Beantwoord

Vaste lijn is constant in gesprek

  • 7 November 2022
  • 12 reacties
  • 228 keer bekeken

Hoi mijn vaste telefoon is constant ingesprek. Heb alle stappen, zelfs de harde reset, doorlopen maar hij blijft in gesprek. Wat kan ik nog meer doen?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door PeterG 9 November 2022, 22:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hoi, @Deleukeastrid . Dat is vervelend ( als je de dure vaste lijn nog gebruikt)

Om je verder te helpen het volgende. 

Welk modem heb je?

Vul vast je forum profiel in opdat je gegevens er zijn als een kpn moderator hier aan toe komt.

https://forum.kpn.com/settings/profile

De experia box v 10 is het. 

Met die is het vrij ongebruikelijk dat de SIP server defect is.

Kijk eens in je modem of je telefoonnummer nog geladen is. http://mijnmodem.kpn .

En heb je glasvezel of koper (DSL)?

Je kunt niet uitbellen én niet gebeld worden?

Hoi ik heb glasvezel en kan idd niet bellen en gebeld worden. Als ik de Hoorn afpak is het een in gesprektoon. Ik weet niet hoe ik mijn telefoonnummer moet nakijken in het modem. Sorry

Ik heb op de link geklikt en er staat geregistreerd bij het telefoonnummer

Hmmm, met het nummer erbij neem ik aan. Zit de telefoon (of basisstation) ook in de phone aansluiting waarop dat nummer geregistreerd staat????

Telefoontoestel uitgesloten? Trek eens de kabel (RJ11 met plat snoer) helemaal uit de phone (1 ?) van de v10 en bel dan, met je mobiel, eens naar het vaste nummer. Krijg je dan ook de bezettoon of lijkt ie gewoon over te gaan. Dan is de kans vrij groot dat het of het kabeltje of de aangesloten telefoon (danwel basisstation) is.

Modem wordt helaas niet zo 1,2,3 geruild dus vandaar deze vragen en testjes.

Ga ik proberen dankjewel

Als ik dat doe en ik bel mijn met mobiel dan gaat bij mij de telefoon gewoon over maar de vaste lijn doet niks 

Als ie gewoon over lijkt te gaan zonder het toestel aangesloten, is de kans groot dat het je telefoon toestel is. Of het aansluit kabeltje tussen modem en telefoon. 

Kabeltje vervangen en anders ook telefoon zou ik zeggen.

oké ga ik het kabeltje nog vervangen. Dankjewel

Ik heb het kabeltje vervangen en de vaste lijn werkt weer. Super bedankt voor alle hulp :)

Hartstikke fijn dat het gelukt is! 😀

Bel ze ☎