Beantwoord

Moet ik bij een overstap naar een andere provider blijven betalen voor mijn vaste telefoonnummer?

  • 27 November 2022
  • 5 reacties
  • 103 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Ik stap over op glasvezel van andere provider, wil vast nummer meenemen.  Kpn zegt; u  betaald dan nog steeds ong. 14 euro maandelijks voor het nummer gebruik. Heb ik dat goed begrepen? 

icon

Beste antwoord door A de Wilde 28 November 2022, 14:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Waarop is de telefoon aangesloten? Heeft u misschien nog telefoon via de telefoonlijn? Dan zou het misschien kunnen kloppen. 

Maar als uw telefoon aangesloten is op de router waar ook uw computer en laptop aangesloten zijn, dan niet.

Als het een PSTN / POTS aansluiting is kan het nummer volgens mij wel overgezet worden naar de nieuwe provider als voip nummer

Nummerportering geldt ook voor vaste nummers, als je naar een andere telefoonaanbieder gaat dan neem je het nummer desgewenst mee.

 

Reputatie 4
Badge +1

Waarop is de telefoon aangesloten? Heeft u misschien nog telefoon via de telefoonlijn? Dan zou het misschien kunnen kloppen. 

Maar als uw telefoon aangesloten is op de router waar ook uw computer en laptop aangesloten zijn, dan niet.

Er komt  koperkabel in huis echter tot in de wijkkast ligt glasvezel.

telefoon is aangesloten op de router (Phone aansluiting) van router 

Momenteel heb ik ook een glasvezel aansluiting van andere provider, die wel geheel glasvezel aanlegt tot in huis. Op deze wil ik dus overstappen. MET het vaste nummer dat ik (al  55 jaar) heb .  

Reputatie 4
Badge +1

Voor zoekende met dezelfde vraag.  Heb net abo opgezegd. Medewerker kon géén reden vinden waarom collega mij het verhaal op de mouw spelde. Volgens hem kun je het vaste nummer gewoon, zonder verdere kosten aan kpn meenemen naar andere provider.