Vraag

FRITZ!Box 7590 van de mik; géén reset meer mogelijk via interface

  • 19 December 2020
  • 0 reacties
  • 1573 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +1

Gisteren zitten klieren met de FRITZ!Box 7590 en router FRITZ!Box 4040. Al de twee apparaten waren totaal van de mik :-(

Ik heb de experia box v8 (modem) een paar maanden geleden vervangen door de FRITZ!Box 7590 (modem) zonder éérst de FRITZ!Box 4040 (router) te resetten. Dom en nog eens dom van mijzelf…… Maar tsja dan staan er in de router nog instellingen van de experia box v8. Dat heeft lang goed gewerkt tot de router gisteren begon te klieren. De router had nu een heel afwijkend ip-adres naar het modem gestuurd zodat die niet meer te benaderen was. Interface niet met fritz.box en niet met het ip-adres 192.168.178.1 te benaderen. De router is makkelijk te resetten door hem 5 minuten van de electriciteit te halen, maar dat werkt dus niet met het modem. Het modem was niet meer te benaderen :-( Volgens de gebruiksaanwijzing kan je een reset doen naar de fabrieksinstellingen, maar wanneer je dus niet meer via de interface het modem kunt benaderen gaat dit niet meer :-( Nu blijkt dat je de FRITZ!Box 7590 met een telefoontoestel kunt resetten. Je sluit een telefoontoestel aan en drukt het volgende in: #991*15901590* en legt binnen 3 seconden weer op. Wanneer het wlan ledje constant brand, is het modem gereset en is weer te benaderen via fritz.box of 192.168.178.1.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.