Beantwoord

Chicago duo en basisstation: voicemail uitzetten

  • 16 January 2023
  • 16 reacties
  • 226 keer bekeken

Huistelefoon gaat na een tijdje naar voicemail (of antwoordapparaat is het denk ik) en krijg dit niet uit.

 

Via KPN ID is voicemail uitgeschakeld en #61# ook geprobeerd.

 

Heeft iemand tips? Als ik op de Chicago duo pack bij instellingen kijk zie ik niet iets staan om het op de telefoon zelf uit te schakelen. Dus wellicht dat het in basisstation zit.

icon

Beste antwoord door PeterG 16 January 2023, 20:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Hmm, volgens de handleiding heeft ie geen antwoordapparaat. Dan zal het dus voicemail zijn. Die is nog niet (goed) uit.

Voicemail kan je uitzetten door te bellen (!) met code #61# inderdaad. Dus dat intoetsen en op de beltoets (4, zie handleiding) drukken. Hoor je na het riedeltje weer de '’kiestoon'’ dan verbinding weer verbreken. Als je daarna ook nog code #67# belt is ie ook uit “bij in gesprek”.

Ook kan je de doorschakeling naar voicemail uit zetten, of op meer keer overgaan zetten, via de MijnKPN in je smartphone.

Ik kan namelijk niks over een antwoordapparaat functie vinden in de gebruikershandleiding (pdf). Die heeft ie niet. Het kan derhalve alleen maar voicemail zijn.

Uitleg voicemail vaste telefoon:
https://www.kpn.com/service/bellen/voicemail-gebruiken.htm

Dit zou 'm moeten zijn (kleur kan anders zijn) volgens de pagina bij kpn voor handleidingen. http://kpn.com/handleiding .

 

@PeterG op de afbeelding zijn idd de betreffende telefoons.

Ik heb eerder gebeld met #61#, maar dat leek dus niet te werken.

En dus ook uitgeschakeld via KPN ID. Ik zal het morgen ook nog even proberen via #67#.

Is dit de enige manier dat het uitgeschakeld kan worden?

Ja, Niels. Het kan alleen met de ster/hekje codes of via MijnKPN.

op de afbeelding zijn idd de betreffende telefoons.

Dan kan het alleen voicemail zijn. Die set heeft geen antwoordapparaat.

@PeterG helaas werkt dit niet.

Zoals gezegd was via mijnKPN al uit en ik heb nogmaals #61# en #67# gebeld.

Ik wacht dan ook even tot ik de kiestoon hoor en hang dan op.

Hallo @NielsNiels en @PeterG in MijnKPN, rubriek vaste telefonie kun je ook e.e.a. aan- en uitzetten inzake de voicemail, doe ik dagelijks.

 

Ik kan niks anders meer aangeven. Als er nou nog na 4 x wordt doorgeschakeld naar voicemail, en de telefoon dan niet meer belt, dan weet ik het ook niet. Heel raar.

Reputatie 7
Badge +18

@NielsNiels

Gebruik je wel het basisstation van het duo pack of een andere zoals deze?:

In deze zit namelijk wel een ingebouwd antwoord apparaat maar die kan je v.z.i.w. niet bedienen via de Chigaco.
Daar heb je een ander toestel voor nodig.

@GeSp, ja ik gebruik bovenstaande basisstation. 

Ik heb nog twee ongebruikte maar wel nieuwere telefoons liggen.

Deze moet ik dus aansluiten op het basisstation en dan via dit telefoonmenu naar voicemail?

Ik vind het wel frappant, dat dit niet gewoon makkelijk even uitgeschakeld kan worden via mijnKPN of wat ook.

Reputatie 7
Badge +18

@NielsNiels 

Als die telefoons wel de mogelijkheid hebben om het antwoordapparaat te bedienen dan moet je die i.d.d. aanmelden (i.i.g. 1 ervan) op dat basisstation en dan via het menu het antwoordapparaat uit kunnen zetten.

Ai, chips. Dat is niet vermeld. Scherp weer @GeSp !

Dat losse basisstation zoals op de foto heeft een eigen antwoordapparaat.

Maar als je DIE gebruikt MOETEN de handsets er toch ook op aangemeld zijn. Dan kun je via de CHICAGO ROBUUST handset het interne antwoordapparaat uitzetten. 

LET OP. Dat kan niet met de handsets van de Chicago Duo set! Dat menu in die handsets is daar niet geschikt voor.

Ik vind het wel frappant, dat dit niet gewoon makkelijk even uitgeschakeld kan worden via mijnKPN of wat ook.

Uiteraard kan een ANTWOORDAPPARAAT niet via online mogelijkheden bediend worden. Dat heeft niet eens verbinding met het internet.

Hallo, ik heb een aantal Panasonics telefoons (had ik nog liggen op het losse basisstation aangesloten. Deze heb ik ooit bij de KPN winkel gehaald. Model Panasonic: tg6821.

 

Voordat ik deze aansloot op het basisstation stond er een symbooltje voor voicemail/antwoordapparaat. Maar deze kan ik nu niet meer vinden, dus ik weet nog niet hoe ik het antwoordapparaat op basisstation kan uitschakelen. Enig advies?

@PeterG / @GeSp, in de handleiding voor de Panasonics staat het onderstaande.

Ik heb dit uitgevoerd maar alsnog krijg ik het niet uitgeschakeld.

Na ong. 8x overgaan hoor je dan dus nog steeds 'op het moment is niemand bereikbaar, spreek een bericht in na de pieptoon'

 

Panasonic???? Dat basis station van kpn is eigenlijk Gigaset. Dat werkt helemaal niet met die codes.

Dat kan alleen bedient worden met het menu van de "Chicago robuust" handset die op dat basisstation is aangemeld. 

Dan gewoon menu. Antwoord apparaat selecteren en ok indrukken. Dan kiezen voor aan of uit. Keuze bevestiging en klaar.

Dat antwoord apparaat kan je alleen met deze handset uitzetten. Dat kan niet met een andere. 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/278344/chicago-robuust-handset/

 

Ok bedankt, dan ga ik morgen bij de KPN winkel die handset halen om antwoordapparaat uit te schakelen en vervolgens zal ik het weer retourneren.

… en vervolgens zit je met een basis die je niet volledig kunt bedienen. Want is het met de andere handsets wel gelukt om datum/tijd in te stellen?

Nee het is voor mijn ouders zij willen alleen dat het antwoordapparaat wordt uitgeschakeld, want zij zijn nu soms te laat met opnemen. Overige (tijd)opties zijn niet nodig.