Beantwoord

Voicemail instellingen worden niet doorgevoerd, krijg Engelse melding

  • 30 October 2022
  • 7 reacties
  • 184 keer bekeken

Via 0842-333 heb ik een welkomstboodschap ingesproken. Als er naar mijn nummer wordt gebeld, dan komt er een Engelse boodschap, en de ingesproken voicemails kan ik niet afluisteren. De melding is dat er geen nieuwe voicemails zijn.

Zou dit nog een overblijfsel van de overzetting van XS4All naar KPN kunnen zijn. Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft en liefst ook een oplossing.

Dank alvast, Patrick.

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 2 November 2022, 09:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Met #61# kan je de doorschakeling verwijderen. En met *61*0842333# zet je voicemail aan als er na vijf keer overgaan niemand opneemt. Met *67*0842333# zal voicemail ook opnemen als je in gesprek bent.

Helaas Ariën is dit niet de oplossing, nog steeds de Engelse melding. En de melding dat er geen voicemail berichten zijn.

Reputatie 7
Badge +9

Sowieso vind ik een Engelse voicemail vrij opmerkelijk. Heb je niet op je modem of elders thuis een antwoordapparaat aanstaan? 

Reputatie 7

Hoi @Patrick vS, welkom bij ons op het forum. Een Engels bericht horen bij je voicemail is inderdaad gek. Is dat sinds kort of al langer? Mijn eerste gevoel is dat er mogelijk een doorschakeling op het nummer staat en dat daar een Engelse voicemail actief is. Een doorschakeling gaat voor de voicemail, in dat geval is jouw voicemail helemaal niet van toepassing.

Je kunt in MijnKPN kijken of er een doorschakeling actief is: doorschakelen vaste telefoon thuis aan- of uitzetten. Als er een actief is, zou je die dan uit kunnen zetten en kijken of de voicemail het dan wel goed doet?

Ariën, Jasper, dank voor jullie reacties. Er stond op het modem een antwoordapparaat ingesteld. Geen idee hoe dat is gekomen. Ik heb die uitgeschakeld, maar nu komen alle bellers direct in het voicemail menu van KPN. Daar gaan we nog even verder mee stoeien. Jullie tips hebben in ieder geval ervoor gezorgd dat de eerste horde genomen is!

En inmiddels ook voor elkaar dat de juiste boodschap wordt afgespeeld en dat bellers kunnen inspreken. Dank voor jullie hulp!

Reputatie 7

Goed om te lezen dat het gelukt is @Patrick vS! 🙂 Het was blijkbaar een andere doorschakeling dan verwacht, maar daarmee hebben we wel de juiste richting gevonden.

Graag gedaan, als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.