Vraag

Vaste telefoon: geen kiestoon meer

  • 20 December 2022
  • 11 reacties
  • 348 keer bekeken

Beste KPN,

Sinds vanmorgen heb ik geen “buitenlijn” meer. Ik bel via glas en de Experia v10A modem.

Toestel is goed (bij de buren getest) Ik krijg geen “kiestoon” meer. Toestel blijft “dood”. Via mijn mobiel mijn eigen (huis)nummer gebeld. Huistelefoon gaat wel over, maar er is gaan spraak te horen van de tegenpartij. (getest met twee verschillende mobieltjes) Kabeltje tussen de telefoon en de Experiabox vervangen, maar met zelfde (dus zonder) resultaat. 

Op de Experiabox branden verder geen lampjes (behalve de groen LED op de voorkant

Handset geeft aan “GEEN LIJN”

Enig idee hoe dit opgelost kan worden ?

Ik hoor graag van jullie

Henk

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +13

@Flintronix Dat is natuurlijk bijzonder vervelend. Heb je het toestel en de Experia Box beiden ook spanningsloos gemaakt? Je kan anders ook nog de stappen volgen op de pagina: Problemen en storingen met vast bellen. Helpt dat niet dan zou ik je willen verzoeken om jouw profiel in te vullen en mij dan hier een seintje te geven. Dan kijk ik even mee.

Dag Remco,

Als ik Problemen & Storingen invul is de laatste opmerkingen , dat men “online” niets voor mij kan doen.

Ik heb inmiddels mijn “profiel” ingevuld

Reputatie 7
Badge +13

Dank voor het invullen. Ik heb de Experia Box doorgemeten en de telefoniegegevens opnieuw in het modem gezet. Het nummer is volgens mijn gegevens actief op poort 1. Kun je nog eens testen of het nu wel werkt?

Dag Remco, dank voor de snelle (re)acties.

Even getest, maar helaas hebben deze acties niets uit gemaakt, want er is nog steeds geen “buitenlijn” (lees kiestoon) aanwezig hier

Reputatie 7
Badge +13

Vreemd. En zit het toestel dan op poort 1 van de Experia Box aangesloten? Ik zou anders zowel de Experia Box als het basisstation van de telefoon nogmaals spanningsloos maken. Daarna zou ik dan eerst de Experia Box aanzetten en dan het basisstation van de telefoon weer inschakelen. 

Dag Remco, de aansluiting van de “vaste lijn’ is niet veranderd. Er zit maar één telefoonaansluitpunt op de achterkant van de Experiabox. ik weet niet of dat “poort1” is, maar daarop heeft het altijd gewerkt. als ik nu mijn huisnummer (met mijn mobiel) bel, gaat de telefoon gewoon over, maar hoor ik nog steeds de beller niet en de beller mij ook niet.

Opnieuw alles spanningsloos gemaakt, en zoals door jouw beschreven, eerst de Experiabox weer aangesloten op de netspanning, en daarna het basisstation weer opgestart. HELAAS ook nu weer zonder enig resultaat….

Reputatie 7
Badge +15

@Flintronix Helder. 

En de overige diensten werken nog wel toch? Dus internet en tv doen het nog, alleen telefonie doet het zowel inkomend als uitgaand niet? 

En het toestel gaat dus wel over als er vanaf een mobiele telefoon gebeld wordt, alleen is er geen spraak te horen. 

Komt het gesprek wel tot stand? Als in, begint de tijd van het telefoongesprek wel te lopen op het mobiele toestel? 

Ik probeer het probleem namelijk te duiden, maar raak langzaam door mijn mogelijkheden heen. 

Als je dus op het nummer van de buren met jouw dect belt is er wel een gesprek mee te voeren?

En het toestel van de buren bij jou?

Inderdaad, mijn DECT werkt prima bij de buren, dus is die goed, en hoef ik daar dus niet mee naar een KPN-servicepunt 🙄

Het blijft allemaal erg vervelend, dqat er vanuit KPN geen oplossing wordt geboden. dat er toch echt iets mis is, blijkt ook wel dat de DECT aangeeft GEEN lijn aanwezig. Ook mij alarminstallatie geeft aan dat er een telefoonlijnstoring is. Des ondanks blijft KPN volhouden dat men alle “doorgemeten”heeft den dat de ExperiaBox goed is, men de telefoon opnieuw in de ExperiaBox heeft geprogrammeerd en dat er geen problemen met de lijn zijn.

Er vervelend allemaal, zeker de minimale ondersteuning

Ah, een alarm installatie. Nog analoog dus wel behoorlijk ouderwets.

Maar…. heb je de dect al eens op de phone gehad ZONDER de alarminstallatie???? Die moeten we natuurlijk ook uitsluiten. Dus uitsluitend de dect.

Reputatie 7
Badge +20

Het nummer staat nog steeds goed in de experiabox op dit moment, als het met de tip van PeterG hierboven nog steeds niet werkt, kun je dan eens contact opnemen met onze telefonische collega's op 0800-0402? Die kunnen dan meteen even meekijken naar de lijn en daarop actie ondernemen.