Vraag

WPS Box 12 is niet uit te schakelen

  • 13 December 2020
  • 9 reacties
  • 391 keer bekeken

Goedemorgen,
Ik probeer juist om wps uit te schakelen, maar de knop reageert niet op het klikken en blijft gewoon op aan staan
(op de v12 configuratie pagina)

Hoe kan ik WPS uit zetten ?

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt ​​​​​​​


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Hi @Peter6P ,
Probeer je het dan zoals aangegeven op dit forum artikel?
Onder dit kopje : ‘Wi-Fi – WPS’ staan de stappen beschreven. Anders misschien even je ExperiaBox resetten naar fabrieksinstellingen :nerd: .

In dat artikel staat niet hoe je het in de webinterface kunt uitschakelen,

ik probeer dat hier :

Ik heb v12 box net afgelopen zondag ontvangen en aangesloten, dat was vanaf fabrieksinstellingen.

Deze knop is niet in beweging te krijgen, niet door drukken/klikken en niet door vegen.
En ook niet bij de 5 Ghz pagina


Aangezien WPS niet veilig is, makkelijk te hacken wil ik het uit hebben staan.

Reputatie 7
Badge +15

@Peter6P Welkom op het forum. 

Ik zie de knop inderdaad ook terugkomen, maar kan deze ook niet bewegen. Ik durf niet direct te zeggen waar dit aan ligt. 

Ik zoek dit voor je uit en kom hier nog op terug! 

Reputatie 7
Badge +15

@Peter6P Ik zie dat je ook een topic hebt met mijn collega Erwin en als ik het goed zie heb je een andere Experiabox gekregen. Klopt dat? 

@Rutger_  Dat klopt, en bij deze nieuwe v12, is dit het geval.

de oude had ik dit wps probleem niet, daarop kon ik het uitschakelen.

De context van deze melding is ook een beetje weg, het is afgesplitst van een topic over een v12 met ook dit probleem.

Reputatie 7
Badge +15

@Peter6P Is het dan wellicht een idee dat we in het topic met Erwin verder gaan? Dan kan ik dit topic eventueel sluiten :)

@Rutger_  : dit is iets wat niet iets te maken heeft met de storing die ik in die topic had, dat lijkt nu goed.

Bij voorkeur deze open laten, tot er een oplossing is, waarschijnlijk een firmware update.
Er mist nl. ook ipv6, dus er zal toch hopelijk, voor dit splinter nieuwe apparaat, een meer up to date firmware komen.

Reputatie 6
Badge +9

Ook al eens op de WPS knop gedrukt op de zijkant van je box ?

Reputatie 7
Badge +15

@Peter6P Dan laat ik deze inderdaad open staan, zodra ik meer informatie heb gekregen zal ik dit hier delen!