Update

TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.150.1

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.150.1

KPN TV+ Box: Update mei 2024 #1

KPN TV+ Box app (launcher) versie 1.150.1
 

Wat zit er in?

 

Verbeteringen in de nieuwe minigids

Zoals aangegeven in de vorige Product Update gaan we de minigids verder verbeteren. Wat vind je van de nieuwe minigids? We horen graag feedback!

Live indicatie
  1. Duidelijk aangeven als programma LIVE is
  2. Makkelijker naar LIVE programma met Terug of Play/pauze knop
  3. Betere presentatie als er maar 1 programma is voor een zender (bijvoorbeeld kanaal 200) 
  4. Met de »  en « knoppen kun je direct naar volgende / vorige dag
  5. Als het Terugkijken icoon is geselecteerd in de zapbanner  en je dan naar links drukt: voorkomen dat je dan naar de minigids gaat (is onlogisch)

 

Recente zoekopdrachten verwijderen

Sommige klanten geven aan het vervelend te vinden dat recente zoekopdrachten niet gewist kunnen worden. Dit is nu mogelijk via het opties-menu (lang op OK drukken).

Zoekopdracht wissen door lang op OK te drukken


Verder

  • Meerdere verbeteringen om te voorkomen dat de TV+ app (launcher) crasht

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 30 april
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 7-9 mei

Heb je hem na  nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ app

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Leuk voor mensen die de minigids gebruiken.😉


Fijn die minigids, is het mogelijk om als je de mingids gebruikt en je staat op een zender  bv op 18 00 uur je scrolt naar 20.00 dan dan je naar een andere zender in de mingids staat hij weer op 18.00 en niet op 20.00 ,vind dat wel wel makkelijkrr als het op 20.00 blijft staan. Het is maar een idee.

 


Je kon voorheen (in de vorige versie, die met de grote beeld iconen) snel naar deze bladergids toe door de DOWN toets ca. 2 seconden in te drukken. Nu kan dat nog steeds, maar dan vliegt de nieuwe minigids nu heel snel door de zenders heen en bevind je je veel verder in de gids (de kanalen) dan je wilt.  


Fijn die minigids, is het mogelijk om als je de mingids gebruikt en je staat op een zender  bv op 18 00 uur je scrolt naar 20.00 dan dan je naar een andere zender in de mingids staat hij weer op 18.00 en niet op 20.00 ,vind dat wel wel makkelijker als het op 20.00 blijft staan. Het is maar een idee.

 

 

Waarom gebruik je niet de gewone gids hiervoor? 


Vraagje aan KPN.

Zie hier.

Is het niet handig om daar een instructie over het gebruik van de minigids erbij te zetten?


Wat isdan het nut van twee gidsen gebruiken ,wat op de ene kan moet ook op de andere kunnen


Fijn die minigids, is het mogelijk om als je de mingids gebruikt en je staat op een zender  bv op 18 00 uur je scrolt naar 20.00 dan dan je naar een andere zender in de mingids staat hij weer op 18.00 en niet op 20.00 ,vind dat wel wel makkelijkrr als het op 20.00 blijft staan. Het is maar een idee.

Ja, klopt inderdaad wat je zegt. Dat is een afweging. Ben ook benieuwd wat anderen hier bijv. van vinden… Wil je liever weer naar het live moment zodra je naar een andere zender scrollt, of wil je op de huidige tijd blijven staan? 

 

Vraagje aan KPN.

Zie hier.

Is het niet handig om daar een instructie over het gebruik van de minigids erbij te zetten?

Goeie. Misschien wel een apart artikel. Ik noteer 'm!

 

Je kon voorheen (in de vorige versie, die met de grote beeld iconen) snel naar deze bladergids toe door de DOWN toets ca. 2 seconden in te drukken. Nu kan dat nog steeds, maar dan vliegt de nieuwe minigids nu heel snel door de zenders heen en bevind je je veel verder in de gids (de kanalen) dan je wilt.  

Dit is waar inderdaad. Pijltje inhouden is eigenlijk heel vaak het knopje indrukken. Aangezien je nu op die manier kunt navigeren (voorheen niet), kun je doorschieten.


Fijn die minigids, is het mogelijk om als je de mingids gebruikt en je staat op een zender  bv op 18 00 uur je scrolt naar 20.00 dan dan je naar een andere zender in de mingids staat hij weer op 18.00 en niet op 20.00 ,vind dat wel wel makkelijkrr als het op 20.00 blijft staan. Het is maar een idee.

 

Ja, zou ik ook handig vinden!


Is het mogelijk om te switchen tussen die nieuwe mini gids en de oude? Ik vond de oude met de grote afbeeldingen veel duidelijker en ik hoef niet te zien wat er over 4 uur op tv is daar pak ik de gewone gids wel voor.

 


Is het mogelijk om te switchen tussen die nieuwe mini gids en de oude? Ik vond de oude met de grote afbeeldingen veel duidelijker en ik hoef niet te zien wat er over 4 uur op tv is daar pak ik de gewone gids wel voor.

 

Er bestond geen ‘oude’ minigids binnen de TV+decoder @Mradius , dit is pas de 1e, die volgende week weer geupdated wordt, zie hieronder:

 


Het is niet mogelijk om te switchen tussen verschillende versies van de mini gids. Dit is een compleet vernieuwde versie die met elke update verbetert zal worden @Mradius 


Gaat wel snel zo. Ik heb 1.148.4 nog niet eens. Maar even inhoudelijk; persoonlijk vind ik het lang ingedrukt houden van verschillen toetsen op z'n zachts gezegd een niet intuïtieve oplossing voor verschillende functies.


