Beantwoord

Nummerbehoud vergeten aan te vragen: hoe maak ik dat alsnog in orde?

  • 21 October 2022
  • 7 reacties
  • 247 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Ik ben overgestapt van ZIGGO naar KPN Glasvezel. Op dat moment heb ik niet gedacht aan de vaste telefoon. De overstap staat gepland op 10 november.
KPN zegt nu dat nummerbehoud nog kan als ZIGGO het vaste nummer na de overstapdatum nog even intact laat dan zou overstappen met nummerbehoud mogelijk zijn.
Bij ZIGGO krijg ik dit te horen ”Je mag in dit geval het nummerbehoud aanvragen via KPN, zij gaan ons dan vragen het nummer de porteren van Ziggo naar KPN.
ik word van het kastje naar de muur gestuurd met aan beide kanten ellenlange wachttijden.

Wie kan me verder helpen?

Martin

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 25 October 2022, 13:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Dan kunt u dus alsnog nummerbehoud aanvragen bij KPN en regelen zij dit met Ziggo.

Reputatie 1

Lukt mij niet. Zou volgens KPN alleen kunnen na overstapdatum onder voorwaarde dat ik bij ZIGGO regel dat het nummer daarna nog even zou worden vastgehouden.

 

Een moderator van dit forum kan u wellicht hierbij helpen. Als u alvast de relevante gegevens daarvoor invult op uw forumprofiel kan deze gelijk aan de slag. ( gegevens met "prive" zijn alleen zichtbaar voor de moderators) Hiervoor is wel een wachttijd van een paar dagen.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Macky 

 

Je hoeft niets te regelen bij Ziggo, elke provider is sowieso verplicht om je nummer nog 1 maand vast te houden na beëindiging van je abonnement zodat je het nummer alsnog kan laten porteren, zie de website van de ACM: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/telefoonnummers-gebruiken/nummerbehoud

Verder heeft de abonnee recht op nummerbehoud tot ten minste één maand na de datum van beëindiging van de overeenkomst.

 

Reputatie 1

Kan ik dit nu al aanvragen of moet ik wachten tot de overstap heeft plaatsgevonden?

Reputatie 7
Badge +18

Kan ik dit nu al aanvragen of moet ik wachten tot de overstap heeft plaatsgevonden?

Als het volgens KPN alleen erna kan dan zou ik het dan pas doen, Ziggo moet dat nummer toch nog 1 maand vasthouden, binnen die maand zou dat toch makkelijk geregeld moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Macky, het beste is om zodra het KPN abonnement aangesloten en actief is, direct te bellen met 0800-0402 en alsnog het telefoonnummer over te laten zetten.

Aan een lopende bestelling kan alleen een wijziging worden gedaan, als de gehele bestelling eerst wordt geannuleerd. Daarna kan er een nieuw abonnement wordt aangevraagd met daarbij direct het juiste telefoonnummer. Je loopt dan wel vertraging op met het aansluiten en actief worden van jouw KPN abonnement.