Skip to main content
kennisbank

Alles over het verlengen van je mobiele abonnement

• 30 maart 2022
  • 0 reacties
  • 2432 keer bekeken
Alles over het verlengen van je mobiele abonnement
Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32

Elke 12 of 24 maanden mag je je mobiele abonnement verlengen. Waar kan je verlengen? Welke abonnementen zijn er? Welke toestellen verkopen wij? De meest gestelde vragen over het verlengen van je abonnement lees je hieronder.

Wanneer mag ik verlengen?

Bij KPN mag je 120 dagen (ongeveer 4 maanden) voor het einde van je contract vernieuwen. Let op: je verlenging begint op de dag dat je huidige contract afloopt. Het is niet mogelijk om eerder te verlengen.

Hierop is 1 uitzondering. Heb je net verlengd met Sim Only, maar wil je toch liever een abonnement met telefoon? Dat kan 3 maanden na het bestellen van je Sim Only. Ga hiervoor naar de winkel of maak een belafspraak.

Houd er wel rekening mee dat dit alleen kan als je een echt Sim Only abonnement hebt. Je kunt niet het toestelkrediet van een abonnement met toestel afkopen om vervolgens opnieuw te verlengen met toestel.

Hoe weet ik of ik al kan verlengen?

De snelste manier is om dit te controleren via je MijnKPN account. Je volgt deze stappen:

• Ga naar mijn.kpn.com
  • Log in met jouw KPN account
  • Kies voor ‘producten’
  • Kies het 06-nummer waar het om gaat
  • Onder het kopje ‘abonnementsgegevens’ zie je het volgende:

Hoe kan ik verlengen?

Vanuit MijnKPN kom je in de verlengshop. Daar regel je snel en gemakkelijk zelf alles online. Als je het liever samen met een medewerker doet, kan je onze klantenservice bellen. Ook kan je naar een KPN winkel gaan voor hulp hierbij. 

Mijn telefoon is gestolen/kwijt, hoe kan ik nu verlengen?

Als je jouw telefoon kwijt bent of deze is gestolen, kan je niet verlengen via kpn.com of via de telefonische klantenservice. Hiervoor is namelijk het versturen van een verificatie sms verplicht. Dit gaat niet zonder simkaart.

Je kunt wel in een KPN winkel bij jou in de buurt verlengen. Daar hoeft namelijk geen verificatie sms verstuurd te worden.

Heb je thuis nog een ander toestel liggen? Dan kan je ook een vervangende simkaart via MijnKPN aanvragen. Als je deze binnen hebt, kan je dan alsnog online of via telefonische klantenservice verlengen.

Sim Only of een abonnement met een toestel?

Je kiest eerst of je een Sim Only abonnement of een abonnement met een toestel wilt. Daarna kies je de hoogte van je databundel en hoeveel belminuten en sms je wilt. Je kunt ervoor kiezen om je toestel in 1 keer, in termijnen of een combinatie daarvan te betalen.

Uit welke toestellen kan ik kiezen bij mijn verlenging?

Je kunt in de KPN webshop kijken welke toestellen we op dit moment aanbieden. Daar kan je een keuze uit maken. Let erop dat we bij een toestelkrediet van € 250 of meer een inkomenslastentoets en een BKR-check doen.

Extra opties kiezen bij een verlenging

Als je je abonnement hebt gekozen, kies je daarna voor extra opties. Denk aan bundels voor het buitenland, Spotify Premium of een toestelverzekering. De extra opties zijn op elk moment toe te voegen aan je abonnement. De Toestelverzekering kan je tot 14 dagen na aankoop van jouw telefoon aanvragen.

Ik ben tevreden met mijn abonnement. Moet ik verlengen?

Nee, je hoeft niet te verlengen. Als je je abonnement na de einddatum door laat lopen, ben je contractvrij en kan je je abonnement maandelijks opzeggen.

Ik heb net verlengd, maar ik heb me bedacht. Kan ik de verlenging annuleren?

Binnen 14 dagen kan je zonder reden aan te geven je verlenging annuleren. Als je in onze winkel hebt vernieuwd, ga je terug naar de winkel. Anders neem je contact op met onze klantenservice.

Ik heb verlengd en krijg nu 2 facturen. Waarom?

We gaan bij KPN Mobiel werken met een factuurperiode. Net zoals we al bij KPN Thuis doen. Hierdoor verandert niet alleen jouw abonnement, maar ook jouw factuur. In dit artikel lees je alles over je KPN Mobiel factuur na verlenging. Hier leggen we je ook uit waarom je eenmalig 2 facturen krijgt.

Mijn verlenging is net in gegaan, maar ik heb niet de afgesproken MB's gekregen. Hoe kan dit?

Let op! Vanaf 20 juni krijg je altijd een volledige bundel. Ook direct na verlenging.

Bij een verlenging krijg je een databundel naar verhouding. Omdat de factuurperiode verandert bij een verlenging, krijg je 2 keer een databundel naar verhouding.

1. Je krijgt eerst een databundel (naar verhouding) die loopt van de verlengdatum tot het einde van de maand.
  2. Daarna krijg je een databundel (naar verhouding) die loopt van de eerste dag van de maand tot de eerstvolgende factuurdatum.
  3. Vanaf de factuurdatum krijg je een volledige databundel.

Voorbeeld

Toon inhoud

Is je probleem nog niet opgelost, of je vraag nog niet beantwoord? Gebruik de zoekfunctie voor oplossingen van andere gebruikers. Kom je er niet uit, maak dan gerust een eigen topic aan.

Heb je feedback op de inhoud van dit Kennisbank artikel? Of heb je andere ideeën, opmerkingen of vragen over de Kennisbank? Laat het ons weten in ons Feedback op de kennisbank topic.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.