Geen PSTN aansluiting op nieuwe Box 12. Welke aansluiting gebruik ik voor vast bellen?

  • 28 October 2022
  • 8 reacties
  • 777 keer bekeken

Op mijn oude experia modem zijn een dsl en een pstn aanluiting.

Op de nieuwe KPN Box 12 zie ik wel een DSL ingang, maar geen pstn; waar moet ik die aansluiten ?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Als je de telefoon aansluit op de groene Tel 1 poort. Je modem herstart, werkt dan je telefoon…?

Reputatie 7
Badge +24

U gebruikt nu waarschijnlijk een splitter. Zoiets:

Klopt dat? Haal die er dan tussenuit. Vervolgens houd u 1 dsl kabel over. Die gaat in de dsl poort.

Er zit inderdaad zo'n splitter. Dus als ik het goed begrijp, dan zit de splitter functie tegenwoordig in de KPN Box 12 en kan ik de splitter met de beide kabeltjes naar het modem weggooien.

Ik ga het zondag proberen, Bedankt.

splitter er tussen uit gelaten. En kabel rechtstreeks in dsn-poort aangesloten; maar telefoon blijft dood.

U heeft nog een analoge telefoonlijn? Daar krijgt u een aparte factuur voor?

 

Bel met kpn 08000402 om dat om te laten zetten. Veel goedkoper en dan loopt het via de kpn modem. 

Reputatie 7

Hoi @van experia naar kpn box 12, welkom op het forum. De vraag die DLD stelt is ook de voornaamste vraag die ik heb. Wat voor telefoonlijn gebruik je precies? Als het echt een PSTN lijn (apart abonnement) is gaat die niet via de KPN Box 12, als het een VoIP lijn is (onderdeel van een Alles-in-een of Hussel abonnement) gaat het wel via de Box. 

Heb je al contact gehad met het nummer wat hij noemde? Wat is daaruit gekomen?

DSL/PSTN splitter er tussen uit gelaten en binnenkomende telefoondraad nu rechtstreekst in de DSL-aansluiting op de KNP Box 12.

Met hulp van 08000402 en een harde reset van de Box 12 werkt het nu. Dus opgelost.

Reputatie 7

Helemaal goed, fijn dat het op die manier is opgelost! 

Voor jouw beeldvorming, het is geen PSTN nummer meer nu dus, het is een VoIP nummer. Daardoor werden we gedeeltelijk op het verkeerde been gezet 🙂