Beantwoord

Wat moet ik doen bij overgang Windows Mail naar Outlook?

  • 28 April 2024
  • 8 reacties
  • 115 keer bekeken

Ik maak gebruik van windows 11 en Mail programma.

Windows wil dat je in 2024 over gaat naa Outlook

Wat moet ik doen om al mijn email accounts in Mail op te zetten in Outlook.

In Mail heb ik naast het hoofdaccount  nog andere accounts oa gmail.com

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

icon

Beste antwoord door Michel_vE 30 April 2024, 12:18

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@Eliasanne 

Mail zal waarschijnlijk wel blijven werken na dit jaar. Er worden dan vanaf dat tijdstip waarschijnlijk geen updates meer voor Mail uitgebracht.

Microsoft wil waarschijnlijk dat je overstapt naar Outlook omdat je dan per jaar voor Outlook moet gaan betalen. En dat is kassa voor Microsoft. Microsoft kan een heleboel willen maar het is jouw beslissing om wel of niet naar Outlook over te stappen. Je kunt ook een ander (gratis) emailprogramma nemen. In elk geval zul je zelf aan de slag moeten om de emailaccounts in te stellen in het nieuwe programma.

Reputatie 7
Badge +9

Ik maak gebruik van windows 11 en Mail programma.

Windows wil dat je in 2024 over gaat naa Outlook

Wat moet ik doen om al mijn email accounts in Mail op te zetten in Outlook.

In Mail heb ik naast het hoofdaccount  nog andere accounts oa gmail.com

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Bij mij werden alle mailaccounts en alle mappen automatisch en probleemloos overgenomen door Outlook. Dat gebeurt in ieder geval als je in Mail de knop rechtsboven gebruikt. En bevalt het niet, dan kan je altijd weer terugschakelen naar Mail met de knop rechtsboven in Outlook.

Piet.

Reputatie 7
Badge +9

En bevalt het niet, dan kan je altijd weer terugschakelen naar Mail met de knop rechtsboven in Outlook.

Altijd is beetje overdreven. Per 1 jan. 2015 verdwijnt windows mail/outlook oude style een ieder moet naar het nieuwe outlook. Tegenwoordig is het nieuwe outlook nog niet af, sommige instelling kan je alleen doen in outlook oude style, bij omschakelen naar nieuwe style worden de instellingen overgenomen.

Reputatie 7
Badge +9

En bevalt het niet, dan kan je altijd weer terugschakelen naar Mail met de knop rechtsboven in Outlook.

Altijd is beetje overdreven. Per 1 jan. 2015 verdwijnt windows mail/outlook oude style een ieder moet naar het nieuwe outlook. Tegenwoordig is het nieuwe outlook nog niet af, sommige instelling kan je alleen doen in outlook oude style, bij omschakelen naar nieuwe style worden de instellingen overgenomen.

Windows Mail blijft tot het eind van dit jaar (2024) nog gewoon werken. Daarna zal je moeten overschakelen naar Outlook.

Weet iemand of er een manier is om de contactpersonen mee te nemen naar “het nieuwe outlook”?
Want tot nu zie ik mijn contactpersonen niet als ik overgeschakeld ben.

Reputatie 7
Badge +9

@Michel_vE 

Nieuwe Outlook

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Eliasanne, welkom hier. 

De vraag is hoe je e-mailaccount is ingesteld, IMAP of POP. Bij IMAP staat alles online, dus bij het opnieuw toevoegen van het account wordt alles meegenomen. Bij POP staan ze nog lokaal op je computer. Volg hier het stappenplan. Wat Gmail betreft, ze staan altijd online/op de server. 

Bij twijfel, bel even met ons. Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.

 

 

 

@Michel_vE

Nieuwe Outlook

 

Intussen heeft Microsoft de exportfunctie voor contactpersonen geimplementeerd zie ik.
Een paar maanden geleden was dit er nog niet. Heel mooi om te zien!

Reageer