Vraag

Internet probleem samsung tv met v10a modem

  • 5 January 2019
  • 4 reacties
  • 216 keer bekeken

Geachte mevrouw, heer,
Sinds enkele weken hebben wij een nieuw modem (v10a) en vanaf dat. Opent geen internet meer met o.a. de tv. Ook de PlayStation werkt alleen bedraad.
De tv (Samsung, modeljaar 2018) kan enkele minuten met internet werken maar stopt daarna automatisch waarna de gehele set up procedure moet worden herhaald.
Ik lees dat er meer problemen zijn gemeld maar zie niet echt dat het ergens is opgelost. Wat is de oplossing? Verneem graag.

m.vr.gr
guido

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Guido, welkom op het forum! Dat is nog geen succesverhaal met deze nieuwe Experia Box.

Nadat je de V10A hebt geinstalleerd, werkte WiFi toen direct, of heb je opnieuw verbinding moeten maken met de netwerknaam/wachtwoord op de sticker op de achterkant? De reden dat ik dit vraag is omdat de WiFi gegevens in sommige gevallen worden overgenomen van de oude Experia Box. Dat gebeurt bijvoorbeeld als je de Servicetool: wijzig je WiFi naam & wachtwoord hebt gebruikt. Dit kan wat problemen geven als de WiFi instellingen van de V10A niet helemaal overeenkomen met het oude modem.

Als dit het geval is, kun je dan het opgeslagen netwerk (uit de TV/Playstation) eens verwijderen en dan opnieuw verbinding maken? Werkt het daarna wel goed?
Dag Joran, ik heb een nieuwe netwerknaam en ww in moeten stellen.
op de tv heb ik denk ik inmiddels een keer of 20 de netwerknaam compleet weggedaan en opnieuw ingesteld. Dat is de enige manier om WiFi te krijgen op de tv maar dan ben ik de WiFi kwijt na een minuut of 5.

Groet, guido
Reputatie 7
Badge +28
Vreemd dit. Ik ben benieuwd of dit een probleem is met de signaalsterkte of dat er een andere oorzaak is. Kun je de Wifi Tuner - Jouw wifi testen en direct verbeteren | KPN eens uitvoeren (vanaf een smartphone) om te kijken of dat verbetering biedt?
Reputatie 7
Badge +28
@Gvvdl: Heeft de Wifi Tuner geholpen of bestaat dit probleem nog?

Reageer