Update

TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.152.0

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.152.0

KPN TV+ Box: Update mei 2024 #2

KPN TV+ Box app (launcher) versie 1.152.0
 

Wat zit er in?

 

Meer verbeteringen in de nieuwe minigids

We gaan lekker door met het verder verbeteren van de nieuwe minigids. We horen graag jullie feedback hierover!

  • De klok met de huidige tijd wordt nu getoond in de hoek rechtsonder
  • De programmanaam wordt nu altijd weergegeven, in plaats van de naam van de zender
  • Verbeteringen in het afhandelen en weergeven van betaalzenders/programma's

In komende updates volgen nog meer verbeteringen.

 

Verder

Verschillende onderwater bug fixes voor stabiliteit, en het herstellen van de bug dat de tv knop af en toe naar radio ging. 

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 13 mei
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 21-23 mei

Heb je hem na 23 mei nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ app

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Waarom wordt er zo ingezet op die mini gids? (meer een nice to have als een must)

En niet op de vervelende problemen opgelost die er nog genoeg zijn voor veel mensen

 

Ps je kan opeens bij updates je bericht bewerken :D


Top ga zo door! 


Waarom wordt er zo ingezet op die mini gids? 

En niet op de vervelende problemen opgelost die er nog genoeg zijn voor veel mensen

Juist. Zoals bijvoorbeeld de ondertiteling.


En bijv. de problemen met dolby digital na de laatste update. 


Krijg tegenwoordig geen melding meer op de tv voor een update terwijl hij wel zonder actie van mij geupdate wordt


Persoonlijk denk ik dat zo’n balkje dat laat zien hoe ver een programma is een goede toevoeging kan zijn. Dat de klok er nu bij te zien is is al een verbetering, maar dan blijft ‘t een soort puzzeltje.

En, ben ik de enige die elke keer weer mis is met horizontaal en verticaal in die minigids? Misschien een kwestie van gewenning hoor.


Wanneer komt er juist een update dat wanneer de tv op radio springt je dit ongedaan kunt maken? 


KPN zegt: we gaan lekker door. Ja met al die kleine onzin!! Doe eens wat aan het grote probleem van de ONDERTITELING, i.p.v dit soort futiliteiten. We betalen er voor hè en het was jullie keus om TT af te schaffen! Zorg dat het goedkomt.

Piet


Ik gebruik de minigids ook helemaal niet.

De gewone gids gebruiken wij en zijn wij tevreden over.

 

Er zijn veel belangrijkere dingen, zoals:

  1. Opnemen ook in de originele stream.
  2. Meer zenders in de originele stream.
  3. Zoals ik boven zie staan: Ondertiteling
  4. Als je Dobly Vision hebt en de uitzending is alleen HDR of HDR +, dan gaat hij daar niet heen.
  5. etc. 

is het geluid weer goed gemaakt? 


Er kan, en wordt, aan meerdere dingen tegelijk gewerkt. Het is echt niet zo dat een heel team tussen de vorige update en deze alleen maar met de minigids bezig is geweest. 

Het is alleen zo dat sommige dingen meer tijd kosten. En dan gaan we, natuurlijk, niet alle andere dingen stilleggen in afwachting van een langer durende oplossing voor een ding. 

 

Wel heb ik een update over ondertiteling:

Ondertiteling bij live (multicast) en Terugkijken/opnames (unicast) werkt op verschillende manieren. Het is dan ook erg lastig om de ondertiteling van live en Terugkijken/opnames helemaal gelijk te maken. Sowieso is dat niet iets dat op korte termijn gaat lukken. Dus dat verschil zal nog wel een poosje blijven bestaan.

Onlangs is het stukje videospeler (stukje software) die gebruikt wordt voor de Terugkijken en opnamestreams geüpdatet. Het team ziet dat na die update de ondertiteling bij Terugkijken en opnames minder is geworden. Hier kijken ze nu naar om dat weer te verhelpen.

 

 

Ps je kan opeens bij updates je bericht bewerken :D

Ja, da's nieuw :D 


Wel heb ik een update over ondertiteling:

Wat bewerkt de instelling ondertiteling eigenlijk? Ik heb hem op UIT gezet om te vermeiden dat ik per ongeluk toch op UT symbool klik, maar bij kliken erop komt toch UT, ongeacht welke status de instelling heeft.


Dat is hetzelfde. De knop op de infobalk zit daar zodat mensen makkelijk ondertiteling aan en uit kunnen zetten tijdens het kijken zonder helemaal naar het instellingenmenu te hoeven gaan.


Als die ondertiteling dan zo i gewikkeld is, dan is er m.i. een verkeerde keus gemaakt om niet voor teletekst te kiezen. Daar mag het team dan wel eens goed over nadenken. Na mer dan 1 1/2 jaar met beloftes, kunnen jullie sit dus niet waarmaken. Voorlopig nog niet op te lossen! Dus minimaal nog een half jaar wachten of nog langer. Kom op KPN, kies voor teletekst.

 

Piet


En, ben ik de enige die elke keer weer mis is met horizontaal en verticaal in die minigids? Misschien een kwestie van gewenning hoor.

