Beantwoord

Problemen met inkomende gesprekken op Experiabox V8

  • 28 May 2023
  • 5 reacties
  • 61 keer bekeken

Reputatie 2

Sinds een paar dagen heb ik problemen met inkomende gesprekken van de vaste telefoonlijn via de modem/router ( Phone 1 op de Experia Box v8). De beltoon van mij telefoontoestel gaat 1 keer over. Vervolgens stopt de beltoon of gaat met horten en stoten nog eens over. In- en uitgaande gesprekken kan ik normeel voeren.

Ligt het probleem bij de modem/router of aan de externe bedrading?

icon

Beste antwoord door GeSp 28 May 2023, 14:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Ruruorg 

 

Dat zou best aan het modem kunnen liggen, een V8 mag je sowieso omruilen omdat het een verouderd type is, dat kan via deze link: https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm

Je kan ook even een andere telefoon en telefoonkabel proberen, mocht het wel aan de telefoon of de telefoonkabel liggen dan weet je dat je die ook moet vervangen.

Reputatie 2

Bedankt voor je reactie. Ik had het al geprobeerd met een vaste telefoon via het modem. Die verbinding gaf dezelfde problemen. Ik zal in ieder geval de check uitvoeren voor het omruilen van het modem.

Reputatie 2

Na het omruilen van het modem is het probleem voorlopig opgelost.

Het nieuw modem is een Experia Box v10.

Reputatie 7
Badge +18

Fijn dat het weer werkt, je oude V8 modem was dan toch aan het overlijden waarschijnlijk.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je terugkoppeling @Ruruorg, fijn dat het weer werkt!