Plotseling lage upload met Gigabit abonnement?

  • 14 August 2021
  • 6 reacties
  • 152 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

 

ik heb een 1000/1000 abbonement,

en het viel me sinds vorige week op dat de upload niet meer de 920Mbps haalt zoals het moet.

eerder had ik rond de 940 down en 920 up. maar sinds vorige week haal ik 940 down en 650 up

is hier een reden voor?

 

ik heb de KPN Box 12.

 

Stappen die ik al ondernomen heb:

  1. NTU van de stroom voor 10 minuten
  2. Router van de stroom voor 10 minuten
  3. Router een hard reset gegeven
  4. Andere DNS server van KPN gebruikt (KPN Malware Filter)
  5. een Andere router geprobeerd (VLAN6 - PPPOE) - Zelfde resultaat
  6. Voordat KPN het zegt, ja ik heb een Ethernet kabel korter dan 2 Meter geprobeerd :rofl:

Zouden jullie even een meting willen doen, en of kijken of er iets mis is in de wijkcentrale?

 

Mvg

Kevin


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 1

Het is niet meer nodig, ik ga mijn verbinding Downgraden naar 100/100.

Reputatie 1

Correctie, ik heb toch liever dat dit probleem opgelost wordt :)

 

 

Reputatie 4
Badge +5

Hoi @Kevin O, ik zie dat je al gebeld had met de klantenservice. Er is inderdaad iets mis met de lijn. I.o.m. de collega die je gesproken hebt, lijkt het ons goed om een monteur te plannen. Ik hoop dat het zo goed komt. Zo niet, laat het weten!

Reputatie 1

Hoi @Kevin O, ik zie dat je al gebeld had met de klantenservice. Er is inderdaad iets mis met de lijn. I.o.m. de collega die je gesproken hebt, lijkt het ons goed om een monteur te plannen. Ik hoop dat het zo goed komt. Zo niet, laat het weten!


Hallo, het ziet er naar uit dat de verbinding weer goed is, ik had de router nog even 1 reset gegeven en krijg nu wel de juiste snelheden :)

 

 

Dus als de monteur geannuleerd kan worden zou dat fijn zijn.

@Sebastiaan_ 

Reputatie 4
Badge +5

Fijn om te horen! :relaxed: Ik zie dat de monteur inmiddels al geannuleerd is.

Reputatie 1

Terug komend op dit probleem.

de fout zat hem in de Ethernet Driver van Realtek die Microsoft gepushed had naar mijn pc.

Na handmatig de Driver opnieuw geïnstalleerd te hebben werkte alles weer naar behoren.