Vraag

Blokkade UDP poorten 500 en 4500 (Experia Box V10)?

  • 6 May 2024
  • 7 reacties
  • 152 keer bekeken

Sinds vandaag kan m'n vrouw op haar werk laptop sommige applicaties van haar werkgever niet meer bereiken wanneer ze thuis werkt. Volgens de helpdesk van die werkgevers blokkeert kpn de UDP poorten 500 en 4500. Vreemd, want tot nu toe had ze daar geen last van. Wanneer ze via thetering via haar werk mobiel verbinding maakt (ook kpn) werkt alles wel goed. Ik heb altijd begrepen dat kpn geen poorten blokkeert. Dus: probeert de helpdesk de problemen op kpn af te wentelen terwijl ze wellicht zelf de oorzaak zijn? We hebben een V10 met pairbonding die al geruime tijd ononderbroken goed werkt. 


7 reacties

Reputatie 1
Badge

Goedemorgen, ik heb sinds 5 dagen hetzelfde probleem, maar heb de mogelijkheid de vpn tunnel via een ander ip adres te laten lopen, en toen werkte het weer.

Kan je het vpn endpoint wel pingen vanaf de laptop of een andere dienst op datzelfde ip adres bereiken van haar werk? (bv een webserver als die op datzelfde ip draait)?

In mijn geval is er namelijk helemaal geen route vanaf mijn eigen thuis ip adres.
Ga ik bij een vriend in dezelfde wijk met hetzelfde type internet verbinding zitten werkt het wel.

Volgens de helpdesk van m'n vrouws werkgever hadden gisteren meer van haar collega's er last van, allemaal met kpn als internetprovider. Maar vanmiddag was het probleem weer weg. En wie of wat nu de oorzaak was? 

Meerdere klanten van ons hebben hier ook last van; en allemaal een KPN-lijn. Op een hotspot/andere internetprovider werkt het prima. Heeft KPN een wijziging in de firewall doorgevoerd?

Reputatie 1
Badge

Sinds vandaag Wed, 08 May 2024 08:29:26 werkt het ‘spontaan’ bij mij ook weer.
Vermoedelijk dus toch iets in de routering onjuist.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Henk2304, en de rest. 

Wat naar dit een tijdje niet heeft gewerkt. Ik lees dat het inmiddels weer goed werkt? Is dit bij jullie allemaal het geval? 

Zie ook dit topic. Gerelateerd?

Reputatie 7
Badge +24

Het lijkt er wel op aan de datum te zien, maar zeker kan het niet zeggen. In ieder geval fijn dat alles weer werkt. 

Reageer