Vraag

Internet met Experia V10A valt steeds uit

  • 2 May 2024
  • 5 reacties
  • 64 keer bekeken

Mijn modem (Experia V10A met 2 super wifi punten. Valt zeker 10 x per dag uit. Ik merk het als ik thuis aan het werk ben want dan valt mijn Sonos ook uit. Ik herstart het modem door het snoer (power) er achter uit te halen. Even te wachten. Draad terug en zijknop indrukken. Dan start hij op en gaat alles weer werken. Als het werkt en ik doe de KPN wifi manager zegt die dat alles top werkt. Maar als de modem uitvalt kan ik die test niet doen. Dus of hij werkt en is top of hij valt uit en niemand kan een test doen. Waarom valt mijn modem zo vaak uit. Het lichtje op de voorkant brand gewoon groen maar wifi is er niet meer in het hele huis. Na 10 x herstarten per dag zijn wel het nu wel zat. Wat kan een oplossing zijn??


5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @vic1261, ik denk graag mee. 

Zie op het moment dat internet uitvalt ook een rood lampje op je modem? Zou je ook deze stappen willen volgen? En mij laten weten of het heeft geholpen? 

Hoi Alex, nee geen rood lampje. Internet valt uit. Modem blijft groen en lampje aan zijkant knippert blauw. Als ik herstart gaat hij wel even op rood dan naar groen en internet is er weer. Soms valt hij nul X uit op een dag soms wel 10 keer en moet ik dus 10 x herstarten 😳

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel voor de toevoeging, heb je de link ook gebruikt naar het stappenplan van slecht internet? En heb je ook een apparaat dat met een internetkabel is aangesloten om de modem? Valt dat dan ook uit? Of alleen WiFi.

Beste Alex, dank voor je antwoord. Beetje late reactie van mij maar het wifi werkt nog steeds niet goed. Ik heb dus 1 modem, digitale TV van KPN en 2 superwifi punten. En in de keuken waar ik ook vanuit werk valt het non stop uit. Eerst merk ik het aan de Sonos die stopt en daarna zie ik ook dat laptop en telefoon geen internet verbinding meer hebben. Ik heb inderdaad gekeken of de TV in de woonkamer die met een internetkabel is aangesloten het nog wel blijft doen. en dat klopt die blijft het doen als de Wifi uitvalt in de rest van het huis. Ra ra wat is hier aan de hand. 

Het stappenplan voor slecht internet heb ik al meerdere keren gedaan. De ene keer is het internet top de andere keer heel langzaam. Advies is altijd om de modem helemaal te herstarten terug naar fabrieksinstellingen maar dat kan niet want de kan monteur die hier al 3 x is geweest heeft juist alles ingesteld anders. En zei nog niet terug gaan naar reset of fabrieksinstelling. Dus een reset is hier niet mogelijk. Heb jij nog advies?

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben bang dat we in dit geval toch even moeten resetten. Iets gaat hier niet goed. Begin eerst met een reset van je modem. Volg daarna deze stappen om de SuperWiFi's opnieuw in te stellen. 

Reageer