Beantwoord

Phone lampje brandt niet op KPN Box12

  • 24 May 2023
  • 5 reacties
  • 1366 keer bekeken

Badge

Sinds kort glas abonnement via KPN en alles lijkt te werken, behalveĀ  vast telefoon.

Als ik het op de phone aansluiting zet (phone1) dan heb ik wel een kiestoon maar kan niet bellen of gebeld worden.

Ik heb het vermoeden dat het porteren (Ziggo naar KPN) van het nummer niet is uitgevoerd. kan dit?

Ik heb telefonie in mijn abonnement zitten (telefoonnummer staat ook in MijnKPN)

Ā 

Ā 

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 24 May 2023, 22:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Advies; reset het modem even door middel van het paperclip gaatje aan de achterkant. Vaak heeft het modem niet lekker verbinding gemaakt met de systemen van KPN waardoor het nummer niet naar het modem wordt gestuurd. Door hem te resetten gaat het modem opnieuw verbinding met onze interne systemen maken waarna het vaak wel lukt.

Badge

Als ik de lijn weer terug in de ziggo modem stop dan kan ik wel bellen en gebeld worden. Dan zou de lijn toch ook niet meer bij ziggo moeten werken? Of zie ik dit verkeerd.?

Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +12

KPN vraagt pas portering aan van het nummer als het modem juist gekoppeld is. Als dit niet direct is gelukt dan wordt die portering bij ziggo ook niet uitgevraagd ā†’Ā en blijft het nummer het daar dus doen.

Ā 

Dus of het modem heeft geen goede koppeling, of je hebt helemaal geen nummerbehoud aangevraagd (zie bevestigingsmail kpn) of de aansluitdatum ligt in de toekomst.Ā 
Bij 1: reset het modem zoals eerder aangegeven.Ā 

Bij 2: controleer je mail voor de zekerheid

Bij 3: je bent te ongeduldig šŸ˜‚

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Simon Noor, als ik nu in de technische systemen kijk, zou het telefoonnummer moeten werken via het KPN modem. Het lampje voor Phone op de Box 12 moet ook branden.Ā 

Badge

Het werkt inderdaad. Reset van de modem heeft gewerktĀ