Vraag

F-Secure blokkeert bijna alle websites

  • 9 September 2023
  • 13 reacties
  • 534 keer bekeken

Sinds twee dagen krijg ik bijna geen website meer te zien, omdat F-Secure alles blokkeert. Ook het invoeren van geaccepteerde websites in de instellingen van F_secure helpt niet. Zit niets anders omp om F-Secure dan maar uit te schakelen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling en daar betaal ik niet voor. Wat is er loos ?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +13

@AEH ik kwam je topic tegen en ik denk graag even met je mee. Helemaal installeren lijkt me ook niet de bedoeling. Je F-Secure dan even verwijderen, desnoods ook met het verwijderprogramma van F-Secure voor Windows. Als ik nog iets kan doen laat het dan weten!

Beste Remco, bedankt voor jouw reactie. Ik zie dat ik nog een detail vergeten ben. Die F-Secure blokkering van websites gebeurt alleen als ik F-Secure in Google Chrome instel als browser extensie. Dan gaat het fout. Als ik de browser extentie uitzet, dan werkt F-Secure (naar ik aanneem?) wel normaal.

Moet ik dan toch nog eerst F-Secure helemaal verwijderen ?

Reputatie 7
Badge +13

Als test zou dat geen kwaad kunnen denk ik. Je kan altijd even bekijken welke resultaten je dan behaald. 

Reputatie 7

Zie mijn onderstaande reactie.

 

Beste Remco,

Heb F-Secure verwijderd. PC herstart en vervolgens F-Secure weer gedownload.

Helaas met hetzelfde resultaat: In Google Chrome blokkeert F-Secure als extensie weer nagenoeg alles. Aangezien ik toch mijn werk moet kunnen doen is er maar 1 oplossing: F-Secure als extensie in Google uitzetten.

Of je moet nog een “ei van Columbus” in de KPN hoed hebben zitten?

 

Reputatie 7

@AEH, Heb je mijn vorige bericht gezien?

Beste wjb, Ja dat klopt. Heb dat geprobeerd, maar dit werkte bij mij niet.

Blokkering in Google Chrome blijft bestaan.

Reputatie 7

Beste wjb, Ja dat klopt. Heb dat geprobeerd, maar dit werkte bij mij niet.

Blokkering in Google Chrome blijft bestaan.

Ook als je Google Chrome afgesloten hebt en na het uitzetten van de advertentieblokkering weer opgestart hebt?

Dit om te verzekeren dat de Google Chrome extensie opnieuw opgestart is en geen gecachete instellingen gebruikt. 

Desnoods start je de computer even opnieuw op.

Helaas, in Google Chrome Google instellingen de blokkering van de “opdringerige advertenties” uitgezet. Chrome gestart, browsergegevens gewist, Google Chrome afgesloten, Google Chrome weer gestart, F-Secure aangezet, Google Chrome weer uitgezet en opnieuw gestart. op internet gezocht naar iets, aangeklikt , maar helaas: nog steeds die blokkering.

In snap er niks van, maar moet die F-Secure extensie toch weer uitschakelen.

 

 

Reputatie 7

...in Google Chrome Google instellingen de blokkering van de “opdringerige advertenties” uitgezet. 

Ik gebruik zelf geen KPN Veilig maar ik had het over een instelling in KPN Veilig (F-Secure) en niet een instelling van Google Chrome.

Welke instelling heb je uitgezet?

Plaats eens een screenshot?

Ha, ha ! Wist helemaal niet dat dit in F-Secure zat !

Heb het gevonden in F-Secure en uitgezet. En inderdaad: blokkering is weg !!

Gelukkig, want ik werd er al moedeloos van. 

Reuze bedankt !

Reputatie 7

Ha, ha ! Wist helemaal niet dat dit in F-Secure zat !

Ik ook niet want ik gebruik geen KPN-Veilig (F-Secure)

 

Heb het gevonden in F-Secure en uitgezet. En inderdaad: blokkering is weg !!

@AEH, Kan jij een screenshot plaatsen van die instelling, daarmee help je vast en zeker vele anderen die tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Beste wjb: dat ga ik proberen