Beantwoord

Oude vaste telefoonnummer blijkt nog actief

  • 7 May 2023
  • 2 reacties
  • 66 keer bekeken

Enkele maanden geleden verhuisde ik naar een andere provincie. Op mijn oude adres had ik een vast telefoonnummer dat ik niet kon meenemen naar mijn nieuwe adres. Dat vond ik prima. Mijn vaste telefoon gebruikte ik al jaren niet meer. Ik had het nummer doorgeschakeld naar mijn mobiel. Belde iemand nog met mijn vaste nummer, dan werd ie doorgeschakeld naar mijn mobiel. Daar betaalde ik dan wel kosten voor die als 'verbruik' op mijn factuur stonden.

Nu ik verhuisd ben, blijkt dat oude nummer nog steeds actief. Ik heb geen idee wie er nog met dat nummer belt, maar het wordt nog steeds doorgeschakeld en ik beloop er kosten voor.

Hoe kom ik van dat oude vaste nummer af? In mijn nieuwe woning heb ik en wil ik geen aansluiting voor een vaste telefoon. Ik gebruik alleen mijn smartphone.

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 10 May 2023, 07:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Hallo @Conrad65 je zou in MijnKPN vast kunnen beginnen met de doorschakeling uit te zetten.

Verder kun je in MijnKPN het abo voor de vaste telefoon opzeggen en als dat niet lukt, morgen even gratis bellen met 0800 0402 afdeling opzeggingen  alsnog je vaste nummer opzeggen.

Laat relaties weten dat je geen vast nummer meer hebt.

Succes 

 

Reputatie 7

Hoi @Conrad65, welkom bij ons op het forum. Wat gek dat je het telefoonnummer hebt meegenomen naar een ander netnummergebied, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Is het gelukt om het nummer telefonisch te stoppen zoals Jan noemde? 

morgen even gratis bellen met 0800 0402

 

Als het nummer onderdeel is van een pakket met internet en tv, kan je ook in MijnKPN kijken. Daar kan je het nummer ook uitzetten als extra optie.Â