Beantwoord

Wanneer ontvang ik mijn nieuwe vaste telefoonnummer bij een verhuizing?

  • 2 October 2022
  • 11 reacties
  • 114 keer bekeken

Wij gaan eind van de maand verhuizen van Castricum naar Nijmegen. We hebben de verhuizing aan jullie doorgegeven, maar in de bevestiging en de extra informatie staat niets over een nieuw telefoonnummer in Nijmegen. In verband met het maken van verhuisberichten willen we dit nummer graag zo snel mogelijk weten.

Ook op de website en in de antwoorden in dit forum staat niets over wanneer jullie een nummer voor ons vastleggen. De klantenservice kon anderhalve week geleden vertellen dat het nummer nog niet bekend is, maar wist niet wanneer het wel bekend zou worden.

Dus drie vragen:

  1. Weten jullie al welk nummer er voor ons gereserveerd is in Nijmegen?
  2. Zo niet, weten jullie dan wanneer dat wel het geval zal zijn?
  3. Kunnen jullie op de website de procedure en planning over nummertoekenning bij verhuizing naar een andere regio te verduidelijken?

Alvast dank voor de reactie.

 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 5 October 2022, 10:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @RobertusAdrianus! Ik begrijp je verzoek. En heb met de gegevens in je profiel even een kijkje genomen. 

Normaal is het zo dat je het nieuwe nummer gelijk krijgt. Zowel bij het aanvragen van een verhuizing als een nieuw abonnement. In jouw geval had deze moeten staan in de e-mail van 8 september met als onderwerp “Informatie over uw verhuizing.”.

In dit geval is er iets fout gegaan. Het nieuwe nummer is niet toegekend en het oude nummer is in je pakket blijven staan. We hebben ervoor gekozen deze te laten staan tot de verhuizing is afgerond. Zodat je niet zonder een nummer komt te zitten. Wel betekent dit dat er na de verhuizing nog een wijziging gedaan moet worden om het nieuwe telefoonnummer te activeren. 

Zodra de verhuizing is afgerond is de snelste manier door te bellen naar 0800-0402. Ze halen dan met een bestelling het oude nummer uit het pakket. En voegen een nieuwe weer toe. Je krijgt tijdens dat proces meteen te horen wat je nieuwe nummer is. 

 

Dank voor de informatie. Jammer dat het is misgegaan.

En extra  jammer dat jullie ervoor gekozen hebben niet alsnog eerder een nummer voor Nijmegen vast te leggen. Pas na de verhuizing een nieuw nummer te horen krijgen vind ik rijkelijk laat. Dat betekent dat we pas na de verhuizing verhuisberichten kunnen gaan versturen.

Waarom we zonder nummer zouden komen te zitten als jullie ons het nieuwe nummer nu al meedelen is me niet helemaal duidelijk. Dat zou toch ook niet het geval zijn geweest als jullie het nummer wel al in de mail van 8 september hadden gezet? Kunnen jullie niet gewoon de mail van 8 september corrigeren, zoals het had gemoeten?

Ik hoor het graag!

 

Vervelend dat het zo loopt. 

Je kunt toch gewoon je 06 nummer vermelden. Dat werkt landelijk.

Zelf heb ik om die reden het vaste nummer al 10 jaar niet meer in gebruik. Bovendien is bellen met een mobiel binnen de bundel heel erg veel goedkoper dan bellen met een vast nummer. Onbeperkt bellen op mobiel maar euro meer dan standaard bundel van 150 minuten. En bovendien geldig voor bellen naar alle EU nummers. Daar kan vast bellen niet tegen op, ook niet met Belonbeperkt. 

Later kun je bellers van je vaste nummer op de hoogte brengen. 

De vraag was niet of een vaste lijn wel of niet verstandig is, die afweging kunnen we zelf goed maken. De vraag was wanneer we ons nieuwe telefoonnummer zouden krijgen. We hebben onze verhuizing zo tijdig gemeld, juist om snel het nieuwe nummer te weten en onze relaties maar één keer een verhuisbericht te hoeven sturen.

