Vraag

Kapot linkje in mail over tevredenheid KPN Thuis

  • 17 June 2024
  • 4 reacties
  • 44 keer bekeken

Vandaag kreeg ik een mail met als onderwerp "Ben je tevreden over KPN Thuis?” met als inhoud:

We zijn benieuwd

Kortgeleden werd je klant bij ons. We zijn benieuwd of je blij met ons bent. Vertel je het ons? Daar kunnen wij weer van leren.
Ben je tevreden?
Ik ben tevreden
Ik ben niet tevreden

Dank voor je eerlijkheid!

Met vriendelijke groet,
Team KPN

Waarbij de tekst "Ik ben tevreden" en ”Ik ben niet tevreden” natuurlijk knoppen zijn. Helaas gaat er bij het klikken op "Ik ben tevreden” iets fout, want we komen uit op een pagina met de titel:

“404 - We kunnen de pagina die je zoekt niet vinden”. Zeg maar deze pagina, maar dan met een iets ander URL.

Gelukkig staat er op die pagina een behulpzame tekst:

Ben je vanuit een mail op deze pagina gekomen?

Wil je dan op het duimpje omlaag in die mail klikken en aangeven welke link niet werkt? Wij zijn daar erg mee geholpen en kunnen het dan snel oplossen!

Dus ik terug naar dat mailtje en…. Ja, hé! 404 - Duimpje omlaag nergens in die mail te vinden!

Dus ik van “Ik ben tevreden” naar "Ik ben niet tevreden”… Zelfde verhaal. 😉

Uiteraard is dit allemaal zeer "first-world-probleem”, dus verwacht ik heel weinig oplossing, maar misschien kan het bij de juiste afdeling op de to-do lijst gezet worden...


4 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Komt die mail wel van KPN @Groentjuh ?

Het is algemeen bekend dat het tegenwoordig zeer onverstandig is om op ‘links’ binnen een mail te klikken. Beter is het om de betreffende website buiten de link om te benaderen voor de veiligheid.

Zit jij ook niet bij Simyo. leuk je bij KPN te zien. Bij Simyo ben ik bekend onder , zie mijn avatar c.q. profielfoto.

 

Komt die mail wel van KPN @Groentjuh ?

Het is algemeen bekend dat het tegenwoordig zeer onverstandig is om op ‘links’ binnen een mail te klikken. Beter is het om de betreffende website buiten de link om te benaderen voor de veiligheid.

Zit jij ook niet bij Simyo. leuk je bij KPN te zien. Bij Simyo ben ik bekend onder , zie mijn avatar c.q. profielfoto.

 

Ja J.D.L., Ik ben één en dezelfde.

Ik ken die regel. Maar die link beginnend met “https://t1.campagnes.kpn.com/”, die op de juiste manier binnenkomt vertrouw ik. SPF, DKIM en DMARC van die mail waren ook allemaal in orde, dus knappe aanvaller die dat allemaal in orde heeft.

Reputatie 7
Badge +11

Komt die mail wel van KPN @Groentjuh ?

Het is algemeen bekend dat het tegenwoordig zeer onverstandig is om op ‘links’ binnen een mail te klikken. Beter is het om de betreffende website buiten de link om te benaderen voor de veiligheid.

Zit jij ook niet bij Simyo. leuk je bij KPN te zien. Bij Simyo ben ik bekend onder , zie mijn avatar c.q. profielfoto.

 

Ja J.D.L., Ik ben één en dezelfde.

Ik ken die regel. Maar die link beginnend met “https://t1.campagnes.kpn.com/”, die op de juiste manier binnenkomt vertrouw ik. SPF, DKIM en DMARC van die mail waren ook allemaal in orde, dus knappe aanvaller die dat allemaal in orde heeft.

Ik krijg ook dezelfde foutmelding als ik op die link klik @Groentjuh , leuk je ook hier te ‘zien’.😀

Reputatie 7

Welkom @Groentjuh! Fijn dat je dit even komt melden. Ik vermoed dat er in deze mail specifiek een foutje in de links is geslopen. Heb je op dit moment niets aan, maar ik geef het intern door zodat ze hier naar kunnen kijken. Mocht het lukken om je een nieuwe mail met werkende links te sturen dan zullen we dat nog doen. 

Reageer