Vraag

ZZP: Geen BTW op factuur voor aanschaf mobiel toestel

  • 23 February 2020
  • 7 reacties
  • 434 keer bekeken

Hallo. Ik heb in januari in de KPN winkel een iPhone gekocht en in 1x betaald via de factuur die daarna zou komen. Op de factuur zou de BTW vermeld worden (ik ben ZZP'er) maar dat is niet het geval, en het BTW bedrag staat ook niet op de overeenkomst. Er staat wel de toelichting 1) Over deze factuurregel is door KPN geen btw in rekening gebracht - maar dit lijkt me niet te kloppen, ook gezien het bedrag dat ik heb betaald voor de telefoon, daar zit wel btw bij. 

Ik zie dat meer mensen op het forum dit probleem hadden en dat het is opgelost. Dat is mij via de klantenservice en de winkel nog niet gelukt. Misschien kan iemand hier me helpen? Alvast bedankt. 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@MirandaUX Welkom op ons Forum! Bedankt voor je bericht. Goed dat je je gegevens al hebt ingevuld. Ik heb even met je meegekeken het lijkt er op dat, mits we de systemen geloven, je geen btw hoeft te betalen over het toestel. Ik weet (nog) niet waar de crux zit. Ik heb een achterliggende afdeling gemaild met het verzoek een ‘nieuw’ factuur op te maken en toe te sturen waar de btw wel correct op gespecificeerd staat. Het is inderdaad gek dat er staat BTW ‘niet van toepassing’. 

Je hoort van me zodra ik terugkoppeling heb. 

hi @Lisa , heb je hier al iets over gehoord?  Ben benieuwd.

Reputatie 7
Badge +17

@MirandaUX  Bedankt voor je bericht. Helaas heb ik zelf geen terugkoppeling ontvangen over de status. Zojuist even de status opgevraagd en het valt me op dat een collega het heeft proberen te regelen, maar dat er niet is gereageerd op zijn contactpogingen. Mijn collega heeft meerdere malen gebeld en voicemails ingesproken, ben je hier van op de hoogte? Dit is de reden dat er tot op heden nog niets is toegestuurd. :see_no_evil:

Hi @Lisa , nee ik heb geen gemiste gesprekken of voicemails ontvangen. Dat is wel heel raar! Ik wil zelf heel graag dat het opgelost wordt dus ik zou zeker reageren. Vanaf welk nummer is er gebeld? En kan ik dat nummer ook zelf bellen? 

Reputatie 7
Badge +17

@MirandaUX Hmmm.. Dat is wel heel gek eigenlijk, want er is meerdere malen gebeld. Ik ga het even terugkoppelen naar de desbetreffende afdeling én ik ga hen opnieuw verzoeken om dit vooralsnog in orde voor je te maken. :muscle_tone2:

Heel graag @Lisa, dankjewel. Ik wil mijn nummer hier niet op het forum zetten, maar ik neem toch aan dat KPN weet op welk nummer ze me kunnen bereiken.. tenzij ze me bellen op een oude vast nummer, maar dat lijkt me sterk. Het gaat ten slotte om een probleem met een mobiele telefoon. 

Reputatie 7
Badge +17

@MirandaUX Ik heb het direct doorgezet naar de desbetreffende afdeling ‘facturen'. Jou 06-nummer staat ook gewoon correct in het systeem, dus ik weet niet waar de communicatie mis is gegaan. Afijn, het is nu weer even afwachten. Ik verwacht dat je begin volgende week een mail ontvangt met de specificatie. Zo niet, dan mail ik erachteraan. 

Reageer