Vraag

Fritzbox WLAN 7170 als accesspoint

  • 2 April 2020
  • 10 reacties
  • 646 keer bekeken

Beste,

 

Ik zit even met een vraag. Wij hebben thuis een experiabox v10 en op de beneden verdieping redden we ons daar prima mee. Echter aangezien de kinderen tot aan de zomervakantie thuis zullen moeten studeren willen we ook graag boven goede wifi. Nu hebben we op de bovenverdieping al een cat6 UTP kabel liggen en hebben we in de kast nog een Fritzbox WLAN 7170 liggen. Nu is mijn vraag of ik deze fritzbox als accespoint kan gebruiken voor goede wifi op de bovenverdieping en dan het liefst met seamless roaming. Is dit mogelijk?

 

ik heb al heel wat berichten op het forum gelezen maar kom er niet helemaal uit.

 

alvast bedankt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Dat kan uitstekend, de kabel moet dan in aansluiting 1 (van de 4)

En dan via de webinterface de fritzbox daar op instellen.

Ben je daar in thuis ?

Heb het nog nooit eerdergedaan maar ben op het gebied niet totaal wereldvreemd. Denk dat het met een goede handleiding of goed stappenplan via internet wel moet lukken.

Het meest eenvoudig, via de wifi verbinding maken en dan met een browser naar fritz.box.

Nu heeft dat ding wel eens nukken, maar probeer dit eerst.

Merk het, heb het zowel via wifi als via de kabel geprobeerd bij fritz.box, beide keren het bericht dat ik de pagina niet kan bereiken.

probeer : 169.254.1.1

 

Ook dan, heel lang aan het laden en uiteindelijk ‘deze pagina is niet bereikbaar’

Stomme ding . . .

Er is nog een 2e nood-IP, per type verschillend, weet ik zo niet.

Heb je al een pdf gevonden ?

Alles terugzetten met een vaste telefoon kan altijd, code weet ik ook zo snel niet, is allemaal op te zoeken. Toch vreemd, hoe lang ligt de FB al stil, werd gebruikt op DSL ?

Reputatie 7

Hoi Famdeboer, welkom! Je hebt deze Fritz!Box nu aangesloten op de Experia Box? Log dan eens in op de Experia Box via 192.168.2.254 en kijk daar wat het IP adres is dat de Fritz!Box heeft gekregen. Via dat IP adres kun je dan vervolgens de interface van de Fritz!Box benaderen en de instellingen aanpassen.

En dan? De Fritzbox doet het op dit moment wel maar is nog een apart netwerk, wat dus eigenlijk niet de bedoeling was. Wanneer ik inlog op de Experia Box zie ik nergens de Fritzbox staan, maar wel bijvoorbeeld de printer etc.

Reputatie 7

Ja, dat is iets wat je dan moet instellen in de Fritz!Box zelf. Daar kun je dan het SSID en het wachtwoord aanpassen naar dezelfde zoals je hem op de Experia Box hebt. Let er dan wel op dat schakelen tussen de Experia Box en de Fritz!Box alsnog even kan duren. Deze onderling kunnen onderling niet smart/fast roamen. Dat wil zeggen dat jouw apparaten dan alleen van de wifi van de ene overspringen naar de wifi van de andere als ze slecht genoeg bereik hebben op de ene.

Maar goed, dan moet je inderdaad wel het IP-adres van die Fritz!Box weten om de inlogpagina daarvoor te kunnen openen. Kun je eens een screenshot plaatsen van de lijst met connected devices in de Experia Box?