Beantwoord

Sinds KPN box 12 zie ik op mijn vaste toestel "Extern nummer" als iemand belt

  • 17 November 2022
  • 4 reacties
  • 80 keer bekeken

Sinds dat ik het nieuwe modem KPN box 12 heb geïnstalleerd, krijg ik op mijn vast toestel, wanneer ik word gebeld, altijd extern nummer te zien , ook van bekende nummers.

ik heb het modem al 2x gereset, maar het euvel blijft.

icon

Beste antwoord door Guus R 27 November 2022, 18:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Guus R! Het is heel erg druk, daarom kom ik er nu pas aan toe om te reageren op jouw bericht.

Speelt dit issue nog? Zo ja, dan lees ik graag wat meer informatie om richting een oplossing mee te kunnen denken.

  • Welk modem had je voor de KPN Box 12?
  • Van welk merk is jouw vast toestel?
  • Hoeveel vaste toestellen zijn er aangesloten?
  • Hoe is het vaste toestel aangesloten op het modem: rechtstreeks met een kabel of zit er een splitter tussen?

Ik roep ook de hulp in van @PeterG: zie ik wat over het hoofd/ mis ik vragen?

Het is het modem wat het nummer naar het toestel doorgeeft. Als er anoniem op een display komt, laat het modem dus een steekje vallen.

  • Hoeveel vaste toestellen zijn er aangesloten?

Als het een dect is feitelijk maar één: het basisstation. Als die het nummer niet binnenkrijgt tonen de handsets het dus ook niet.

  • Hoe is het vaste toestel aangesloten op het modem: rechtstreeks met een kabel of zit er een splitter tussen?

Ik mis nog één vraag, Shyrin, dus bij deze: 

  • Hoe lang is de kabel/verbinding (RJ11) van het modem tot het basisstation / toestel?

Hallo PeterG

het euvel is inmiddels verholpen Na 3x resetten, waarvan de laatste keer door KPN.

De kabel van het modem naar het basis toestel is ongeveer 15 meter lang en het is gewoon een 2aderige telefoonkabel en is rechtstreeks aangesloten.

ongeveer 15 meter lang

Dat is wel pittig lang voor pstn vanaf de phone aansluiting. Tot 10 meter is aan te bevelen. Alleen verlies je wel wat elektrische spanning.

Ik ga zelf nooit boven die 10 meter uit.

Ook hoe ouder de kabel hoe slechter de elektrische geleiding. 

Telefoon werkt met lage spanning en stroom.

Maar als het werkt werkt het.