Vraag

Glasvezel bij ons aangelegd maar bij KPN kunnen wij onterecht niet bestellen

  • 7 May 2024
  • 24 reacties
  • 260 keer bekeken

Sinds 19 april hebben we de FTU voor glasvezel in de meterkast zitten waarna ik op 29 april de bevestiging kreeg van KPN Netwerk dat er een glasvezel verbinding beschikbaar was. Aangezien ons kopernetwerk of modem ons steeds vaker in de steek laat door signaal onderbreking heb ik 30 april met KPN contact gezocht wanneer ik glasvezel af kon nemen. Daar wist de Webcare nog van niets maar het was niet ongebruikelijk dat er een werkdag overheen ging voordat zij de glasverbinding zagen.

Nu zijn we 7 mei en zat er een mail van KPN Netwerk in de mailbox over onze aansluiting met een tevredenheidsonderzoek. Dit was een trigger om maar weer eens te kijken om het abonnement over te zetten naar glasvezel. Op de website echter geen glasvezel op ons adres, contact gezocht met de servicedesk van KPN welke zegt dat er wel glasvezel mogelijk is.

Bij het proberen van het afsluiten van een nieuw contract is alleen maar een verbinding van 100Mbit mogelijk. Mijn vraag is hoe kan KPN Netwerk, KPN Service en de website elkaar allemaal tegensprekenen op welke manier krijg ik nu wel een Glasvezel verbinding.? Ik wil graag een afspraak maken voor een monteur voor de NT, het maken van een stopcontact in de meterkast en het vervangen van de kabel vanuit de meterkast naar mijn modem (welke mogelijk ook vervangen dient te worden langzame ExperiaV10).

Wie weet raad??

Rini de Jong

 


24 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dus als u op http://netwerk.kpn.com kijkt, dan staat daar dat er glasvezel beschikbaar is op uw adres?

Moet er bij u misschien een vastrechtvergoeding betaald worden ofzo? Heeft u daar iets over gelezen?

Op de homepage van KPN is dus geen glasvezel beschikbaar bij het afsluiten van een nieuw abonnement. Als u het adres van uw buren eens uitprobeert? Is daar wel glasvezel? 

Badge +19

Kpnnetwerk.nl legt glasvezel aan. Kpn de provider levert het signaal.  Als de glasvezelaansluiting gereed is wordt dit gemeld aan alle providers die dat dan weer verwerken in hun systemen. Dat kan best enige weken duren. In principe krijgt u van kpn bericht dat u overgezet kan worden. Geduld is een schone zaak zeg maar. Overigens krijgt u geen nieuwe apparatuur en de v10 is een uitstekend modem voor glasvezel. 

@Nick83 er is bij niets bekend over vastrechtvergoeding. De website van KPN geeft ook bij de buren aan dat er max een 100Mbit verbinding mogelijk is.
 

 

@Joep1965 als ik contact opneem met servicedesk KPN (dus niet KPN Netwerk) ziet die wel dat er Glasvezelverbinding ligt dus lijkt die ook verwerkt in hun systeem maar afsluiten kan ik dus niet. Aangezien mijn signaal minstens 3 keer per dag wegvalt voor aantal minuten per keer lijkt het modem wel op z’n laatste tandvlees te lopen.

Badge +19

Uitval wordt zelden veroorzaakt door het modem.  Weet je hoe je in moet loggen in het modem? Zoja doe dat dan een keer. Ga dan naar status en dan naar geavanceerd. Van geavanceerd graag een screenshot plaatsen. Dan zien we al snel of het aan het modem ligt of aan de verbinding. 

Reputatie 7
Badge +24

Uitval wordt zelden veroorzaakt door het modem.  Weet je hoe je in moet loggen in het modem? Zoja doe dat dan een keer. Ga dan naar status en dan naar geavanceerd. Van geavanceerd graag een screenshot plaatsen. Dan zien we al snel of het aan het modem ligt of aan de verbinding. 

Zoiets dus:

 

@Joep1965 die houd je van mij tegoed. Ik heb het wachtwoord verkeerd genoteerd en moet een reset van het modem doen. Doe ik straks even zodat niemand in huis daar last van heeft.

Het niet kunnen aansluiten op het glasvezelnetwerk heeft volgens de Webcare van KPN een andere reden. Het schijnt dat de centrale niet gereed is. Ik dacht dat de centrale juist ook van KPN Netwerk is. Waarom stuurt KPN Netwerk anders een tevredenheidsonderzoek over Glasvezel?

