Beantwoord

Kan ik het vaste nummer bij voip-dienst VoipBuster laten overzetten naar KPN?

  • 6 March 2023
  • 11 reacties
  • 212 keer bekeken

Kan ik een vaste lijn krijgen via mijn Fritzbox en het huidige nummer 04084 ....... van mijn voip-dienst VoipBuster laten overzetten naar KPN? 

En kan ik de telefoons op mijn fritzbox daarbij blijven gebruiken?

icon

Beste antwoord door KeesYagi 6 March 2023, 18:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee. KPN zal dat nummer niet overnemen. KPN gebruikt nummers die beginnen met een bepaald netnummer. Dat nummer is afhankelijk van het gebied waarin u woont. Bijvoorbeeld 010 voor Rotterdam. 

U kunt waarschijnlijk wel het nummer wat u bij VoipBuster heeft instellen op de Fritzbox. Maar KPN geeft daar geen ondersteuning bij.

Hallo Nick83,

ik woon in de regio Eindhoven en zoals je kunt zien zijn de beginnummers van mijn Voip 040, toevallig ook het netnummer van Eindhoven. Dus dat komt toch goed overeen met het gebruik van nummers bij KPN. 

Dus denk je  dat KPN het dan wel over kan nemen? Of moet KPN daar zelf iets over kunnen zeggen..

Lekker bij VoIP Buster laten. Vast veel goedkoper dan via kpn. 

Vast nummer via kpn € 2,-- per maand abonnementskosten

plus

Gesprekskosten via kpn

Nederland 0,15 per minuut + starttarief van 0,15
Naar andere landen in de EU: 0,23 per minuut + starttarief van 0,15

Buiten EU: vanaf 0,30 per minuut + starttarief van 0,15

Lekker bij VoIP Buster laten. Vast veel goedkoper dan via kpn. 

Vast nummer via kpn € 2,-- per maand abonnementskosten

plus

Gesprekskosten via kpn

Nederland 0,15 per minuut + starttarief van 0,15
Naar andere landen in de EU: 0,23 per minuut + starttarief van 0,15

Buiten EU: vanaf 0,30 per minuut + starttarief van 0,15

Of 10 euro per maand.

Je bedoelt € 2 abo + Belonbeperkt Nederland € 9,99 = €11,99 per maand @DLD 😉

Belonbeperkt Altijd naar 83 landen: €16,50 per maand.

Ha bedankt heren,

Dan  is voipbuster inderdaad een stuk goedkoper, ongeveer over 3 jaar gemiddeld €3,15/maand. 

Ik heb het alleen nodig omdat mijn vrouw 2 x per dag via een vaste lijn naar haar zus belt. Die heeft wel een vaste lijn van KPN. Maar als je met een vaste abo van €2, wel onderling naar 1 nummer gratis belt, dan zou dat goedkoper zijn en dan gaat de betaling automatisch, i.p.v. via een creditcard. Belonbeperkt heb ik niet nodig, want dat hebben we allebei al via mobiel.

 

 

 

Je kan bij kpn alleen gratis bellen naar nummers die op hetzelfde adres geregisteerd zijn. De zus van je vrouw woont vast niet bij jullie, want dan zou bellen niet nodig zijn.

Overigens, als je vrouw zelf een mobiele telefoon heeft is een abonnementje daarop met onbeperkt bellen ( 1 euro extra bovenop normale abo prijs bij kpn voor mobiel) misschien nog te overwegen.

En dan dat “dure” vaste nummer eruit.

Een inkomend nummer bij voipbuster, die heb je dan al een poos want die geven ze allang niet meer.
Mooi zo laten, of, wat zijn de vaste laten daar van ?
Bellen naar vast zou gratis moeten zijn, althans binnen bepaalde grenzen en je moet elke 3 maanden een 10 beltegoed kopen om de vrije dagen weer te hebben, dat 10-tje maak je/ik op aan mobiel.

Hier een overzicht van de andere diensten deze andere soortgelijke diensten :
https://voipkredi.com/page.php?page=betamax-dellmont  ( kies voor Nederland als “destination” )

Inkomend doen ze al lang niet meer, uitgaand wel, met elk nummer na verificatie uiteraard.
Wij gebruiken al jaren freevoipdeal, daarvoor wisselde ik nog wel eens wegens wisselende tarieven.

Ik zie niet staan of je naar vast of mobiel belt, nogal een verschil idd.
Op dezelfde manier kun je bij zus ook een vaste lijn via internet aansluiten en dan kost het verder niets, EN ook betere kwaliteit.

Zo deed ik dat al vaak bij bij mensen inmijn omgeving, kan ook heel goed in combinatie met een inkomende lijn bij een “normale” telefoon aanbieder.

Overigens als het een normaal nederlands nummer is dan moet porteren mogelijk zijn.
Kijk hier maar eens :
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken
Wie de aanbieder nu eigenlijk is, ik ben wel benieuwd.
Er zijn honderden voip aanbieders actief in nederland die allemaal elkaars nummers overnemen, via de registratie bij coin.
( dat is dan nu weer eens wel goed geregeld, zo zou bij bankrekeningen ook moeten kunnen, maar dat ter zijde hier )

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @tootsie1952 en welkom hier op ons forum :)

Ik lees een heleboel goede reacties van de community en vermoed dat je hiermee wel weet wat voor jou de beste keuze is. Zelf kan ik hier verder weinig meer aan toevoegen. Mocht je verdere of aanvullende vragen hebben, laat het dan ook vooral weten!

Hallo keesyagi, JanZ_

 

Ja, ik blijf voorlopig maar bij Voipbuster, kan ik ook vanuit de hele wereld bellen alsof ik gewoon thuis ben en ik kan op dit nummer ook gewoon gebeld worden.

Ik heb het nummer van voipbuster al zeker meer dan 20 jaar. Volgens mij betaal ik €12,50 incl. btw en heb ik met de wijze waarop ik betaal 120 dagen vrij bellen naar vaste nummers in 29 landen en ook mobiel naar USA, Canada en Porto Rica en daarna 2 cent/minuut voor Nederland, altijd naar en vast nummer. Voor mobiel gebruiken we een mobiel abonnement. De aanbieder is Delmonte vanuit Luxemburg. Maar ik had vroeger de indruk dat ze gewoon in Nederland zitten. Mijn nummerreeks is inderdaad van Global.com uit Breda.

Reputatie 7
Badge +12

Hallo keesyagi, JanZ_

 

Ja, ik blijf voorlopig maar bij Voipbuster, kan ik ook vanuit de hele wereld bellen alsof ik gewoon thuis ben en ik kan op dit nummer ook gewoon gebeld worden.

Ik heb het nummer van voipbuster al zeker meer dan 20 jaar. Volgens mij betaal ik €12,50 incl. btw en heb ik met de wijze waarop ik betaal 120 dagen vrij bellen naar vaste nummers in 29 landen en ook mobiel naar USA, Canada en Porto Rica en daarna 2 cent/minuut voor Nederland, altijd naar en vast nummer. Voor mobiel gebruiken we een mobiel abonnement. De aanbieder is Delmonte vanuit Luxemburg. Maar ik had vroeger de indruk dat ze gewoon in Nederland zitten. Mijn nummerreeks is inderdaad van Global.com uit Breda.

Duidelijk verhaal @tootsie1952 en bedankt voor deze toelichting!