Beantwoord

Wrong hostname or bad/missing internet connectivity melding bij Zoiper configuratie vaste nummer

  • 27 October 2022
  • 8 reacties
  • 105 keer bekeken

Goedendag,
Ik wil graag mijn vaste nummer kunnen gebruiken met de android app Zoiper.
Ik heb een gebruikersnaam@ims.imscore.net, een proxy IP en een wachtwoord ingesteld.
Maar waar vul ik wat in, in de zoiper app?

Als je de ZOIPER app start dan vraagt hij als eerst om username @ PBX/VoIP provider. Ik neem aan dat dit het gebruikersnaam@ims.imscore.net is en het wachtwoord wat je hebt ingesteld

Daarna klik ik op Create an Account

Vervolgens komt de vraag “Fill in your hostname and select your provider from the list”

Automatisch is ims.imscore.net ingevuld

Daarna komt de melding 
Wrong hostname or bad/missing internet connectivity. TIP Doucle-check your hostname and network settings. Continue?

Kan dit te maken hebben met dat ik bij xs4all zat en ben overgezet naar KPN?

Ik kies Use Anyway

Ik kan een proxy instellen en vul hier mijn gebruikersnaam in met het proxy adres voip1-ekxt.kpn.net

Vervolgens choose configurations SIP TLS / SIP TCP /SIP UDP / IAX UDP maar alles is not found

 

Veel tekst maar waar ga ik de mist in?

 

Dank!

icon

Beste antwoord door wjb 27 October 2022, 21:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7

Bij KPN kan tegelijkertijd maar één apparaat als SIP/VoIP cliënt gebruikt worden.

Heb jij ook een SIP/VoIP cliënt ingessteld staan op jouw Experia Box, KPN Box of FRITZ!Box?

Bij KPN kan tegelijkertijd maar één apparaat als SIP/VoIP cliënt gebruikt worden.

Heb jij ook een SIP/VoIP cliënt ingesteld staan op jouw Experia Box, KPN Box of FRITZ!Box?

 

Ik heb nog helemaal niets op de VOIP aangesloten van KPN. Ik heb ook geen modem van KPN, ik gebruik de UDM Pro met daarom de Siemens N300P.  Althans, dat had ik maar het plan is om de standaard telefoons te verbannen uit huis en op de mobiele telefoons (4 stuks) een VOIP app te installeren met het huis telefoonnummer erop. Maar dat gaat dus sws niet werken begrijp ik.

Dat kan ik beter het telnr overzetten naar een VOIP provider en daar een abonnement afsluiten.

Reputatie 7

Zelf gebruik ik een Gigaset N300A IP achter een EdgeRouter en omdat de N300A IP al een SIP verbinding opgezet heeft kan dat dus niet ook nog vanaf een ander apparaat.

Weet ook dat SIP/VoIP toepassingen behoorlijke battery-killers kunnen zijn.

Zelf bel ik uitgaand via CheapConnect, een VoIP provider die ik van harte kan aanbevelen.

Interessant, ik lees graag mee met je bevindingen.

Zou het ook nog kunnen zijn dat de voip van kpn alleen van af je eigen ip adres bereikbaar is ?

Reputatie 7

Zou het ook nog kunnen zijn dat de voip van kpn alleen van af je eigen ip adres bereikbaar is ?

Dat is sowieso het geval.

Aha, maar als je dan met je mobiel op je eigen wifi zit dan heb je wel je eigen ip adres, zou het systeem daar in trappen ?

Maar ik wil het juist voor buiten de deur gebruiken, op andermans wifi.

Zelf bel ik uitgaand via CheapConnect, een VoIP provider die ik van harte kan aanbevelen.

Ook zo, eens.

Alhoewel ik gebruik die alleen voor inkomend.

@ vraagsteller, je kan daar een test account aanmaken en evt later je nummer porteren.

 

Reputatie 7

Aha, maar als je dan met je mobiel op je eigen wifi zit dan heb je wel je eigen ip adres, zou het systeem daar in trappen ?

Maar ik wil het juist voor buiten de deur gebruiken, op andermans wifi.

Dan zal je een VPN verbinding met een VPN server op jouw thuisnetwerk moeten opzetten. Vroeger, toen er nog geen unlimited mobiele abonnementen waren deden we dat als gezin om onderling gratis te kunnen bellen via een Asterisk server die op mijn Synology NAS draaide.

Ik heb geen kpn nummer (meer) maar ik heb wel eens geprobeerd om een voip programma op android en ook op een ubuntu touch “telefoon” aan de gang te krijgen, maar dat was geen succes, als het al werkte dan niet altijd.

Op een appel werkt bria heel goed ( dat heb ik (zeker) niet maar ik wordt wel eens gebeld met zo’n ding ).

En dan kun je op alternativeto.net zoeken naar een alternatief, maar wel opletten want dat wordt daar nogal ruim opgevat, sommige alternatieven hebben heel andere functionaliteiten.

Met een fritzbox kun je een IP telefoon configureren waar mee je dan met een ander apparaat verbinding mee maakt, dan heb je een intern toestel op je fritzbox die via het internet overal kan werken, dat moet je dan wel toestaan en een goed ww gebruiken.

Zo kun je ook 2 fritzboxen verbinden via internet, dat werkt uitstekend, goede geluidskwaliteit en valt niet weg, daar zouden ze bij de radio naar kunnen kijken, daar is het vaak een drama met de verbindingen.