Beantwoord

Internet valt regelmatig weg

  • 7 May 2024
  • 4 reacties
  • 62 keer bekeken

Goedendag,

Bij ons thuis valt het (bekabelde) internet meerdere malen per dag voor een paar minuten uit. Ik wil dat graag oplossen. Wat ik al heb gedaan.

 

Service tool gebruikt van KPN

Gestest met alle randapparatuur losgekoppeld van het modem, probleem blijft zich voordoen

Lange dsl kabel vervangen met kortere 2 meter dsl kabel.

 

Wij hebben nog geen glasvezel. Ons abonnement voorziet in 100mb sneldheid, echter halen wij niet meer dan~72mb. We maken gebruik van een KPN Box 12

 

Ik weet niet waar bij ons het ISRA-Punt in de woning (die opgesplitst is in appartementen) zit. Ik vermoed dat het ISRA-punt vanuit de benendenwoning verlengd is met een UTP kabel die bij ons in de gang uitkomt op een DSL aansluitpunt. Hierop is de modem aangesloten. Die kabels zien er allemaal nog uit. Ik heb wat foto's van de situatie toegevoed. 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 8 May 2024, 19:10

Bekijk origineel

4 reacties

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Jort12, balen dat je last hebt van een wegvallende verbinding. Ik zie dat je zelf al een en ander hebt geprobeerd, heel goed. Heb je ook het modem al een reset gegeven? Dit wil veel problemen oplossen.

Ervaar je hierna nog steeds problemen? Kun je dan vertellen welke lampjes er (wel/niet) op het modem branden op het moment dat internet wegvalt? Dan denken we graag met je mee.

Voor een snelle oplossing kan je ons ook bellen op 0800 0402. Doe dit bij voorkeur op het moment dat internet wegvalt. Dan kunnen we direct even met je meekijken.

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Jort12, de kabel die is ingestoken in het RJ11 aansluit doosje lijkt een platte kabel. Die is geschikt voor telefonie, maar als je daar je modem op gaat aansluiten kan dat voor internet problemen zorgen. En dan is het nog de vraag hoe het is aangesloten op de invoerkabel. Ik zou er zelf voor kiezen om een monteur te laten komen.

Reputatie 5
Badge +6

 

@Jort12 , het is zo idd nog niet duidelijk hoe het echt is aangesloten, zit er id woning 1 van onderstaande aansluit/isra punt(en) in de woning?

 

Reageer