Zal wel aan mij liggen :s

@Joep1965 hierbij het screenshotje. Nu is het modem natuurlijk gereset dus alle data is fresh
 

 UPDATE 17:57 uur net weer 5 minuten zonder internet gezeten
 

 

Reputatie 7
Badge +24

UPDATE 17:57 uur net weer 5 minuten zonder internet gezeten

Zonder internet op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 

Heeft u tv van KPN? Deed dat het ook niet? 

Wat deden de lampjes op de Experiabox in die 5 minuten? 

Badge +19

Ik ga toch even vragen aan een monteur of die even mee wil kijken. @joey92 zie jij hier iets bijzonders?

Reputatie 6
Badge +5

Of @Ik_Combineer ;)

@Nick83 in de meeste gevallen blijft televisie wel beschikbaar maar net als in het huidige geval waren we aan het streamen. Nu rechtstreeks Prime op TV maar ook als we Netflix kijken via tv-kastje dan gaat de boel nogal vaak plat.

Boven draait een bekabelde Game-PC of een bekabelde PS5 en ik zit via wifi op laptop.

Alle internet verbonden apparaten verliezen dan connectie. Volgens mij valt internetlampje dan uit daar zal ik nog eens op letten.

Badge +19

Heb je dit soort dingen in huis?

 

@Joep1965 gelukkig niet :)
Wel 2 WifiExtenders, de witte van KPN waarvan 1 bekabeld. Verder nog een Netgear Switch geleverd door KPN zelf.

En wederom lag de boel plat. Om 21:06 gestart, nu met alleen Netflix via tv-kastje en een mobiele telefoon actief. TV kijken kon wel. 21:15 was er weer volledig signaal.
 

 Voor de zekerheid ook net een tweede logfile gemaakt.

Reputatie 5
Badge +6

En wederom lag de boel plat. Om 21:06 gestart, nu met alleen Netflix via tv-kastje en een mobiele telefoon actief. TV kijken kon wel. 21:15 was er weer volledig signaal.
 

 Voor de zekerheid ook net een tweede logfile gemaakt.

Heb je ook contact gehad met de service desk over deze problemen? Zo ja wat is hun conclusie wbt die storing waar je last van hebt?

Reputatie 5
Badge +3

de gegevens van het modem zeggen dat de verbinding er niet heeft uitgelegen ( dat kan ook niet anders had je ook geen TV meer) 

dus is de kans groot mocht je wel kunnen overstapen op glasvezel dat dat niks zou oplossen van het wegvallen van (een deel ) van de verbinding. 

 

Reputatie 7
Badge +12

Heb je niet per ongeluk een kabel in een loop zitten? (Dezelfde kabel in en uit het modem) De screenshot van het modem geeft in principe een redelijk stabiele lijn aan die geen connectie verliest. 

Reputatie 6
Badge +5

dit lijkt erop alsof puur de internet verbinding onderbroken wordt zonder dat de DSL wordt onderbroken. aangezien de tv wel gewoon blijft werken. 

dit zou dan ook in de logs te zien moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Madrini, welkom op onze community! Ik zie dat er al uitstekend meegedacht wordt, kom je er een beetje uit zo? Als ik het goed lees lijkt het wegvallen érgens tussen je experiabox en computer te gebeuren.

@Thomas van KPN Dank voor je welkom. Maar eruit komen doe ik niet en de verbinding van internet valt op dat moment voor alle devices die op dat moment gebruik maken.

Logfiles heb ik gemaakt nu moet ik de juiste momenten erbij zoeken omdat de tijd van het modem niet synchroon loopt met de daadwerkelijke tijd.

Kabeltjes lijken allemaal wel correct te zitten. Alles wat via kabel verbinding heeft heeft ook daadwerkelijk signaal

Reputatie 5
Badge +3

 

Kabeltjes lijken allemaal wel correct te zitten. Alles wat via kabel verbinding heeft heeft ook daadwerkelijk signaal

 

hmm dus alleen wifi valt uit ? 

 

Kabeltjes lijken allemaal wel correct te zitten. Alles wat via kabel verbinding heeft heeft ook daadwerkelijk signaal

 

hmm dus alleen wifi valt uit ? 

Nee alles wat internetverkeer betreft. Maar signaal van TV blijft wel bestaan.

Reputatie 7
Badge +24

hmm dus alleen wifi valt uit ? 

Nee alles wat internetverkeer betreft. Maar signaal van TV blijft wel bestaan.

Dan is het waarschijnlijk een probleem in uw thuisnetwerk. Glasvezel zal daar geen oplossing voor zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Wat voor netwerkapparatuur gebruik je precies? En hoe heb je alles precies aangesloten zitten?

Als je hierover trouwens graag contact hebt met de klantenservice, om bijvoorbeeld de lijn uit te laten lezen. Kun je altijd even met ons bellen op 0800-0402, het liefst tijdens of kort na de storing!

Reageer