Beantwoord

Genexis ONT vervangen?

  • 28 April 2024
  • 10 reacties
  • 148 keer bekeken

Goedevond,

Ik lees net dat er een omwisselactie is omtrend de Genexis ONT, maar nu is er bij ons afgelopen Donderdag een Nieuwe Genexis ONT toegezonden, en middels geinstalleerd.

Is er een mogenlijkheid om de nieuwe Nokia ONT toe te zenden?
Want deze Nieuwe Genexis has eigenlijk niet mogen komen. (omdat er dus eigenlijk al een nieuw type zou komen)

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 28 April 2024, 01:41

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Er zijn twee types welke we uitgeven, de genexis en Nokia. beide doen hetzelfde, werken hetzelfde en zijn zeer goed. Er is enkel in het verleden een foute batch geweest. Deze is nu vervangen bij u dus krijgt u geen nieuwe opgestuurd want u heeft een goede.

Reputatie 7
Badge +24

Ik lees net dat er een omwisselactie is omtrend de Genexis ONT, maar nu is er bij ons afgelopen Donderdag een Nieuwe Genexis ONT toegezonden, en middels geinstalleerd.

Heeft u hen zelf geinstalleerd? Bij de omwisselactie waar sprake van is komt een monteur dit doen.

Goedevond,

Ik lees net dat er een omwisselactie is omtrend de Genexis ONT, maar nu is er bij ons afgelopen Donderdag een Nieuwe Genexis ONT toegezonden, en middels geinstalleerd.

Is er een mogenlijkheid om de nieuwe Nokia ONT toe te zenden?
Want deze Nieuwe Genexis has eigenlijk niet mogen komen. (omdat er dus eigenlijk al een nieuw type zou komen)

Die nieuwere Genexis is ook goed @Lies53 , daar heb je geen Nokia voor nodig.

KPN gebruikt omwille van de beschikbaarheid de 2 merken naast elkaar, de een is niet beter dan de ander.

Zelf heb ik eind januari i.v.m. defect een nieuwe Genexis  ontvangen en werkt goed en stabiel.

 

Er zijn twee types welke we uitgeven, de genexis en Nokia. beide doen hetzelfde, werken hetzelfde en zijn zeer goed. Er is enkel in het verleden een foute batch geweest. Deze is nu vervangen bij u dus krijgt u geen nieuwe opgestuurd want u heeft een goede.

Oh oke,
Dat scheeld dan weer. Maar dan zou dit eigenlijk even goed in de media gemeld moeten worden, want ook op de supportpagina staat een foto van precies dit type.

Het zou dan gaan om de "GMC-TK01-XGS2220-EU-1”
Deze zou goed moeten zijn begrijp ik.

Artikel:
https://tweakers.net/nieuws/221302/kpn-gaat-bestaande-genexis-glasvezelkastjes-vervangen-door-nokia-model.html#r_19865596

Dee foto's:

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/vervangen.htm

Dat hoeft niet in de media vermeld te worden. KPN weet precies om welke serie het gaat en dat hoeft KPN niet openbaar te maken om onnodige belletjes naar de klantenservice te voorkomen @Lies53 

En ze worden dus ook niet standaard vervangen door Nokia, maar ook door Genexis, zoals bij mij het geval was.

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Op de supportpagina staat het volgende:

Welke glasvezelkastjes worden vervangen?

Het gaat om de 1e serie glasvezelkastjes van Genexis, geplaatst in 2021 en 2022.

Hoe ziet het glasvezelkastje eruit?

We vervangen je Glasvezel kastje door een nieuw kastje van Nokia of Genexis.

Daaronder twee foto's (één van de Genexis en één van de Nokia).

 

Tweakers heeft dat kennelijk gemist 😉

Reputatie 7
Badge +24

KPN heeft natuurlijk geen invloed op het artikel op tweakers.net. Dat artikel op tweakers.net hebben ze zelf geschreven. Dat is geen persbericht van KPN ofzo.

Reputatie 7
Badge +24

En ze worden dus ook niet standaard vervangen door Nokia, maar ook door Genexis, zoals bij mij het geval was.

Tja... die Nokia ziet er natuurlijk wat robuuster uit en het is een bekend / betrouwbaar merk. Dus ik denk dat veel mensen die liever hebben. Die indruk krijg ik als ik verschillende topics lees van de afgelopen dagen.

Reputatie 7
Badge +9

Het zou dan gaan om de "GMC-TK01-XGS2220-EU-1”
Deze zou goed moeten zijn begrijp ik.

Volgens de informatie uit dezelfde bron (tweakers) zijn de slechte Genexis ONT met de serienummer 023xxx, 0501xxx, 0502xxx en 0503xxx met productie datum voor augustus 2023

Reputatie 7
Badge +24

KPN gebruikt omwille van de beschikbaarheid de 2 merken naast elkaar, de een is niet beter dan de ander.

Het lijkt mij dat KPN gewoon onder fabrieksgarantie vervangende exemplaren krijgt van Genexis. Dat KPN nu ook Nokia gebruikt is denk ik gevalletje "nooit op 1 paard wedden".

Reageer