Vraag

Vaste nummer van mijn moeder is afgesloten bij contractovername

  • 18 May 2023
  • 16 reacties
  • 196 keer bekeken

Badge

Mijn moeder woont thuis en is totaal hulpbehoevend, via een telefoonbelsysteem heeft ze contact met de zorg. 4 dagen geleden is haar telefoon afgesloten door fout kpn. Dit is n.a.v. contractovername, doordat mijn vader is overleden. Wij krijgen het niet voor elkaar bij kpn dat de lijn weer actief wordt. Voor de medische zorg van mijn moeder is er nu een onverantwoordelijke situatie ontstaan. HELP


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u al gebeld naar 0800-0402? 

Badge

Wij hebben dagelijks al verschillende malen gebeld, er moet een vinkje handmatig omgezet worden , wij krijgen niet voor elkaar dat ze dit doen.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Ndej, welkom hier. 

Wat naar dit! Mag ik meekijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Graag de gegevens van je moeder invullen en ook het telefoonnummer waar het om gaat. Dan kan ik kijken of ik hierin iets kan betekenen. 

 

Badge

Hallo Alex, 

Wat fijn dat jij mee wil kijken, wij zijn inmiddels wanhopig. Het is morgen al een week, dat ze geen telefoon meer heeft. Ik heb de gegevens van mijn moeder bij de persoonlijke opmerkingen gezet. Ik hoop dat het jou wel lukt. Groeten.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft uw moeder een Experiabox? Of KPN Box? Of heeft ze telefoon via een PTSN aansluiting? Komt de factuur elke maand? Of per 2 maanden?

Reputatie 7
Badge +24

Hallo Alex, 

Wat fijn dat jij mee wil kijken, wij zijn inmiddels wanhopig. Het is morgen al een week, dat ze geen telefoon meer heeft. Ik heb de gegevens van mijn moeder bij de persoonlijke opmerkingen gezet. Ik hoop dat het jou wel lukt. Groeten.

Ik zie dat het nummer inderdaad uit de lucht is. Op het adres is echter ook een internet abonnement aanwezig, ik stel voor dat ik het nummer daar weer aan toevoeg. Dan wordt het een zogenaamd VoIP nummer, is dat ok? De meeste zorgcentrales ondersteunen dit, maar zou je dit na willen vragen? 

Badge

Ik heb met de zorg gebeld, het was geen probleem. Ik vind het prima als je het aan het internetabonnement toevoegt, als het telefoonnummer maar niet veranderd. Ik ben heel blij dat jij er zo snel achteraan bent gegaan, alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +24

Dan wordt het een zogenaamd VoIP nummer...

Dat is veel goedkoper dan een aparte PSTN aansluiting.

De zorgcentrale word dan aangesloten op de Experiabox of KPN Box. Waarschijnlijk gewoon stekkertje even omsteken.

Een nadeel is dat er niet gebeld kan worden bij stroomuitval.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb met de zorg gebeld, het was geen probleem. Ik vind het prima als je het aan het internetabonnement toevoegt, als het telefoonnummer maar niet veranderd. Ik ben heel blij dat jij er zo snel achteraan bent gegaan, alvast bedankt.

@Ndej Gedaan en geen dank nodig. Het moet nog wel via een sms goed worden gekeurd, op het 06-nummer eindigend op 479. Lukt dat?

 

Badge

Ik heb zaterdag een code ontvangen op de sms, dat is 56527 Is dit het wat jij nog nodig hebt?

Reputatie 7
Badge +24

Nee, dat moet je zelf invullen. Kijk even in je inbox. 

Badge

Waar moet ik dat invullen?

Reputatie 7
Badge +9

Volgens mij bedoelt Alex deze inbox op het forum, waar een bericht met instructies is achtergelaten:

https://forum.kpn.com/inbox/overview

Badge

Alex is het een mogelijkheid dat jij mij belt? Ik begrijp niet wat ik moet doen.

Op de inbox van het kpn forum staat niets.

Badge

Het probleem is opgelost door de KPN.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Ndej, fijn om te lezen. Ik zie inderdaad dat mijn collega's van de klachtafhandeling dit goed hebben opgepakt.Â