zien vanaf je telefoon, kan het nog zijn dat de map Verzonden Items nog vol zit met mails? De prullenbak en spam map had je al nagekeken begreep ik.

Ik zal het proberen, maar ik ga er even een paar dagen tussen uit. Pensionado hè, die hebben tijd. Ik kom er op terug.

Reputatie 7
Badge +19

@Flexile Heerlijk, geniet ervan :relaxed: Dat is prima, ik hoor wel hoe het is gegaan!

Ja daar was hij weer, lekker uitgerust maar nog steeds gefrustreerd. De eerder geschetste problemen bestaan nog steeds. Het enige dat inmiddels veranderd is, is de wijziging van mijn POP3 account in een IMAP account. Nu alles dus op de server blijft staan zal de mailbox wel vollopen. Zichtbaar maken van de aanwezige mail en vervolgens verwijderen is nog steeds een mission impossible. Misschien is er ergens nog een echte deskundige.