@Erik van KPN wanneer gaan ze dit eens aanpakken? Ik heb dit al vaker aangegeven, en meerdere klanten van KPN TV+. 
 

Gids: 

 


is het geluid weer goed gemaakt? 

Als je het geluid bedoeld tijdens terugkijken en opnames, dan is het antwoord: Nee, is nog stereo.

Onlangs is het stukje videospeler (stukje software) die gebruikt wordt voor de Terugkijken en opnamestreams geüpdatet. Het team ziet dat na die update de ondertiteling bij Terugkijken en opnames minder is geworden. Hier kijken ze nu naar om dat weer te verhelpen.

 

 

Ik hoop dat dit snel opgelost wordt, want dit is eigenlijk een klein blundertje dat dit niet van te voren is gecontroleerd dat het Dolby geluid ook is verdwenen.


is het geluid weer goed gemaakt? 

Als je het geluid bedoeld tijdens terugkijken en opnames, dan is het antwoord: Nee, is nog stereo.

Onlangs is het stukje videospeler (stukje software) die gebruikt wordt voor de Terugkijken en opnamestreams geüpdatet. Het team ziet dat na die update de ondertiteling bij Terugkijken en opnames minder is geworden. Hier kijken ze nu naar om dat weer te verhelpen.

 

 

Ik hoop dat dit snel opgelost wordt, want dit is eigenlijk een klein blundertje dat dit niet van te voren is gecontroleerd dat het Dolby geluid ook is verdwenen.

@Sebas14 en wat me ook opvalt is dat het geluid steeds niet even hard/zacht is, kijk ik TV dan is het normaal, maar zet ik Netflix aan (komt de logo in beeld met het introgeluidje) dan schiet je zowat van de stoel af! 🤣 Daar zouden ze ook wat aan kunnen doen.


@Sebas14 en wat me ook opvalt is dat het geluid steeds niet even hard/zacht is, kijk ik TV dan is het normaal, maar zet ik Netflix aan (komt de logo in beeld met het introgeluidje) dan schiet je zowat van de stoel af! 🤣 Daar zouden ze ook wat aan kunnen doen.

Ook op de “oude” 5202 knalt Netflix je boxen uit als je omschakelt van televisie kijken naar Netflix.


is het geluid weer goed gemaakt? 

Als je het geluid bedoeld tijdens terugkijken en opnames, dan is het antwoord: Nee, is nog stereo.

Onlangs is het stukje videospeler (stukje software) die gebruikt wordt voor de Terugkijken en opnamestreams geüpdatet. Het team ziet dat na die update de ondertiteling bij Terugkijken en opnames minder is geworden. Hier kijken ze nu naar om dat weer te verhelpen.

 

 

Ik hoop dat dit snel opgelost wordt, want dit is eigenlijk een klein blundertje dat dit niet van te voren is gecontroleerd dat het Dolby geluid ook is verdwenen.

@Sebas14 en wat me ook opvalt is dat het geluid steeds niet even hard/zacht is, kijk ik TV dan is het normaal, maar zet ik Netflix aan (komt de logo in beeld met het introgeluidje) dan schiet je zowat van de stoel af! 🤣 Daar zouden ze ook wat aan kunnen doen.

Hier is het alleen het opstarten van Netflix wat zo start.

Maar dat heb ik op me iPad ook als ik hem opstart.

Serie of Film is niet hard maar gewoon zoals tv


Bij ons is Prime Video veel harder dan de tv of HBO en Disney+

Netflix hebben we er een jaartje uitgedaan (wordt anders veel te duur, helaas).


Bij ons is Prime Video veel harder dan de tv of HBO en Disney+

Netflix hebben we er een jaartje uitgedaan (wordt anders veel te duur, helaas).

Ervaar dit gelukkig niet meer sinds een paar maanden sinds de update hiervoor uitkwam.


Sinds update geen geluid meer. Via instellingen geluid op pass through gezet, nu werken sommige zenders wel en sommige niet…


Sinds update geen geluid meer. Via instellingen geluid op pass through gezet, nu werken sommige zenders wel en sommige niet…

Me zoontje zei dit net ook al die komt beneden geluid valt weg.

na herstart van de box werkt het wel weer maar even in de gaten houden


Sinds update geen geluid meer. Via instellingen geluid op pass through gezet, nu werken sommige zenders wel en sommige niet…

Helemaal geen geluid meer en dat op alle zenders? Heb je de box herstart en ervaar je dit nog steeds? 

Zou je in dat geval een eigen topic aan willen maken zodat we hier specifiek naar kunnen kijken, dan blijft het hier overzichtelijk. Ik verwacht namelijk niet dat dit iets met de update te maken heeft. 
 


Sinds update geen geluid meer. Via instellingen geluid op pass through gezet, nu werken sommige zenders wel en sommige niet…

Helemaal geen geluid meer en dat op alle zenders? Heb je de box herstart en ervaar je dit nog steeds? 

Zou je in dat geval een eigen topic aan willen maken zodat we hier specifiek naar kunnen kijken, dan blijft het hier overzichtelijk. Ik verwacht namelijk niet dat dit iets met de update te maken heeft. 
 

Dit kwam toch echt meteen na de update dus lijkt me wel met de update te maken te hebben