Sinds overgang naar glasvezel werkt de vaste lijn niet meer

  • 12 October 2022
  • 11 reacties
  • 191 keer bekeken

Hoi, sinds de overgang van dsl naar glasvezel doet vast bellen het niet meer.

internet doet het prima, in de experia box staat bij voip dat telefoons niet zijn geregistreerd


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Is er iemand die mijn probleem kan oplossen? Na de omzetting van dsl naar glasvezel doet de vaste lijn het niet meer. Deze geeft een in gesprek toon als ik met mobiel naar mijn vaste nummer bel. Ik heb alle probleemoplossers van kpn nu wel zo’n beetje doorlopen en ook 0800-0402 gebeld, maar die zeggen ‘het is nu druk, belt u later eens terug’.

als ik andere topics lees heb ik het vermoeden dat mijn 2 vaste lijnen niet in mijn experia V10 zijn geladen. Als ik inlog op V10 zie ik bij voip 2 keer ‘telefoon niet geregistreerd’. Wie kan dit voor mij oplossen?

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @BetsW 

 

Vaak kan je dat zelf oplossen door het modem een harde reset te geven.

Dat gaat als volgt:

Handmatig je modem resetten

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

 

Bron: https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm

 

Hopelijk helpt bovenstaande procedure ook bij jou en kan je daarna weer bellen.

Hoi, reset al geprobeerd, heeft niet geholpen, ik denk toch echt dat iemand van kpn iets in de systemen moet omzetten. 
Ook de probleemoplosser ‘vast bellen’ al doorlopen en die eindigt al een aantal dagen met:


Hoor graag hoe dit kan worden opgelost

Reputatie 7
Badge +24

HI @BetsW, welkom op het forum. 

Zou ik een met je mee mogen kijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook de telefoonnummers noteren waar het om gaat. 

Ik hoor graag van je. 

 

hoi @Alex_P Ik heb mijn profiel aangevuld. Telefoonnummers staan bij opmerkingen. Dank alvast.

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel voor je gegevens, ik zie dat de nummers wel in administratief zijn verwerkt. De vraag is dus waarom dit technisch niet werkt, het lijkt erop dat het nog niet is geactiveerd.

Ik zie gelukkig ook dat er morgen een monteur staat ingepland, dat hoeven we in ieder geval niet meer te doen. Laat je ons even weten of de monteur het morgen op heeft kunnen lossen?

Hoi @Alex_P , inmiddels is gisteren de monteur geweest. Het betrof een administratieve fout van kpn. Die zou gisteravond, uiterlijk vanochtend zijn opgelost. Het is nu dinsdagmiddag en de vaste telefonie doet het nog steeds niet. Wat nu?

Hoi @Alex_P , inmiddels woensdagavond en nog altijd kan ik niet bellen na de omzetting naar glasvezel. Wie bij kpn gaat dit probleem nu oplossen?

ik heb ook al een aantal keer 0800-0402 gebeld maar daar zeggen ze nu al de hele week dat het drukker is dan normaal en krijg ik niemand aan de lijn.

Reputatie 7
Badge +24

Hoi @Alex_P , inmiddels woensdagavond en nog altijd kan ik niet bellen na de omzetting naar glasvezel. Wie bij kpn gaat dit probleem nu oplossen?

ik heb ook al een aantal keer 0800-0402 gebeld maar daar zeggen ze nu al de hele week dat het drukker is dan normaal en krijg ik niemand aan de lijn.

Hi Bets, zie ik het goed dat nu alles werkt? Anders moeten we toch een monteur inplannen om te kijken waar dit aan ligt. 

Hoi @Alex_P , na een uur  0800-0402 is het uiteindelijk gefixt. Een foutje in de systemen bij kpn…. Maar goed, ik kan weer bellen.

Reputatie 7
Badge +24

Hoi @Alex_P , na een uur  0800-0402 is het uiteindelijk gefixt. Een foutje in de systemen bij kpn…. Maar goed, ik kan weer bellen.

Ondanks de lange wachttijd, erg fijn om te lezen. Ben blij dat het opgelost is!Â