Beantwoord

Handset 1 van vaste telefoon geeft voortdurende beltoon, hoe los ik dit op?

  • 1 June 2023
  • 7 reacties
  • 79 keer bekeken

handset 1 van vaste telefoon geeft voortdurende beltoon. niet bij handset 2. trek ik stekker uit dan stopt het, stekker erin begint het weer. verder werkt alles.

icon

Beste antwoord door PeterG 2 June 2023, 13:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

handset 1 van vaste telefoon geeft voortdurende beltoon. niet bij handset 2. trek ik stekker uit dan stopt het, stekker erin begint het weer. verder werkt alles.

Als het goed werkt met de handset 2 dus inkomende en uitgaande gesprekken dan mooi de handset 2 gebruiken

Dit is geen oplossing voor handset 1

Dit is geen oplossing voor handset 1

trek ik stekker uit dan stopt het, stekker erin begint het weer.

Stekker? Een handset heeft geen stekker.  Ik neem aan  de stekker uit het stopcontact (230 volt).

Dan zou ik denken aan defect of storing in de basis. 

Hoe oud is de set? En van welk merk (en type)?

beide handsets hebben een stekker en zijn via het electriciteitsnet met de experiabox verbonden.

Merk KPN Arizona 920, al weer een aantal jaren oud. 

beide handsets hebben een stekker en zijn via het electriciteitsnet met de experiabox verbonden.

Merk KPN Arizona 920, al weer een aantal jaren oud. 

Dat is alleen maar voor opladen. 

H1 zal op het basisstation staan. Die zorgt ook voor de verbinding met allebei de handsets. 

Dus als je die stekker eruit trekt en het houdt op dan is het basisstation defect. En niet de handset. Dit gaat niet meer (goed) werken. 

Je set is al meer dan 7 jaar oud. Dan komen de problemen. Mijn advies is geheel vervangen. 

En dan een Gigaset. Bij onder anderen Mediamarkt. Zelfde als kpn dect maar al gauw 2 tientjes goedkoper voor een duo set.

 

Reputatie 7

Hoi @AT19, ik denk net als Peter dat het basisstation waar de eerste handset op is aangesloten een probleem heeft. Is het met zijn tip inmiddels gelukt?

Van KPN had ik een voor mij (te) ingewikkelde procedure gekregen om alles te resetten. Ik heb het opgegeven en doe het verder alleen met handset 2. Het begin van stoppen met vaste telefoon.