Vraag

Torrents werken niet meer sinds update

  • 12 June 2024
  • 11 reacties
  • 124 keer bekeken

Heb altijd probleemloos torrents gebruikt voor uitwisseling van bestanden, ongeacht waar de torrentlink vandaan kwam. Sinds de update van 11 juni werkt het niet meer. De torrentclient vindt wel peers, maar de data wordt niet gedownload. Resetten van het modem heeft geen effect. Ik vermoed dat de firewall in het modem het probleem veroorzaakt, maar ik kan dat volgens mij nergens aanpassen?


11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u inloggen op het modem? Zet hem dan op "Low".

Ik kan wel inloggen op het modem, maar ik heb blijkbaar een oudere firmwareversie waarbij er niets qua firewall in te stellen valt.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @DoubleU83 

Op de KPN modem(s) met de nieuwe KPN software staat de (uitgaande) Firewall standaard op beveiligingsniveau "Middel”. Als je dit op niveau “Aangepast” zet kan je eigen keuzes maken en de benodigde poorten openzetten.

Je komt op dit scherm via Beveiliging → Firewall

 

Lees voor meer informatie het volgende Kennisbank artikel

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik kan wel inloggen op het modem, maar ik heb blijkbaar een oudere firmwareversie waarbij er niets qua firewall in te stellen valt.

Welke firmwareversie heeft u dan?

Ik kan wel inloggen op het modem, maar ik heb blijkbaar een oudere firmwareversie waarbij er niets qua firewall in te stellen valt.

Welke firmwareversie heeft u dan?

Software Version SGEJ1000060E
Bootloader 0.96.42-sec
GUI Version 5.48.11
Reputatie 7
Badge +24

Welke firmwareversie heeft u dan?

Software Version SGEJ1000060E
Bootloader 0.96.42-sec
GUI Version 5.48.11

Deze versie is volgens mij al een jaar oud. Dus het kan haast niet dat u die onlangs als update op uw modem gehad heeft. Die moet er al heel lang op staan. En daar zijn ook geen problemen mee bekend. 

U heeft een poort geforward naar uw pc? Of heeft u UPnP aan staan?

Met update bedoelde ik een per sms aangekondigd onderhoud. Ik kan niet verifiëren dat er iets aan het modem is veranderd (blijkbaar niet), maar aangezien ik zelf niets aan de instellingen heb veranderd en sinds het onderhoud er problemen met torrents zijn vermoed ik dat KPN ergens iets tegenhoudt.

Ik heb geen poorten geforward en had UPnP uitstaan. Werkte probleemloos. Ik heb UPnP ingeschakeld geprobeerd, maar dat maakt geen verschil.

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk niet dat onderhoud ergens in een centrale van KPN invloed heeft op uw torrents. Dat kan haast niet.

Reputatie 2
Badge

KPN blokkeerd bepaalde “adressen” en het helpt ook als je je upload een wat snellere doorgang geeft, dus, check welke snelheid je minimaal moet instellen, 

verder heb ik nog nooit iets in mijn modem/router hoeven in te stellen voor torrents download maar een provider modem/router is meestal niet bestand tegen torrents, het veroorzaakt veel verkeer en een Fritz! werkt wel goed is mijn ervaring hiermee, het zijn dus de andere “peers” die op je deur “kloppen” die ook voor “verkeer” zorgen, en moet je je upload stoppen als de “buit” binnen is.

Torrents = P2P

Reputatie 7
Badge +24

Opslagruimte niet vol? Dat heb ik wel eens, dan stopt het downloaden 😆

Om een torrent programma goed te laten werken moet er eigenlijk wel een poort open gezet worden.

Volgens mij is dat om met meer peers verbinding te krijgen. Of het ook daadwerkelijk met downloaden te maken heeft weet ik niet.

... en moet je je upload stoppen als de “buit” binnen is.

Als iedereen dat zo doet kan niemand downloaden ook...

 

Reputatie 2
Badge

Klopt, maar uploaden is ook strafbaar, en maakt je kwetsbaar zonder vpn.

Reageer