Beantwoord

Kan ik mijn extreem oude telefoon aansluiting (laten) verwijderen?

  • 6 March 2023
  • 1 reactie
  • 350 keer bekeken

Ik ben mijn oude (1949) woning aan het verbouwen, nu komt er in de woonkamer (heeft altijd al op een rot plek gezeten) een (dikke) telefoonkabel de grond uit. Er is nieuw beton gestort met vloerverwarming en om nu een mooie strakke vloer te krijgen met pvc moet die kabel er weg. Er zit geen kastje meer op aan gesloten, het is alleen de kabel van buiten naar binnen met een soort grote kroonsteen (plastic ronde dop) erop. Nu begreep ik van de installateur van cv dat KPN dit kan verwijderen. De aansluiting wordt al 20 jaar ofzo niet meer gebruikt, zodra het mobieltje er was is deze aansluiting niet meer gebruikt. Kan iemand van de KPN langs komen om dat ding eruit/eraf te halen? Het is een doorn in het oog en wordt echt never nooit meer gebruikt.

icon

Beste antwoord door Noordzee 6 March 2023, 21:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Gerinde Pieterson ,

Mag het; nee, tot het koper uit staat (iets meer dan drie jaar na aanleg glasvezel) is het verboden om iets te wijzigen aan het IS/RA of de invoerkabel. 

De consequenties voor het verwijderen zijn wel minimaal, enkel als je zou verhuizen en de volgende bewoner komt er achter en zou hier over klagen kan je er minimale problemen mee krijgen. Denk aan een rekening van zo’n 200 a 300 euro. 

Je kunt natuurlijk een KPN-monteur bestellen. Dat gaat je wel geld kosten. 

Meer info op deze website: https://www.kpn.com/w3/show/id=663384/webid=26098/mode=incontext/langid=43/incontexttime=2022-01-27T11%3A28%3A00