Ref mijn vorige schrijven, update nu binnen.


Alleen heel jammer dat de minigids niet te openen is als je een uitzending aan het terugkijken bent.

Ik neem aan dat dit ook mogelijk zal gaan worden in één van de volgende updates.


Als je gebruikt maakt van de minigids  kan er dan bij het progranma dat je  opneemt wat al vooringesteld is via de normale gids of minigids een rode stip  komen


Fijn die minigids, is het mogelijk om als je de mingids gebruikt en je staat op een zender  bv op 18 00 uur je scrolt naar 20.00 dan dan je naar een andere zender in de mingids staat hij weer op 18.00 en niet op 20.00 ,vind dat wel wel makkelijkrr als het op 20.00 blijft staan. Het is maar een idee.

Ja, klopt inderdaad wat je zegt. Dat is een afweging. Ben ook benieuwd wat anderen hier bijv. van vinden… Wil je liever weer naar het live moment zodra je naar een andere zender scrollt, of wil je op de huidige tijd blijven staan? 

 

Vraagje aan KPN.

Zie hier.

Is het niet handig om daar een instructie over het gebruik van de minigids erbij te zetten?

Goeie. Misschien wel een apart artikel. Ik noteer 'm!

 

Je kon voorheen (in de vorige versie, die met de grote beeld iconen) snel naar deze bladergids toe door de DOWN toets ca. 2 seconden in te drukken. Nu kan dat nog steeds, maar dan vliegt de nieuwe minigids nu heel snel door de zenders heen en bevind je je veel verder in de gids (de kanalen) dan je wilt.  

Dit is waar inderdaad. Pijltje inhouden is eigenlijk heel vaak het knopje indrukken. Aangezien je nu op die manier kunt navigeren (voorheen niet), kun je doorschieten.

Of als je een programma opent dat de tegel groter wordt. Korte kleine animatie en uitlichten met een lichtere kleur of een balk om de tegel. 


Fijn die minigids, is het mogelijk om als je de mingids gebruikt en je staat op een zender  bv op 18 00 uur je scrolt naar 20.00 dan dan je naar een andere zender in de mingids staat hij weer op 18.00 en niet op 20.00 ,vind dat wel wel makkelijker als het op 20.00 blijft staan. Het is maar een idee.

 

 

Waarom gebruik je niet de gewone gids hiervoor? 

Waarom is er een mini gids, zo kan ik er nog wel een paar.


Ik vind hem supermooi en overzichtelijk. Een echte verbetering.


Als je gebruikt maakt van de minigids  kan er dan bij het progranma dat je  opneemt wat al vooringesteld is via de normale gids of minigids een rode stip  komen

Dat is inderdaad een gemis. Ik werd er net zelfs even door op het verkeerde been gezet. Dacht dat ik geen opname had gemaakt omdat ik naar de rode stip aan focussen was in de mini gids. Goede opmerking!


Update is binnen. Ik vind de mini gids echt fijn. Ik gebruik de gewone gids eigenlijk niet maar dit is echt wel handig. Mooi dat je nu duidelijk ziet of je live gaat kijken.

Ik merk overigens wel dat sinds de vorige update van de app dat het zappen trager is geworden. Ik ben niet heel kritisch maar merk het nu echt op. Meer mensen deze ervaring?

Het verwijderen van zoekopdrachten getest, dat werkt. Ik kan me voorstellen in een huishouden met meer personen dat je wat privacy wenst. Juist daarom zou een persoonlijk profiel op tv+ echt heel mooi zijn. Voor nu wel een verbetering.


Alleen heel jammer dat de minigids niet te openen is als je een uitzending aan het terugkijken bent.

Ik neem aan dat dit ook mogelijk zal gaan worden in één van de volgende updates.

Kan met de grote gids toch ook niet als

je terug kijkt dan krijg ik meteen een melding of ik wil stoppen met terug kijken.


Alleen heel jammer dat de minigids niet te openen is als je een uitzending aan het terugkijken bent.

Ik neem aan dat dit ook mogelijk zal gaan worden in één van de volgende updates.

Kan met de grote gids toch ook niet als

je terug kijkt dan krijg ik meteen een melding of ik wil stoppen met terug kijken.

Die melding zou eigenlijk pas moeten komen nadat je uit de gids een andere uitzending gekozen hebt zodat je altijd ook weer kunt terugkeren naar de lopende uitzending die je aan het terugkijken bent.


Alleen heel jammer dat de minigids niet te openen is als je een uitzending aan het terugkijken bent.

Ik neem aan dat dit ook mogelijk zal gaan worden in één van de volgende updates.

Kan met de grote gids toch ook niet als

je terug kijkt dan krijg ik meteen een melding of ik wil stoppen met terug kijken.

Die melding zou eigenlijk pas moeten komen nadat je uit de gids een andere uitzending gekozen hebt zodat je altijd ook weer kunt terugkeren naar de lopende uitzending die je aan het terugkijken bent.

Overigens krijg ik geen melding als ik aan het terugkijken ben en naar de gids ga.


Super die minigids.

Iets wat ik met de tv+ box echt miste t.o.v. de voorganger (HMB2260). Daarop gebruikte ik dat heel veel.

Even snel kijken welk programma eraan komt op de zender waarop je aan het kijken bent of om snel(ler) een programma terugkijken wat je gemist hebt.


Bedankt voor de feedback op de minigids! Geven we 1-op-1 door aan onze collega's. Keep it coming,  mocht iemand nog een mening hebben.