TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.152.1

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.152.1

KPN TV+ Box: Update mei 2024 #3

KPN TV+ Box app (launcher) versie 1.152.1
 

Wat zit er in?

We hebben een extra software update om de onderstaande problemen op te lossen:

In deze app release 1.152.1 zit het volgende:

  • Tekstgrootte van ondertitels aangepast
  • Soms verkeerd audioformaat bij uitzendingen in unicast

We zijn erg benieuwd of deze update bovenstaande problemen verhelpt en we zien jullie bevindingen graag tegemoet in de reacties!

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 17 mei
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 21-23 mei

Heb je hem na  nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ app

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Goed dat het formaat van de ondertitels weer gefixt is. Verder ben ik erg benieuwd of de verdere ontwikkeling van de ondertitels nog op de backlog staan. Er is op dit forum genoeg te vinden (met voorbeelden, situaties en screenshots) om te zien dat het allemaal nog niet geweldig is. Graag reactie vanuit KPN. 


Goed dat het formaat van de ondertitels weer gefixt is. Verder ben ik erg benieuwd of de verdere ontwikkeling van de ondertitels nog op de backlog staan. Er is op dit forum genoeg te vinden (met voorbeelden, situaties en screenshots) om te zien dat het allemaal nog niet geweldig is. Graag reactie vanuit KPN. 

Dat is zeker in beeld Frenkie.


Dolby geluid is weer terug bij terugkijken/opnames en bij unicast Live TV kijken.

Top geregeld!


Yes werkt weer!

Moest alleen wel weer me box nog een herstart geven


Zie ook hier, klopt het dat dit ook in deze update zit?


Zie ook hier, klopt het dat dit ook in deze update zit?

Even de updates van de vorige updaten en deze lezen dan zie je dat dat klopt ja ;)


Nu nog de storende en irritante groene streep weg en dan een groot applaus 👏 als dit gaat gebeuren.


Nu nog de storende en irritante groene streep weg en dan een groot applaus 👏 als dit gaat gebeuren.

Zie punt 30 van de feature requests TV+


Nu nog de storende en irritante groene streep weg en dan een groot applaus 👏 als dit gaat gebeuren.

Zal vast niet gebeuren vind hem wel al minder Fel gemaakt dan dat hij in het begin was.

 


Nu nog de storende en irritante groene streep weg en dan een groot applaus 👏 als dit gaat gebeuren.

 

Welke groene streep bedoel je? 

 

Die van de tijdbalk?

Die zie je niet zo lang toch?


Groene streep???? Bedoel je de voortgangsbalk? Maar die is toch niet storend? Staat er maar 5 seconden en de omgeving is transparant. Ondertiteling blijft daardoor leesbaar. Dat is/was op de oude ontvanger super irritant (niet transparant). Maar op de nieuwe geen last van.

En hier is’tie dofgroen. (helder zal aan je ingestelde helderheid / contrast liggen)

De beleving zal ook verschillen van persoon tot persoon.


@PeterG Ik ben eens met jouw over de voortgangsbalk, wie het 5s te lang is, kan met 2 toetsten pijl omhoog, pijl omlaag binnen 0,2s weg krijgen.


Met die groene "streep" wordt naar alle waarschijnlijkheid de tijdbalk in de gids bedoeld.

Vandaar dat ik ook verwijs naar punt 30 van de feature requests TV+.

Ook ik hoop dat KPN die configureerbaar gaat maken.


Met die groene "streep" wordt naar alle waarschijnlijkheid de tijdbalk in de gids bedoeld.

Vandaar dat ik ook verwijs naar punt 30 van de feature requests TV+.

Ook ik hoop dat KPN die configureerbaar gaat maken.

Wordt er in die rubriek van jou, die ik zelden of nooit lees, ook doorgehaald en/of verwijderd wat ondertussen opgelost is @wjb  zodat je een actuele vragenlijst overhpoudt?


Volgens mij heeft de groene streep weinig met deze update te maken ;)


Met die groene "streep" wordt naar alle waarschijnlijkheid de tijdbalk in de gids bedoeld.

Vandaar dat ik ook verwijs naar punt 30 van de feature requests TV+.

Ook ik hoop dat KPN die configureerbaar gaat maken.