Blijkens de reactie van Bram hadden we dat nummer dus al moeten hebben. En de vervolgvraag is dan natuurlijk, waarom een dergelijke omissie niet snel hersteld kan worden. We blijven vertrouwen op een positieve reactie van KPN.

 

Reputatie 7
Badge +17

@RobertusAdrianus op het moment dat een bestelling loopt kan er verder niks gewijzigd worden. We kunnen de verhuizing annuleren en opnieuw inleggen. Maar dat gaat wel samen met verdere vertraging. Je krijgt in dat geval niet dezelfde aansluitdatum als die je nu hebt.

Wel is het regelen van een nieuw nummer een snel proces. Als je 0800-0402 belt na het aansluiten wordt dat binnen hetzelfde gesprek geregeld.

Verder denk ik dat @PeterG het goed bedoelde. 😉

Beste Bram,

Jammer dat jullie fouten niet kunnen corrigeren, zelfs niet als we nog ruim voor de twee weken zitten die jullie op je site als termijn voor het doorgeven van een verhuizing zetten. Het is blijkbaar niet anders.

Bedankt in ieder geval voor je reacties.

Reputatie 7
Badge +17

@RobertusAdrianus excuus dat ik geen beter nieuws voor je heb. Ondanks dat hopelijk een fijn weekend gewenst.

Ik zal het topic sluiten. 

Het topic kan weer open.

@Bram_ Bram, je schreef:

“ Wel is het regelen van een nieuw nummer een snel proces. Als je 0800-0402 belt na het aansluiten wordt dat binnen hetzelfde gesprek geregeld.” 

Vandaag zijn we verhuisd. De aansluiting werkte vandaag meteen goed. Het oude vaste telefoonnummer werkt nog. Dus meteen gebeld naar 0800-0402 om ons nieuwe telefoonnummer te horen. De eerste reactie: zo werkt het niet meer, je krijgt geen nieuw vast nummer.  Nadat we gemeld hadden dat dit in strijd is met alle informatie op de website, in mails en hier in het forum werd de achterban geraadpleegd.  De conclusie: het oude nummer blijft misschien nog wel een paar weken werken, maar wanneer dat ophoud is niet duidelijk, laat staan of wij daarover worden geïnformeerd. En een nieuw nummer kon niet zomaar geregeld worden. Wanneer en door wie dat wel geregeld wordt is bij de klantenservice niet bekend. Dus:

*

Hoe nu verder?

Reputatie 7
Badge +17

@RobertusAdrianus ik heb de aanvraag voor je gedaan. Hierover krijg je een aantal berichten. 

Ik maak eerst een nieuw nummer aan. Hierdoor heb je een kort moment 2 nummers. Zodra die bestelling klaar is verwijder ik het oude nummer. Deze volgorde hou ik aan zodat je op geen moment zonder nummer komt te zitten.

Een tweede nummer kost normaal gesproken 2 euro per maand. Omdat het nummer niet lang in je pakket zit worden deze kosten niet gerekend. 

Ik heb de aanvraag voor het nieuwe nummer gedaan. Zodra dit klaar is verwijder ik het oude nummer. Je hoeft zelf verder niks meer te doen om het in orde te maken. Het enige dat ik nog van je vraag is of alles na mijn volgende bericht goed werkt.

Hartelijk dank, we kunnen bellen en gebeld worden op ons nieuwe nummer.

Opgeluchte en vriendelijke groeten!

Reputatie 7
Badge +17

@RobertusAdrianus super! Ik heb het oude nummer ook gelijk uit de systemen gehaald. Het enige dat soms nog voorkomt is dat de registratie in het modem een klein beetje in de war raakt. Dan moeten we van onze kant deze nog even resetten. 

Als dit zo is, laat het hier weten. Maar ik verwacht dat het niet nodig zal zijn.

Excuses nogmaals dat het allemaal wat langer heeft moeten duren.