Vraag

Nummer porteren vaste lijn lukt niet, meerdere problemen en backoffice geeft geen gehoor

  • 18 February 2021
  • 3 reacties
  • 60 keer bekeken

Na een aantal uur bellen met de klantenservice zonder definitief resultaat heb ik onderstaande mail inmiddels 4x verstuurd naar de backoffice => servicezm@kpn.com

Op 2 feb 2021, 9 feb 2021 nogmaals op 9 feb 2021 en vandaag 18 feb 2021.

Tot op heden heb ik nog geen reactie ontvangen en is het probleem nog niet opgelost.

Het wordt onderhand te belachelijk voor woorden en ik hoop dat er snel een oplossing gevonden kan worden.

De bijlages waarnaar ik verwijs in de mail heb ik om privacy redenen niet aan dit bericht toegevoegd maar kan ik uiteraard nogmaals versturen mocht dat nodig zijn.

Bij wet is de KPN verplicht hier aan mee te werken maar op dit moment is dat nog niet gelukt.

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/telefoonnummers-gebruiken/nummerbehoud 

https://wetten.overheid.nl/BWBR0009950/2017-01-01/#Hoofdstuk4_Artikel4.10 

 

 

 

Beste,

 

Bij onze vereniging gelegen aan de Graaf van Rechterenweg 60 6861BR Oosterbeek hebben wij nog een oud vaste telefoonaansluiting. Nu maken wij hier weinig gebruik van en zou ik graag het abonnement willen opzeggen. Het nummer willen we echter nog graag behouden en porteren naar een online provider. Dit heb ik inmiddels al een aantal malen geprobeerd maar zonder succes. Van de nieuwe provider krijg ik het volgende bericht:

 

Geachte heer/mevrouw,

Er is een update op de verhuizing van uw nummer (portering).

Ordernummer portering: 2317692
Huidige status: Naam/adres komt niet overeen
Telefoonnummer: ***

Omschrijving van status:
Uw portering geblokkeerd door de latende provider. De geregistreerde naam en adres komen niet overeen met het nummer. Kunt u ons zo spoedig mogelijk voorzien van de juiste gegevens, zodat we de portering opnieuw kunnen indienen?

Porteerdatum:
Nog niet bekend

 

Ik heb hierover inmiddels ruim 2,5 uur lang telefonisch contact gehad met jullie klantenservice maar dit heeft nog tot niks geleid. De laatste keer dat ik met jullie heb gesproken kreeg ik te horen dat als ik onderstaande gegevens + een recente factuur naar de nieuwe provider zou sturen de nummerportering zou moeten lukken. Maar zoals ik al schreef is dit niet het geval.****

 

Het nummer is ook bekend bij de KPN onder de naam: Restaurant de Dukdalf

Er is geen KvK nummer bekend bij de KPN

 

Waar ik achter ben gekomen door contact met jullie klantenservice en conclusies die meerdere malen ook door jullie getrokken zijn is dat het een bende is in de administratie wat betreft deze aansluiting. Een aantal problemen/dingen die niet kloppen zijn:

  • Er staat op de factuur dat het een zakelijk abonnement is maar de factuur is particulier (particulier kenmerk)
  • Er is geen KvK nummer gekoppeld bekend aan dit abonnement
  • Er zijn meerdere wisselende tenaamstellingen bekend bij jullie
  • Het betreft een scoutinggebouw en geen restaurant zoals de naam restaurant de Dukdalf doet vermoeden. Ons gebouw heet de Dukdalf maar een restaurant is het nooit geweest. We hebben dit gebouw zelf laten bouwen in 1967
  • Het (post)adres op de factuur klopt niet. Maar dit is misschien eenvoudig te wijzigen
  • De contactpersonen die bij jullie bekend staan zijn voor onze vereniging volledig onbekend. Ik heb dit bij meerdere generaties (oud)leden nagevraagd en zij kennen niemand van de volgende lijst: P.B.A. Siers (vrouw)
    Vries (vrouw)
    Posse of Bosse (man)
    Clemens (man)
    Halink (man)
    Leeuw (man)
    Vogels (man)
    Klooster (man)
    Ortegat (man)
    Albetala? (man)
  • Van deze contactpersonen zijn verder ook geen geboortedata of andere gegevens bekend waardoor het opzeggen/overzetten of doen van wijzigingen via de reguliere weg niet mogelijk is

Ik zou graag willen dat dit probleem wordt opgelost en ik het nummer kan porteren en vervolgens het abonnement kan stopzetten. Zoals ik al zei heb ik al meerdere uren telefonisch contact gehad met jullie en heb nu uiteindelijk dit e-mailadres gekregen en jullie zouden mij hierbij moeten kunnen helpen.

 

In de bijlage heb ik een recente factuur en alle opgenomen telefoongesprekken gezet mocht dit helpen,

 

Als er nog vragen zijn hoor ik het graag,

 

Met vriendelijke groet,

-xxxxxxx-

Penningmeester Scouting St. Bernulphus

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Scouting St. Bernulphus, welkom! Begrijp ik goed dat dit om een zakelijk abonnement gaat? In dat geval kan je je vraag het beste stellen via 0800-0403 of op ons zakelijke forum. Mijn collega's helpen je graag verder! Hopelijk is het dan snel opgelost.

Beste @Marcia_ ,

 

Zoals je kunt lezen in mijn verhaal heb ik al ruim 2,5 uur met de klantenservice gebeld (ja de zakelijke). Ik heb het ook zojuist gepost op het zakelijke forum.

 

Ik voel mij niet gehoord en van het kastje naar de muur gestuurd

Reputatie 7
Badge +30

Ik ga er echt vanuit dat mijn collega's van het zakelijke forum alles in het werk gaan stellen om je te helpen! Als het een zakelijk abonnement betreft, kan ik de gegevens helaas niet inzien. Daarom moet ik je doorverwijzen. Ik had je graag zelf geholpen!