Wordt er in die rubriek van jou, die ik zelden of nooit lees, ook doorgehaald en/of verwijderd wat ondertussen opgelost is @wjb  zodat je een actuele vragenlijst overhpoudt?

Daar worden groene vinkjes gezet als een feature request geïmplementeerd is en rode kruisjes als deze door KPN afgewezen zijn. In beide gevallen zet ik er altijd een link bij naar het topic/bericht op basis waarvan de groen vink of het rode kruis geplaatst is. Ik laat met opzet alle feature requests in de lijst staan zodat we ook de voortgang kunnen zien.


Met die groene "streep" wordt naar alle waarschijnlijkheid de tijdbalk in de gids bedoeld.

Vandaar dat ik ook verwijs naar punt 30 van de feature requests TV+.

Ook ik hoop dat KPN die configureerbaar gaat maken.

Wordt er in die rubriek van jou, die ik zelden of nooit lees, ook doorgehaald en/of verwijderd wat ondertussen opgelost is @wjb  zodat je een actuele vragenlijst overhpoudt?

Daar worden groene vinkjes gezet als een feature request geïmplementeerd is en rode kruisjes als deze door KPN afgewezen zijn. In beide gevallen zet ik er altijd een link bij naar het topic/bericht op basis waarvan de groen vink of het rode kruis geplaatst is. Ik laat met opzet alle feature requests in de lijst staan zodat we ook de voortgang kunnen zien.

Verwacht je dat ze nog veel geen implementeren? ik persoonlijk niet meer ze lieten laatst al vallen dat het goed is zo tussen de regels door.

 


MennoG78 schreef:

Verwacht je dat ze nog veel geen implementeren?

Ik denk dat ze in ieder geval nog zo'n 30 punten op zullen gaan pakken. Dat zijn de punten die al op de planning stonden, op de planning gezet zijn en waarvan gekeken gaat worden of ze opgepakt gaan worden.


MennoG78 schreef:

Verwacht je dat ze nog veel geen implementeren?

Ik denk dat ze in ieder geval nog zo'n 30 punten op zullen gaan pakken. Dat zijn de punten die al op de planning stonden, op de planning gezet zijn en waarvan gekeken gat worden of ze opgepakt gaan worden.

duurt allemaal veel te lang met ze :(

 


duurt allemaal veel te lang met ze :(

Ik zal het aan ‘ze’ doorgeven.

Is er verder nog feedback over deze (bugfix) update want: 👇🏾

We zijn erg benieuwd of deze update bovenstaande problemen verhelpt en we zien jullie bevindingen graag tegemoet in de reacties!

 


Update vandaag succesvol verwerkt. Ondertiteling lijkt (gelukkig) weer normaal.

 


Ondertiteling gelukkig weer goed.

Maar probleem met geluid via bluetooth veel erger geworden !


Geen geluid meer op zender 1 t/m 11 na update. Verschillende geluid opties geprobeerd, niet geholpen. Blijkt Bluetooth probleem te zijn. HELP!


Blijkt Bluetooth probleem te zijn.

Ik denk niet dat het een probleem ván bluetooth is. Want zoals blijkt in het topic waar @Dofir hierboven ook al naar verwees, blijft geluid via HDMI ook vaak weg nadat je de bluetooth speaker hebt uitgezet, en Android TV weer naar geluid via HDMI omgeschakeld heeft. Dus ja, het probleem begint misschien (waarschijnlijk) wel alleen als je bluetooth gebruikt (en dan “alleen” met unicast), maar het lijkt iets in de TV+ App dat daar fout mee omgaat.

En bluetooth werkt prima in multicast en in andere apps. En ook in unicast als je de luidspreker even uitzet, dan weer helemaal vanaf het begin kijkt, en dan de speaker weer aanzet. Maar dan vooral niet pauzeren. Zie verder hier:

 

Ondertiteling lijkt (gelukkig) weer normaal.

Klopt. Maar waarbij “normaal” betekent: zoals het drie weken geleden was. Goed is anders, maar dat is bekend.


@Arjan van B Ik kan jouw bevinding echt niet reproduceren, wat ik ook doe, mijn TV+ontvanger geeft keurig geluid (BT en HDMI). Misschien heeft het te maken dat jouw BT speaker mono is, en misschien is het stem kanaal (center kanaal) stuk bij sommige zender.