Vraag

Onterecht abonnement 6 jaar lang afgeschreven

  • 30 March 2021
  • 4 reacties
  • 96 keer bekeken

Mijn schoonouders moesten om gezondheid van Vader accuut verhuizen naar verzorgingshuis, ze hadden KPN-PRITELL, KPN voor vaste lasten telefoon en Pritell voor belkosten, door de hectiek van de situatie is Pritell opgezegd en de vaste lasten à € 35,00 permaand 6 jaar lang doorbetaald ,zonder dat er gebruik kon worden gemaakt van de telefoonlijn, ze waren verhuisd! Totaal werd er €2800 van hun rekening afgeschreven Pa is in 2015 overleden ,we hebben het aangekaard bij KPN en Moeder kreeg €117 terug vergelijkbaar drie maand en een boeket voor het ongemak! 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedenavond @KPN shame en bedankt voor je bericht al is de aanleiding natuurlijk niet zo fraai. Dat jullie hier van balen, snap ik helemaal, zou ik zelf ook doen. Het gaat hier om een behoorlijk bedrag en ik snap dat een vergoeding zoals die is gegeven (117 euro) wrang aanvoelt, al helemaal in een situatie zoals hier waar mensen zijn overleden. Hoe vervelend ik het ook vind, meer kunnen we hierin niet voor jullie betekenen. Er is 6 jaar lang elke maand een bedrag van een rekening afgeschreven en daar is nooit actie op ondernomen. KPN is dagelijks te bereiken voor vragen, informatie, technische ondersteuning maar ook voor zaken die niet kloppen of goed gaan. Als er tijdig aan de bel was getrokken, had er actie kunnen worden ondernomen. Uit coulance bieden we in dit soort situaties altijd 3 maanden compensatie aan maar daar houdt het wel op. Het spijt me dat ik jullie hierin niet van een ander antwoord kan voorzien.

Reputatie 7
Badge +10

Nee, er wordt te gemakkelijk in deze kwestie overheen gestapt.

Dat zou @KPN shame  even heel goed moeten uitzoeken.
Afhankelijk van de situatie kan er mogelijk wel degelijk geld terug ontvangen worden?
Maar dat is uit de informatie die gegeven is nog niet goed te achterhalen.

Zoals wordt omschreven is  “Pa in 2015 overleden”.
Als "Pa” degene was op wiens naam het telefonie abonnement was overeengekomen.
Ofwel de wettelijke persoon die indertijd de overeenkomst is aangegaan.
Houdt een dergelijke overeenkomst in principe op “bij overlijden”.  Dat is bij wet geregeld.

Alle onterecht ingehouden bedragen zouden erna gerestitueerd moeten worden.
Tenzij er nadien nog gewoon van de services gebruik is gemaakt van dat telefonie-abonnement door nabestaanden. Dan loopt een abonnement in beginsel door, als kosten voor de nabestaanden.
Dat moet men dus wel heel goed uitzoeken.

Zie voor het een en ander de volgende info:
https://www.kpn.com/service/administratie/overlijden.htm

Waaronder:
"Welke kosten worden terugbetaald na overlijden”:

Als de diensten niet meer zijn gebruikt, worden de abonnementskosten vanaf de datum van het overlijden terugbetaald. Zijn de diensten nog wel gebruikt na de datum van overlijden, dan betalen we de abonnementskosten terug tot aan de datum van het laatste gebruik, met een maximum van 3 maanden. Deze correctie zie je terug op de eindfactuur.

Weet niet of facturen tot aan 2015 zijn terug te halen met details betreffende belkosten.
(Feitelijk als afgeschreven bedragen altijd “hetzelfde zijn” --met inbegrip van jaarlijkse inflatiecorrectie-- maar zonder extra belkosten, en de kosten betreffen enkel een abonnement is het feitelijk niet gebruikt. Kan men wettelijk -en volgens KPN voorwaarden- terug tot aan datum overlijden).

Dus heel belangrijk om te weten of wel of niet gebruik is gemaakt van de diensten na overlijden.
Mogelijk zul je er beter aan doen met een jurist / advocaat daar info over op te vragen wat rechten en/of plichten zijn. Het bedrag is in ieder geval de moeite waard om een balletje voor op te werpen.

Reputatie 7
Badge +24

Dan moet het overlijden wel doorgegeven worden aan KPN. KPN is heel erg goed in het uitzoeken van wie er binnenkort gaat verhuizen.

https://forum.kpn.com/internet-9/hoe-kan-kpn-weten-dat-ik-ga-verhuizen-535283

Ik vermoed dat KPN iets minder goed is in het uitzoeken van wie er overleden is...

Reputatie 7
Badge +10

De gang van zaken rondom overlijden en benodigd nummer overlijdensactie
is via de eerder gegeven link terug te lezen:

https://www.kpn.com/service/administratie/overlijden.htm